تبیان، دستیار زندگی
بعد از ملاقات كوتاه با پروین در توانیر گمالوویچ تمام كرد ،امروز با پرسپولیس قرارداد مى بندد خبر كاملاً غافلگیر كننده بود، گمالوویچ به كادر فنى پرسپولیس اضافه شد. همه شواهد هم حكایت از جدى بودن موضوع داشت. مربى فصل قبل استقلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با نظر پروین ، مربی اسبق استقلال پرسپولیسی شد


بعد از ملاقات كوتاه با پروین در توانیر

گمالوویچ تمام كرد ،امروز با پرسپولیس قرارداد مى بندد

خبر كاملاً غافلگیر كننده بود، گمالوویچ به كادر فنى پرسپولیس اضافه شد. همه شواهد هم حكایت از جدى بودن موضوع داشت. مربى فصل قبل استقلال یكشنبه شب حضور در پرسپولیس را تأیید كرد. او یكى از مسافران پرواز صبح دیروز هواپیمایى كیش ایر به تهران بود و در ملاقاتى كه با پروین داشت همه چیز را تمام كرد اما سؤال اصلى اینجاست كه میان تمام گزینه هاى موجود چرا پرسپولیسى ها سراغ او رفته اند؟ چه اتفاقى افتاده كه گمالوویچ كه دور از چشم ها در استقلال كیش مشغول بود براى حضور در كادر فنى پرسپولیس انتخاب شد. رسیدن به جواب البته كار چندان سختى نیست. مربى صربستانى و تازه وارد پرسپولیس به زبان آلمانى تسلط كامل دارد و این بهترین شرایط ممكن را براى حضور پررنگ تر آرش فرزین در كنار تیم فراهم مى كند. مترجم سوبل، در شروع فصل به خاطر قرار گرفتن در كنار پرسپولیس با انتقادهاى بسیارى مواجه شد. كارت بازى او هم در نهایت بعد از رایزنى هاى فراوان با فدراسیون به عنوان مشاور فنى و مترجم بازیكنان پانامایى صادر شد اما حضور گما مى توانست همه حرف و حدیث ها را از بین ببرد و درست به خاطر همین بود كه طبق آخرین شنیده ها آرش فرزین مقدمات حضور او را در پرسپولیس فراهم كرد. این اتفاق در شرایطى رخ داد كه حضور غیرمنتظره محمد مایلى كهن در كارگران مسائل را وارد مراحل تازه ترى كرد. مایلى كهن دیروز خیلى آرام روى سكوها نشست و تمرین هاى پرسپولیس را تماشا كرد، بدون اینكه هیچ برخوردى _ حتى در حد احوالپرسى معمولى _ با على پروین داشته باشد.

او در حالى كارگران را ترك كرد كه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره آینده روابط اش با پرسپولیس گفت: «فقط آمده بودم یك بار از نزدیك تمرین پرسپولیس را ببینم» شاید مایلى كهن نمى دانست گمالوویچ درست نیم ساعت قبل در توانیر آخرین صحبت ها را با پروین انجام داده است.

گما بعد از ملاقات با پروین گفت: «صحبت هایمان را كردیم و به توافق نهایى رسیدیم اما در مورد قرارداد و حرف هاى جزیى همه چیز به فردا _ امروز _ موكول شد» قرار است در جلسه اى كه امروز با حضور او و على پروین برگزار مى شود آخرین صحبت ها درباره مبلغ قرارداد و شرایط كارى او صورت بگیرد. گمالوویچ به احتمال خیلى زیاد به كادر فنى پرسپولیس اضافه مى شود.

آرش فرزین مترجم اوست. اگرچه مدیران پرسپولیس دیروز از هر تغییرى در كادر فنى ابراز بى اطلاعى مى كردند اما در پرسپولیس همه راه ها به پروین ختم مى شود و نیازى به جلب نظر هیأت مدیره و مدیرعامل نیست، پروین دیروز به نزدیكانش گفت: «از فردا _ امروز _ مى آید سر تمرین.»

قلعه نویى وحشت داشت كه جایش را بگیرم

گمالوویچ : با پرسپولیس بالاتر از استقلال مى ایستیم

در تمام دقایقى كه پروین با اطمینان از حضور ابراهیمى در پرسپولیس تا پایان لیگ امسال خبر مى داد، مشاوران او مشغول مذاكره با جانشین ابراهیمى بودند، حالا به نظر مى رسد دو طرف به تفاهم رسیده اند و یك خارجى پس از جلسه عصر دیروز در توانیر با پروین دست یاعلى داده است تا هدایت تیم بحران زده پرسپولیس را برعهده بگیرد.

اگر اتفاقى نیفتد سرادا گمالوویچ كه سال قبل در كنار امیر قلعه نویى روى نیمكت استقلال مى نشست از حالا در كنار پروین روى نیمكت پرسپولس مى نشیند تا پرسپولیس و پروین را از این شرایط بحرانى خارج كند.

اولین ساعات بامداد سه شنبه در اسكله تفریحى جزیره كیش فرصتى دست داد تا با مربى جدید پرسپولیس گفت و گو كنیم. چند ساعت پیش از جلسه عصر دیروز و در حالى كه در شروع گفت و گو او هنوز یكى از اعضاى كادر فنى استقلال كیش بود!

**چه خبر از استقلال كیش؟

<بد نیست، بچه ها زیرنظر كریم بوستانى تمرین مى كنند. تیم كم هزینه اى را جمع و جور كرده اند كه كار دشوارى براى صعود دارد. شما براى تماشاى بازى به كیش آمده اید؟

**بله. براى تماشاى بازى تیم شما!

<چه بد. چون امشب آخرین شب حضور من در كیش است.

**یعنى از استقلال كیش به تیم دیگرى مى روید؟

<تا فردا صبر كن. خبر حضور من در این تیم جدید سر و صداى زیادى به پا مى كند.

**پس شایعه حضورتان در پرسپولیس جدى شده؟

<اینطور فكر مى كنم.

**اما پروین همین دیروز با اطمینان گفته بود كه ناصر ابراهیمى را تا پایان فصل نگه مى دارد.

<من فردا به تهران مى روم تا كارم را شروع كنم.

**در پرسپولیس با چه كسى مذاكره كرده اید؟

<با همه كاره پرسپولیس، على پروین! من با او به توافق رسیده ام. عصر فردا به ملاقات او مى روم تا در دفترش قرارداد را امضا كنم. این مصاحبه ساعت ? بامداد سه شنبه انجام شده است.

**پس من خبرنگار خوش شانسى هستم كه حالا با كسى صحبت مى كنم كه قرار است چند ساعت دیگر جنجالى ترین سوژه مطبوعات ورزشى شود؟

<متشكرم اما من خیلى جنجال را دوست ندارم. از آرامش بیشتر لذت مى برم.

**پرسپولیس حالا در رده پانزدهم جدول است، فكر نمى كنید مربیگرى پرسپولیس در این شرایط اشتباه بزرگى باشد؟

<همین نتایج ضعیف تیم باعث شده كه آنها تصمیم به تغییر مربى شان بگیرند. من اصلاً از رفتن به این تیم نمى ترسم.

**خیلى با اطمینان حرف مى زنید!

<بله. من به موفقیت در پرسپولیس اطمینان دارم. پرسپولیس بازیكنان خوبى دارد و من هم یك سال در ایران زندگى كرده ام و با شرایط فوتبال شما كاملاً آشنا هستم.

**پرسپولیس در پایان لیگ كجاى جدول مى ایستد؟

<جایى كه همه انتظارش را دارند. تیمى از پرسپولیس مى سازم كه هواداران به آن افتخار كنند. كمى آن طرف تر دو دختر آبى و قرمز دعوا مى كنند و ... _ گما با اشاره به طرفدار پرسپولیس مى گوید: «مطمئناً تیم من در جدول بالاتر از استقلال مى ایستد.»

**حدود اختیاراتتان در پرسپولیس مشخص شده؟

<بله اما بگذار در این باره پس از شروع كارم حرف بزنیم. پس از جلسه نهایى با پروین.

**از پروین چقدر شناخت دارید؟

<همان اندازه كه درباره او در روزنامه ها خوانده ام یا از دوستانم شنیده ام. همه از او تعریف مى كنند!

**اما تا جایى كه من شنیدم سوبل، اشمیت و گده كه پیش از شما با پروین كار كرده اند از دست او فرار كرده اند!

<سوبل كه همیشه از او تعریف مى كرد، با گده هم آشنایى زیادى ندارم اما من فكر نمى كنم مشكلى با او داشته باشم چون من مى خواهم به پرسپولس بروم و تیم او را از بحران خارج كنم و او هم فقط این خواست را از من دارد. پس مشكلى با هم پیدا نمى كنیم.

**اما سال قبل مشكلات زیادى با امیر قلعه نویى داشتید؟

<اصلاً شخصیت پروین و قلعه نویى با هم قابل مقایسه نیست. امیر وحشت داشت كه من جایش را بگیرم و براى همین با من مشكل داشت اما هیچ كس در پرسپولیس نمى تواند جاى پروین را بگیرد.

**خیلى ها مى گویند قلعه نویى، پروین جدید فوتبال ماست. او سعى مى كند همان كارهایى را كه از پروین در اردوهاى تیم ملى یاد گرفته، در شیوه هاى مدیریت اش اجرا كند. رفتارى كه خیلى زود باعث حذف شما از استقلال شد.

<نه، با تو موافق نیستم. امیر اصلاً مثل پروین نیست. او اصلاً قدرت مدیریت ندارد. او واقعاً از من مى ترسید و همه اش فكر مى كرد كه هر لحظه ممكن است كه من جایش را بگیرم و براى همین باعث جدایى ام از استقلال شد.

**رفتن از استقلال به پرسپولیس شما را بین تماشاگران استقلالى چهره منفورى مى كند.

<براى تماشاى بازى العین و پاس به ورزشگاه رفته بودم. در آنجا افشار و سهراب و دیگر لیدرهاى استقلالى به سمت من آمدند و حتى با هم روبوسى كردیم. فكر نمى كنم آنها با من مشكلى داشته باشند.

**اما آن وقت شما هنوز به صف دشمن نرفته بودید؟

<بین تماشاگران دو دسته هستند. یك دسته اى كه فوتبال را تماشا مى كنند و لذت مى برند و دسته دیگر كسانى هستند كه فحاشى مى كنند. خب خوشبختانه من یك فاكتور مهم براى فرار از دست آنها دارم. اینكه متوجه فحش هاى آنها نمى شوم چون فارسى بلد نیستم. تازه، این رفتار آنها اصلاً عجیب نیست. حتى امیر قلعه نویى هم وقتى نتیجه نمى گیرد در بازى با ابومسلم به او فحش مى دهند. پس من ترسى از برخورد تماشاگران ندارم.

**برنامه خاصى براى سبك بازى پرسپولیس دارید؟

<حتماً، اما اگر اجازه بدهى، دوست دارم پس از حضور در پرسپولیس درباره مسائل فنى حرف بزنم.