تبیان، دستیار زندگی
دوباره زمین سجده گاه مومنان می شود. دوباره چشم ها زلال تر و دست ها مهربانتر می شود. ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهمانی باشکوه

"یا حق"

ربنا اننا سمعنا منادیا ینادی لایمان ان آمنوا بربکم فآمنا

ربنا فاغفرلنا ذنوبنا و کفرعنا سیئاتنا و توفنا مع الابرار

مهمانی باشکوه

صدای در را می شنوی، دل نواز و آرام است. گویی باید برخیزی.

دوباره صدای اذان پرطنین تر شده است. دوباره راه آسمان به زمین گویا کوتاه تر است. دوباره صدای رقص پرندگان بر مناره مسجد بلندتر است و گل محمدی حیاط خوش بوتر، دوباره صدای آب که در حوض می چرخد گوش نواز تر است. دوباره برای زمینیان تمرین فرشته شدن آغاز می شود: کم خوری، کم خوابی و بندگی !

دوباره زمین سجده گاه مومنان می شود. دوباره چشم ها زلال تر و دست ها مهربانتر می شود. دوباره ساقه سبز دعا در میان کوچه پس کوچه های آسمان می پیچد و بالا می رود . بر گونه گل های باغ شبنم عشق درخشان تر است. بوی نرگس و اقاقی و اطلسی  همه جا را پر کرده . چشم های آسمانیان دوباره خیره بر زمین است و ساکنانش.

مطربان می کوبند و آسمانیان به احترام کلام الهی برخاسته اند، نوای هستی بخش بلند می شود:

شهرالرمضان الذی انزل فیه القرآن، هدی الناس و بینات من الهدی و الفرقان (سوره بقره آیه 185 )

و مهمانی آغاز می شود.

مهمانی باشکوه

آن گاه مائده های الهی بر سبدهای سیمین برای مومنان آذین می شوند، فرشتگان صف به صف برای دیدار بندگان خاص الهی در آسمان ملکوت به پرواز در می آیند. درهای پرشکوه آسمان یکی پس از دیگری باز می شود و انوار درخشان الهی در تمام عالم جاری می شود. صدای زمزمه تلاوت آیات رحمت و عشق از گوشه کنار آسمان می آید.

و اما ابلیس در تاریک ترین گوشه دل خود اسیر است. آن قدر درخشش و رحمت دراین ماه از آسمان می بارد که او جایی برای شیطنت ندارد و چون طلسم شدگان آهنگ غم و درد و آه را ناله می زند.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه: گروه باران

تنظیم: سمیرا بادامستانی