تبیان، دستیار زندگی
محمد على آبادى كیست؟ محمد على آبادى سال1335در اراك متولد شد. در23سالگى مدرك كارشناسى خود را در رشته عمران از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسى گرفت. او در همین سال در جهاد سازندگى سیستان و بلوچستان مشغول به كار شد و بعد از سه سال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با رییس جدید سازمان تربیت بدنی


محمد على آبادى كیست؟

محمد على آبادى سال1335در اراك متولد شد. در23سالگى مدرك كارشناسى خود را در رشته عمران از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسى گرفت. او در همین سال در جهاد سازندگى سیستان و بلوچستان مشغول به كار شد و بعد از سه سال به وزارت راه و ترابرى رفت. مدتى مدیر كل اداره راه و ترابرى گیلان بود و مدتى را هم در پشتیبانى مهندسى جنگ در غرب ایران فعالیت كرد. بعد از این بود كه معاون مهندسى جنگ وزیر راه و ترابرى شد و همزمان مسؤولیت ستاد بازسازى در مرزهاى ایران را گرفت. از سال65تا69را هم در بنیاد مستضعفان مشغول به كار شد. مسؤولیت او در بنیاد نیز معاون فنى و عمرانى بود. در شروع دهه هفتاد، وزارت مسكن و سازمان مسكن محل كار جدید على آبادى بود. سه سال عضو هیأت مدیره سازمان مسكن بود و اوایل سال1373مشاور ایران خودرو و كمیته امداد امام خمینى (ره) شد. او سال78بعد از20سال وقفه دوباره تحصیل را شروع كرد و در43سالگى مدرك كارشناسى ارشد را در رشته معمارى از دانشگاه آزاد گرفت و با این مدرك سال پیش با حضور محمود احمدى نژاد رییس جمهور فعلى در شهردارى تهران، معاون فنى و عمرانى این شهردارى شد.

رییس سازمان تربیت بدنی:

در دوره‌ مهرعلیزاده اقدامات خوبی انجام شده است

كارهای صورت گرفته را ادامه می‌دهم

معاون رییس جمهور و رییس جدید سازمان تربیت بدنی كه روز یكشنبه به این سمت منصوب شد بر ادامه‌ی اقدامات مثبت انجام شده در دوره‌ی گذشته تاكید كرد.

محمد علی آبادی اظهار كرد: در دوره‌های گذشته و در دوره‌ی فعالیت مهندس مهرعلیزاده اقدامات خوبی در بعد ورزش قهرمانی، اجرای زیر ساخت‌های ورزش، احداث ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی صورت گرفته كه باید تداوم یابد.

وی با بیان این كه جامعه‌ی جوان ما نیازمند به ورزش است چرا كه آثار مثبتی در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها دارد گفت: نقش ورزش در جلوگیری از انحراف و آسیب‌های اجتماعی بسیار كارساز و سازنده است. ورزش در بالا رفتن درآمد سرانه‌ی ملی نقش مثبتی را ایفا می‌كند و علاوه بر بعد قهرمانی، در منطقه و جهان سبب افزایش انگیزش غرور ملی، همبستگی و بالا رفتن ضریب امنیت ملی خواهد شد.

رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به جامعه‌ی ایران كه دارای 40 میلیون نوجوان است گفت: بر این اساس برای شاداب نگه داشتن این قشر از جامعه باید هزینه‌های لازم انجام شود.

معاون رییس جمهور به تكلیف قانونی دولت در همگانی كردن ورزش اشاره كرد و گفت: جای خوشحالی دارد كه در قانون اساسی ماده صریحی در ارتباط با همگانی كردن ورزش موجود است و دولت همه‌ی دستگاه‌های دولتی را مكلف كرده تا به همگانی كردن ورزش كه سلامت، شادابی و نشاط جامعه را تضمین می‌كند اهمیت ویژه‌ای دهند.

وی تاكید كرد: در راستای این امر، عمومی كردن ورزش و ورزش همگانی برای ما از اهمیت بسزایی قرار دارد و به عنوان یك مساله‌ی جدی به آن نگاه می‌كنم.

من با ورزش رشد كرده ام. در دوران دبیرستان و دانشگاه عضو تیم فوتبال محل تحصیل ام بودم. در یك دوره هم سرپرستى تیم پرسپولیس را به عهده داشتم. با مربیانى نظیر مرحوم فكرى و اكبر مالكى كار كرده ام و با این حوزه بیگانه نیستم.

توصیه‌های محسن مهرعلیزاده به رییس جدید:

ورزش از بلاتكلیفی نجات یافت

حاضرم تجربیاتم را در اختیار مدیران جدید قرار ‌دهم

محسن مهرعلیزاده انتصاب محمد علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی را تبریك گفت.

محسن مهرعلیزاده گفت: خوشحالم از این كه رییس جدید سازمان تربیت بدنی مشخص شد و ورزش از حالت بلاتكلیفی نجات یافت. من نیز تا لحظه‌ی آخر همه‌ی امور را زیر نظر داشتم تا این كه گوشه‌ای از كار لطمه نخورد، این وظیفه‌ی طبیعی من بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های رییس جدید سازمان تربیت بدنی توضیح داد: وی مهندس معماری است، همین امر كمك می‌كند در انجام برنامه‌ریزی برای درازمدت توفیق لازم را به دست آورد چرا كه ذهن برنامه‌ریز برای دیدن كارهای دراز مدت در ورزش ضروری است. به علاوه بخش عمده‌ای از كار فرهنگی و اجتماعی است كه كار بلند مدتی را می‌طلبد.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به اعتبارات سازمان تربیت بدنی در سال 84 تصریح كرد: دولت و مجلس بودجه‌ای بالغ بر 800 میلیارد تومان یعنی 8 برابر بودجه‌ی سال گذشته و 40 برابر زمانی كه من وارد دستگاه ورزش شدم را به ورزش اختصاص داده است. كه بخش زیادی از آن به اعتبارات ساخت و ساز بازمی‌گردد. بنابراین می‌طلبد فردی آشنا به امور ساخت و ساز این بودجه را جذب كند و در سال‌های آتی بتواند این راه را ادامه دهد. از طرفی در وعده‌ی برنامه‌ی چهارم توسعه هر سال باید یك دهم مترمربع به فضاهای ورزشی اضافه شود كه برای رسیدن به این مهم با حضور فردی با سوابق علی آبادی نگران نیستم.

وی تصریح كرد: در ابعاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی ورزش نیز اگر مدیری با دید كلان حضور داشته باشد مشكلات به حداقل می‌رسد كه تصور می‌كنم رییس جدید از عهده‌ی آن به خوبی برمی‌آید. من نیز به نوبه‌ی خود به هر میزان كه لازم باشد تجربیات خود را به نحوی كه برنامه‌های موجود پیش رود در اختیار مدیران جدید قرار خواهم داد.

مهرعلیزاده در خصوص مهم‌ترین اقدام رییس جدید سازمان ورزش گفت: مهم‌ترین كار اساسی نظام جامع تربیت بدنی و ورزش است كه خوشبختانه با تمام شدن تدوین آن هم اكنون به حالت اجرایی رسیده و در بعد ساختاری با رفتن در قانون برنامه و بودجه پله‌های اجرایی را شروع كرده است. اما این طرح 20 ساله است و از آنجا كه دستگاه ما اولین دستگاهی است كه نظام جامع را تدوین می‌كند، یكی از با اولویت‌ترین كارها ادامه‌ی این روند است.

در این طرح همه مسایل مربوط به اقشار مختلف اجتماعی دیده شده است و نقش دستگا‌ه‌های دولتی نیز مشخص است اگر به همین قضیه توجه شود، مشكلی در ورزش نخواهیم داشت، چرا كه همه‌ی برنامه‌ها در هاله‌ی نظام جامع تربیت بدنی و ورزش است.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوالی در رابطه با مشكلات مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و به بورس رفتن سهام آنها گفت: اقدامات نهایی برای واگذاری سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی با روزهای پایانی فعالیت من در سازمان تربیت بدنی همراه شده بود كه اصراری بر تداوم كار نداشتم. ما مصوبه‌ی دولت را گرفتم، اقدامات لازم در سازمان خصوصی سازی را انجام دادیم و در مرحله‌ی درج آگهی، دست نگه داشتیم. برای فروش سهام به سازمان خصوصی سازی وكالت داده شد و با انجام قیمت‌گذاری تنها اقدامات لازم برای درج آگهی باقی مانده كه هیچ مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان رییس جدید سازمان تربیت بدنی توصیه كرد: با توجه به تاكید مقام معظم رهبری روی ورزش باستانی و بین‌المللی كردن آن و با توجه به اقداماتی كه در سطح جهان برای این منظور صورت گرفته لازم است كه این حركت مبارك تداوم داشته باشد. از طرفی از نظر حضور ایران در مجامع بین‌المللی و كسب كرسی‌هایی مانند WADA در آژانس جهانی ضد دوپینگ باید توجه لازم را داشت.