تبیان، دستیار زندگی
واژگون شدن یکی از در‌های ورزشگاه آزادی بر روی یکی از ورزشکاران دوومیدانی باعث ضایعه نخاعی این دختر 15 ساله شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضایعه نخاعی در ورزشگاه آزادی

ضایعه نخاعی در ورزشگاه آزادی

واژگون شدن یکی از در‌های ورزشگاه آزادی بر روی یکی از ورزشکاران دوومیدانی باعث ضایعه نخاعی این دختر 15 ساله شد.

یکی از اعضای تیم دوومیدانی بانوان خراسان رضوی که برای حضور در رقابت‌های لیگ دوومیدانی از دوشنبه در ورزشگاه آزادی مستقر شده بود، هنگام عبور از یکی از در‌های ورزشگاه برای حضور در غذاخوری، دچار سانحه شد.

در این حادثه که دوشنبه شب روی داد، در بزرگ ورزشگاه بر روی گردن لونا پسانین ورزشکار 15 ساله پرش ارتفاع افتاد. او هم‌اکنون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) بستری است و بنا بر اعلام مسئولان آسیب جدی به نخاع او وارد شده است.

البته در این سانحه ساق پای یکی دیگر از ورزشکاران نیز دچار شکستگی شد و یک ورزشکار مصدوم دیگر نیز به صورت سرپایی مداوا شد.

تاکنون هیچ یک از مقام‌های رسمی در مجموعه ورزشی آزادی توضیح کاملی در مورد این حادثه ندادند.

بانوان

آذردخت نیازاده، نایب رییس بانوان فدراسیون دوومیدانی با تایید این خبر گفت:« این حادثه دوشنبه شب رخ داده و هنوز علت دقیق موضوع مشخص نیست. شاهدان می‌گویند این سه نفر در حال عبور از در بوده‌اند. البته یک طرف در باز بوده و ماشین نیز عبور و مرور می‌کرده، خودشان می‌گویند ما خواستیم لنگه‌ی دیگر در را باز کنیم، اما برخی شاهدان می‌گویند آنها با در تاپ می‌خوردند. به هر حال حادثه‌ی بدی بود که برای ما اتفاق افتاده است.»

پدر دوومیدانی‌كار حادثه دیده خراسانی در ورزشگاه آزادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: من در یك شهر غریب نباید دنبال دكتر و تیم پزشكی باشم و این وظیفه مسوولان سازمان تربیت بدنی است كه یك تیم پزشكی قوی برای دخترم مهیا كنند.

وی ادامه داد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته كه من در وضعیت خوبی نیستم و در رابطه با تصمیم‌گیری‌های پزشكی نیازمند مشاوره قوی‌تری هستم.

پسانین تاكید كرد: این موضوع باید در سطح بالاتری پیگیری می‌شد و من انتظار حمایت از سعیدلو، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی را دارم.

وی افزود: دخترم ظهر امروز تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت و امیدوارم با دعای خیر مردم وضعیتش تا حدی بهبود پیدا كند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری