تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که خشونت وهابیون افراطی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد،تصریح کردند: اجازه نمی دهیم گروهی اندک و نادان زمینه اسلام ستیزی را در دنیا فراهم کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

نمی گذاریم گروهی نادان زمینه اسلام ستیزی را فراهم کنند

آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که خشونت وهابیون افراطی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، تصریح کردند: اجازه نمی دهیم گروهی اندک و نادان زمینه اسلام ستیزی را در دنیا فراهم کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از علمای برجسته کشورهای سودان و لبنان اظهار داشتند:ما باید به مردم دنیا اعلام کنیم که خشونت و ترورهای کور جمعی وهابیون افراطی هیچ گونه ارتباطی با اسلام ندارد و ما اجازه نمی دهیم کارهای گروهی اندک و نادان، زمینه اسلام ستیزی را در دنیا فراهم سازد.

ایشان همچنین افزودند: ما باید به همه مردم دنیا این حقیقت را انتقال دهیم که اسلام دین محبت و دوستی است حتی قرآن صریحا به ما دستور می دهد اگر غیر مسلمانان با شما سر جنگ نداشته باشند با آن ها محبت کنید و طبق این دستور می توانیم با همه مردم دنیا به استثنای مستکبران انحصار طلب، هم زیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم.

اتحاد اسلامی؛ ضرورتی غیر قابل انکار

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان این که اتحاد مساله مهم امروز مسلمانان است، خاطر نشان کردند: بحمدالله گوش شنوا در دنیا برای پیام اسلام فراوان می باشد؛ زیرا فرهنگ قرآن و اسلام آن قدر غنی است که می تواند انسان های سرگردان دنیای امروز را از درد و رنج های تمدن مادی بی رحم جهان کنونی نجات بخشد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: در شرایط کنونی مسلمانان باید دست به دست هم داده  و عقب ماندگی های علمی و صنعتی را به سرعت جبران کنند؛ زیرا به شهادت تاریخ، بنیانگذار اصلی علوم و فنون جدید علمای اسلام بودند و مورخان غرب نیز به این حقیقت معترف هستند.

ارتباط علمای اسلام افزایش یابد

این مرجع تقلید در خاتمه سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش تعامل میان علمای کشورهای اسلامی گفتند: باید رفت و آمد در میان علمای اسلام  از کشورهای مختلف گسترش یابد تا بدبینی و سوظن هایی که بذر آن را دشمنان اسلام پاشیدند، بر طرف شده و بتوانیم تصمیم گیری مشترکی برای آینده اسلام و مسلمین داشته باشیم.

گفتنی است، در پایان این دیدار تنی چند از علمای سودان طی سخنانی اظهار امیدواری کردند که در آینده ، علمای ایران از کشورشان دیدن کرده و بدین وسیله ملاقات های سازنده تداوم یابد.