تبیان، دستیار زندگی
اکسولوتل(Axolotl) عجیب ترین ماهی دنیا که دست و پا دارد و میخندد، مخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به ماهی راه رونده مکزیکی مشهور است، اکسولوتل همانند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا ماهی ها می خندند؟

ماهی، اکسولوتل

اکسولوتل(Axolotl) عجیب ترین ماهی دنیا که دست و پا دارد و می خندد، مخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی به عنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به "ماهی راه رونده مکزیکی" مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعاً دوزیست است.

ماهی، اکسولوتل

معمولاً تولید مثل دوزیستان با تولید تخم و تبدیل تخم به لارو و بعد بالغ شدن همراه است در حالی که اکسولوتل در تمامی عمرش لارو باقی می ماند و اگر رشد کند بالغ نمی شود. اکسولوتل خویشاوندی نزدیکی با سمندر مکزیکی دارد، سمندر در جزیره زندگی می کند اما اکسولوتل کاملاً وابسته به آب است. هر دو آنها دارای شش است اما تنفس اصلی آنها بیشتر از آبشش است که در طول بدن و در میان پوست شان قرار دارد.

ماهی، اکسولوتل

اکسولوتل فقط هر دو یا سه روز یک بار نیاز به غذا دارد. غذای آنها تشکیل شده از بچه قورباغه(لارو قورباغه)، حشره نرم، کرم و ماهیان کوچک همچنین گوشت خام چرخ کرده را نیز می توانند بخورند. آکواریومی که شامل اکسولوتل باشد باید حداقل 15 تا 20 سانتیمتر عمق و بین 14 تا 20 درجه سانتیگراد دما داشته باشد.

ماهی، اکسولوتل

هیچ ماهی دیگری نباید در آکواریوم باشد چون از طرف اکسولوتل مورد حمله قرار گرفته، خورده یا زخمی می شود، همچنین اگر تعداد زیادی اکسولوتل در تانک باشد حتماً با هم درگیر می شوند. خوش شانس! اگر شما یک اکسولوتل دارید که پایش را از دست داده است نگران نباشید چون دوباره پایش رشد می کند!

ماهی، اکسولوتل

اکسولوتل در ترمیم اعضاء بدنش در بین مخلوقات معروف است، آنها می توانند قسمت های آسیب دیده بدنشان را احیا کنند یا در صورت قطع شدن آن اعضاء دوباره آن را اضافه کنند.

ماهی، اکسولوتل

دم، پوست و هر عضو عمده بدنشان مثل قلب، جگر و کلیه قابل ترمیم یا اضافه شدن است. اکسولوتل بیشتر طوسی و قهوه ای است ولی به رنگ های طلایی آلبینو (طلایی شفاف)، سفید شفاف، سیاه شفاف و خالدار نیز یافت می شود. اکسولوتل می تواند بین 20 تا 40 سانتیمتر رشد کرده همچنین بین 10 تا 15 سال عمر کند.


دوست عزیز شما می توانید لینك ها و مطالب طنز و سرگرم كننده جالب خود را به ای میل زیر ارسال نمایید:ایمیل فستیوال

بخش امور کاربران سایت تبیان - ارسالی مونا ارونقی

اگر کسی رو دوست داری؟

از زندگی چه آموخته اید؟

8 راز زندگی انشتین

ساعتی سه محور

اسکرین سیور معروف آمریکا