تبیان، دستیار زندگی
برنامه رئیس شورای معارف سیما برای ماه مبارک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بالاترین انتقاد مردمی از ماه عسل

فارسیجانی

دبیرشورای معارف تلویزیون، جلسه ای با خبرنگاران گذاشت و از برنامه های این شورا، برای ماه مبارک سخن گفت. نکته جالب این نشست، آمارهای این مقام مسئول سیما از برنامه های پارسال بود که جای شنیدن داشت.

در ابتدای این مراسم فارسیجانی به ارائه عملكردی از سال گذشته معارف سیما پرداخت و گفت: ما در سال گذشته 4 هزار و 581 برنامه غیر از برنامه‌های نمایشی داشتیم كه در این مجموعه برنامه ‌های شبكه قرآن هزار و 144 برنامه رتبه اول، شبكه سه با هزار و 10 برنامه رتبه دوم و شبكه یك با 629 برنامه رتبه سوم را در مجموعه برنامه های ویژه ماه مبارك رمضان حائز شدند.

همچنین شبكه‌ های سیما 138 هزار و 86 دقیقه ویژه برنامه پخش كردند و از این مجموعه برنامه ‌ها 932 برنامه قرآنی و 22 هزار و 516 دقیقه برنامه ویژه قرآنی در شبكه ‌ها داشتیم كه از این مجموع شبكه قرآن رتبه اول شبكه سوم رتبه دوم و شبكه یك رتبه سوم را كسب كردند.

او همچنین گفت: برنامه‌ های میزگرد و گفت ‌و گو محور نیز 144 برنامه بود كه در قالب 6 هزار و 858 دقیقه به روی آنتن رفتند. شبكه یك رتبه اول شبكه سه رتبه دوم و شبكه چهار و آموزش به طور مشترك رتبه سوم را كسب كردند.

وی اظهار داشت: بیشترین تشكر مردمی از ما در سال گذشته برای برنامه «ماه خدا» با 88.9 درصد رضایت و بیشترین انتقاد از شیوه اجرای برنامه «ماه عسل» با 55.9 درصد بوده است. بالاترین رضایتمندی با 99.1 درصد از برنامه «ماه خدا» و برنامه «این شب‌ها» با 73.7 درصد بوده است. از لحاظ میزان تماشا، بیننده و مخاطب نیز برنامه «ماه خدا» در رتبه اول، «ماه عسل» در رتبه دوم و «این شب‌ها» در رتبه سوم قرار دارند. ضمن اینكه سخنرانی آیات عظام و حجج اسلام نیز با اقبال مخاطبان مواجه شد به طوری كه برنامه‌های سخنرانی در ماه رمضان سال گذشته با 93.8 درصد در حد زیاد و خیلی زیاد مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته است.

آمارهای صدا و سیما نشان می دهند که از لحاظ میزان تماشا، بیننده و مخاطب، برنامه «ماه خدا» در رتبه اول، «ماه عسل» در رتبه دوم و «این شب‌ها» در رتبه سوم قرار دارند. ضمن اینكه سخنرانی آیات عظام و حجج اسلام نیز با اقبال مخاطبان مواجه شد به طوری كه برنامه‌های سخنرانی در ماه رمضان سال گذشته با 93.8 درصد در حد زیاد و خیلی زیاد مورد رضایت مخاطبان قرار گرفته است

به گزارش فارس، فارسیجانی در ادامه سخنان خود درباره برنامه‌های میزگرد و گفت‌وگو محور شبكه‌های مختلف سیما در ایام ماه مبارك رمضان اظهار داشت: شبكه یك برنامه «این شب‌ها» را هر شب ساعت 23 به جز «شب‌های قدر» به مدت 60 دقیقه پخش می‌كند. شبكه سه نیز برنامه «سمت خدا» را هر شب در مدت 45 دقیقه ساعت 12:15 نیمه شب به روی آ‌نتن می‌برد. شبكه چهار سیما نیز برنامه «معرفت» را هر شب به مدت 45 دقیقه پخش می‌كند. برنامه «مشكات» نیز ساعت 21:30 به مدت 60 دقیقه از شبكه قرآن پخش می‌شود. شبكه جام جم نیز برنامه «شمیم» را با رویكرد پاسخ به شبهات قرآنی به مدت 40 دقیقه پخش می‌كند. شبكه آموزش هم برنامه «لیلة القدر» را در شب‌های قدر به مدت 60 دقیقه به روی آنتن می‌برد.

فارسیجانی در ادامه درباره ویژه برنامه‌های سحرگاهی سیما در ماه مبارك رمضان تصریح كرد: شبكه یك برنامه «ماه خدا» را ساعت 2:45 دقیقه به مدت 120 دقیقه به روی آنتن می‌برد. شبكه سه نیز پخش آیتم‌های قرائت قرآن، قرائت دعای ابوحمزه و دعای سحر و سخنرانی آیت‌الله ناصری را ساعت 2:30 به مدت 105 دقیقه در دستور كار خود قرار دارد. شبكه قرآن هم برنامه «سیر سحری» را ساعت 3:30 بامداد به مدت 90 دقیقه پخش می‌كند.

وی درباره برنامه های ویژه افطار گفت: شبكه یك «نان و ماه» را ساعت 19:20 به مدت 70 دقیقه پخش می‌كند. شبكه دو «مروارید باران» ویژه كودك و نوجوان ، شبكه سه «جزر و مد» را ساعت 19 به مدت 70 دقیقه پخش می‌كند. شبكه چهار «دریای جان» را به مدت 35 دقیقه ساعت 19:15، شبكه قرآن برنامه «شهر الله» را ساعت 19:20 به مدت 60 دقیقه پخش می‌كند و شبكه آموزش پخش «برنامه یاد یار مهربان» هر شب ساعت 19 به مدت 55 دقیقه در دستور كار خود قرار داده است.


گروه هنر تبیان