تبیان، دستیار زندگی
با پیوستن این چهار فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش ایران، تعداد زیردریایی های ایران به هفت فروند رسید. این زیردریایی ها که وزن هر کدام به 120 تن می رسد، از سال 2007 وظیفه حراست از آب های زیرسطحی ایران را بر عهده داشته و از این پس، اعمال دریای عمان ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرت ایران، زیر دریا(تصویری)

زیر دریایی های سری غدیر

بخش سیاسی-با انتشار اخبار پیوستن چهار فروند زیردریایی غدیر به ناوگان دفاعی دریایی کشورمان، رسانه های منطقه به تحلیل توانمندی دریایی ایران در دفاع از کیان ایران اسلامی پرداختند.

روزنامه «الرایه» چاپ قطر نوشت: با پیوستن این چهار فروند زیردریایی به نیروی دریایی ارتش ایران، تعداد زیردریایی های ایران به هفت فروند رسید. این زیردریایی ها که وزن هر کدام به 120 تن می رسد، از سال 2007 وظیفه حراست از آب های زیرسطحی ایران را بر عهده داشته و از این پس، اعمال دریای عمان و خلیج فارس و اقیانوس هند از رادارهای قوی این زیردریایی در امان نخواهد بود.

الرایه مدعی است که زیردریایی های سری غدیر نوع پیشرفته زیردریایی های خریداری شده از کره شمالی است که توانایی کاشت مین دریایی و اعزام نیرو از زیر سطح دریا را داراست. «نهنگ»، نام سری دیگری از زیردریایی های ایران است که ساخت صنایع دریایی ایران است و تنها پانصد تن وزن دارد؛ اما قابلیت های ویژه ای نظیر شلیک اژدر زیردریایی را دارد. نیروی دریایی ایران در دهه نود موفق شد سه فروند زیردریایی عظیم از روسیه خریداری کند که وزن هرکدام 3000 تن و طول 70 متر را دارد و می تواند عملیات زیرسطحی و سطح دریایی را همزمان انجام دهد.

این روزنامه قطری می افزاید: مقامات ایرانی تمایلی به دادن اطلاعات درباره توان رزمی این زیردریایی ها را ندارند.

زیر دریایی های سری غدیر
زیر دریایی های سری غدیر
زیر دریایی های سری غدیر
زیر دریایی های سری غدیر
زیر دریایی های سری غدیر

«سی.ان.ان» عربی نیز تنها به انتشار اخباری در باره به آب انداختن این زیردریایی ها پرداخت و افزود: به نظر می رسد ایران در حال جنگ روانی با نیروهای خارجی مستقر در خلیج فارس و اقیانوس هند است و درباره برخی توانمندی های این سیستم های دفاعی بزرگ نمایی می کند!

«الشرق الاوسط»، چاپ لندن نیز نوشت: سپر دفاعی ایران با انتقال این چهار فروند «غدیر» ضخیمتر شد و از این پس می توان هر حرکت نظامی در منطقه خلیج فارس را رصد کرد.

منبع:مهر.تابناک

تنظیم:س.آقازاده