تبیان، دستیار زندگی
ان فارسی در ترکیه گروه نمایشی در جشنواره تئاتر تحصیل 2080 دانشجوی علوم قرآنی در کشور نمایش 3 فیلم مستند در ایام میلاد امام رضا (ع) در اولین و دومین روز جشنواره تئاتر فجر داستان کربلا را هندی ها روی صحنه روایت می کنند استقبال ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال زبان فارسی در ترکیه

گروه نمایشی در جشنواره تئاتر

تحصیل 2080 دانشجوی علوم قرآنی در کشور

نمایش 3 فیلم مستند در ایام میلاد امام رضا (ع)

در اولین و دومین روز جشنواره تئاتر فجر داستان کربلا را هندی ها روی صحنه روایت می کنند

استقبال زبان فارسی در ترکیه

آنکارا- دوره پاییزه آموزشی زبان فارسی ویژه دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه های ترکیه با استقبال چشمگیر دانشجویان پایان یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دوره 104 دانش آموخته در دوره های اول، دوم، سوم و چهارم شرکت کردند و در این مراسم به افراد برتر هر دوره هدایای نفیسی از طرف سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه اعطا شد.

گروه نمایشی در جشنواره تئاتر

تهران- بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور بیش از 126 گروه نمایشی از ایران و هشت کشور جهان ، یکم تا یازدهم بهمن در تهران برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مرکز هنرهای نمایشی و دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره امسال با شعار " تئاتر صحنه تفکر و تعادل " ، در سه بخش مسابقه ای و سه بخش غیر مسابقه ای برگزار می شود.

وی افزود: در بخش مسابقه تئاتر ایران ، 43 نمایش شامل 14 نمایش شهرستانی و 29 نمایش تهرانی با هم رقابت می کنند و در بخش مسابقه خیابانی نیز که امسال یک گروه نمایشی از دانمارک در آن حضور دارند ، 60 گروه نمایشی آثار خود را نمایش می دهند.

این مسؤول گفت: در بخش مسابقه بین الملل جشنواره نیز 9 گروه نمایشی از کشورهای آلمان، دانمارک، ترکیه، سوئیس، انگلیس، اسکاتلند، کانادا و هندوستان حضور خواهند داشت .

تحصیل 2080 دانشجوی علوم قرآنی در کشور

تهران-2080 دانشجو در رشته های تفسیر قرآن مجید ، علوم قرآنی ، تربیت معلم قرآن وفنون قرائت ، تلاوت وکتابت قرآن کریم تحصیل می کنند .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رئیس دانشکده علوم قرآنی کشور گفت: این تعداد دانشجو در 12 دانشکده علوم قرآنی در شهرهای مخلتف کشور مشغول به  تحصیل هستند.

نمایش 3 فیلم مستند در ایام میلاد امام رضا (ع)

مشهد –  همزمان با میلاد ثامن الائمه (ع) ، 3 مجموعه فیلم مستند از طریق شبکه های تلویزیونی به نمایش در می آید.

به گفته مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی، فیلم "پنجره ملکوت" در خصوص تاریخچه ضریح مطهر و تفویض و نصب پنجمین ضریح در 2 قسمت 45 دقیقه ای پخش می شود. همچنین فیلم مستند "وقف میراث جاویدان" به مدت 180 دقیقه و در 6 قسمت 30 دقیقه ای ساخته شده است  که نگاه کلی به اشاعه فرهنگ وقف و تبلیغ اثرات آن در اجتماع دارد و فیلم مستند " تاریخ آستانه قدس رضوی " با نگاهی به بناهای تاریخی و دیدنی آستانه قدس و سیر تحول و تطور معماری و هنر اسلامی به  مدت 150 دقیقه تهیه شده و به نمایش در خواهد آمد.

در اولین و دومین روز جشنواره تئاتر فجر داستان کربلا را هندی ها روی صحنه روایت می کنند

گروه " تئاتر خانوادگی هاواری " ، اقتباس نمایشی داستان کربلا را در بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه می برد.

این نمایش که "یک قطره خون" نام دارد، توسط "آشونا ماجی" کارگردانی شده و کارگردانی هنری آن نیز به عهده دکتر "سالی جونز" است.

"یک قطره خون" روایت حماسه امام حسین (ع) است و بر این موضوع تاکید می کند که هیچ قدرتی بر روی زمین نمی تواند رهروان حقیقت را نابود کند، دروغ همیشه دروغ است و هزاران دروغ نمی تواند ذره ای راستی را از میان بردارد.

این نمایش دراولین و دومین روز جشنواره (1 و 2 بهمن) در تالار چهارسو به صحنه خواهد رفت .

سهیل پارسا ، کارگردان ایرانی مقیم کانادا نیز با یک گروه کانادایی، نمایش مکبث را در تالار مولوی به صحنه می برد.

از سوئیس نیز امسال ، یک گروه ، میهمان جشنواره تئاتر فجر است.

این گروه با شیوه  کارگاهی متن "هملت" شکسپیر را در جشنواره امسال اجرا می کند تا تعداد اجرای آثار این درام نویس انگلیسی در بخش مسابقه بین المللی جشنواره امسال به عدد 2 برسد.

از سوی دیگر ، در بخش نمایش های خیابانی جشنواره امسال نیز برای نخستین بار یک گروه نمایشی از دانمارک به اجرای تئاتر خیابانی می پردازد.