تبیان، دستیار زندگی
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال پیش از اعزام به تورنمنت چهار جانبه هنگ کنگ، در سه مرحله اردوی آمادگی شبانه روزی، طی روزهای 22و 23 دیماه، 29و 30دیماه و 5 الی 8 بهمن ماه جاری شرکت می کند. یادآور می شود، 42 بازیکن دعوت شده به ار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال از یکشنبه 22 دیماه، آغازمی شود.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال پیش از اعزام به تورنمنت چهار جانبه هنگ کنگ، در سه مرحله اردوی آمادگی شبانه روزی، طی روزهای 22و 23 دیماه، 29و 30دیماه و 5 الی 8 بهمن ماه جاری شرکت می کند.

یادآور می شود، 42 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی ، باید تا ساعت 11 صبح روز یکشنبه 22 دیماه جاری در محل کمپ تیم های ملی، خود را به سر مربی تیم ملی فوتبال معرفی نمایند.

مربی تیم ملی فوتبال کشور در این باره به خبرنگار ورزشی ایسنا گفت: تا کنون مکاتباتی از سوی کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با تمام باشگاه هایی که لژیونرهای ایرانی در آنها بازی می کنند، انجام شده است؛ ضمن اینکه به صورت تلفنی نیز در جریان آخرین وضعیت آنان قرار داریم.

حسین فرکی افزود: البته هنوز موفق به برقراری ارتباط تلفنی با رحمان رضایی نشده ایم ، ولی در مجموع به زمان بیشتری برای مشخص شدن حضور قطعی لژیونرها در اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال نیاز داریم . گر چه میل قلبی ما، حضور تمامی لژیونرها در تیم ملی فوتبال و استفاده از تمامی قوا در تورنمنت هنگ گنگ می باشد، ضمن این که این حرف به مبنای عدم توانمندی نیروهای داخلی نیست، زیرا مبنای کار خود را بر روی این نفرات قرار داده ایم.

وی در مورد چگونگی انتخاب نفرات قطعی برای شرکت در تورنمنت چهار جانبه هنگ کنگ تصریح کرد: تلاش ما بر این است ، تا قبل از آخرین اردوی آماده سازی، نفرات قطعی خود را شناسایی و اعلام کنیم . ضمن این که با ترکیبی از نیروهای جوان و با تجربه خود در هنگ کنگ حضور خواهیم یافت.

فرکی در مورد دعوت از نفرات جدید به اردوی تیم ملی فوتبال از جمله ادموند بزیک مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان خاطر نشان کرد: همان طور که قبلاً و در کنفرانس مطبوعاتی به آن اشاره کرده بودیم، تا زمانی که بتوان برای اخذ روادید از سفارت انگلستان اقدام کرد، در صورت تشخیص نیروهای شایسته حاضر در لیگ، آنان را دعوت خواهیم کرد. در مورد ادموند بزیک نیز تشخیص بر این بود که به تیم ملی دعوت شود ، البته تمامی مهاجمین دعوت شده ، هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند و برخی از آنان ، از توانایی بازی درخط هافبک نیز برخوردار می باشند. از طرفی وجود ترکیب های دو یا سه نفره در خط حمله نیز لحاظ شده است، در مجموع عدم حضور احتمالی دایی، هاشمیان و مجیدی باعث شد، تا از مهاجمین بیشتری به تیم ملی فوتبال دعوت به عمل آوریم.

وی همچنین در خصوص دروازه بانان دعوت شده به تیم ملی به خبرنگار ایسنا گفت: از چهار دروازه بان دعوت به عمل آمده ، نام یکی از آنها از لیست خط خواهد خورد و پیش از تورنمنت هنگ کنگ نیز دروازه بان دیگری به ترکیب تیم اضافه نخواهد شد.

فرکی در ارزیابی حریفان تیم ملی در هنگ کنگ ، اظهار داشت: در این تورنمنت، حریفانی از قاره های مختلف حضور دارند و هر کدام فوتبال متفاوتی را ارائه خواهند داد. البته هنوز علیرغم اینکه هنگ کنگ به عنوان حریف ما در بازی اول مطرح شده است، ولی هنوز قطعی نیست. لذا با در نظر گرفتن این که این تیم از بازیکنان خارجی سود می برد و از طرفی دانمارک، فوتبالی قدرتی و اروگوئه بازی تکنیکی را ارائه خواهند داد، لذا سیستم مناسب هر بازی را اتخاذ خواهیم کرد.