تبیان، دستیار زندگی
لق تریلوژی «پدر خوانده» در فكر بازگشت به دنیای فیلمسازی است.فرانسیس فورد كاپولا فیلمساز برجسته و بحث انگیزی است بنابراین جای تعجب ندارد كه طی روز گذشته تمام سایت های اینترنتی خبر بازگشت او به پشت دوربین را با آب و تاب فراوان ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانی فرانسیس فورد كاپولا


خالق تریلوژی «پدر خوانده» در فكر بازگشت به دنیای فیلمسازی است.فرانسیس فورد كاپولا فیلمساز برجسته و بحث انگیزی است بنابراین جای تعجب ندارد كه طی روز گذشته تمام سایت های اینترنتی خبر بازگشت او به پشت دوربین را با آب و تاب فراوان اعلام كرده اند.

كاپولا حدود 8 سال بود كه فیلم تازه ای را كارگردانی نكرده بود.آخرین كار او «باران ساز» (1997) با بازی كریس اودانل و دنی دویتو در نمایش عمومی شكست سخت تجاری خورد و منتقدان هم آن را نپسندیدند. شاید همین مساله باعث گوشه نشینی او شد.

فیلم جدید كاپولا برخلاف «پدر خوانده»ها و «اینك آخرزمان» یك اثر كم خرج خواهد بود. قصه فیلم اقتباسی از كتاب «جوانی بدون جوانی» نوشته نویسنده رومانیایی میرسیا الیاده است.فیلمنامه فیلم را خود كاپولا نوشته و امر تهیه آن نیز بدوش خود كارگردان است.

قصه فیلم درباره پروفسوری است كه در روزهای قبل از حادثه جنگ جهانی دوم از محل كار خود فرار می كند. علت فرار وقوع یك حادثه ناگهانی و پیش بینی نشده است.تعقیب و گریزهای مختلف این پروفسور را به كشور رومانی می رساند. بعد از آن وی به سوئیس ، مالت و هند می گریزد.نقش اصلی فیلم را تیم روث انگلیسی (پالپ فیكشن» و «سگهای انباری») بازی خواهد كرد.

جام جم آنلاین