تبیان، دستیار زندگی
كاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: واقعیت این است كه قهرمانی در آسیا كار بسیار مشكلی است .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمانی در آسیا بسیار مشکل است

جواد نکونام

كاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: واقعیت این است كه قهرمانی در آسیا كار بسیار مشكلی است.

به نقل ازایسنا، جواد نكونام پس از بازگشت از اسپانیا و حضور در تمرینات تیم ملی درباره وضعیت خود در جمع خبرنگاران گفت: به خاطر سفر طولانی كه از اسپانیا به ایران داشتم صحبت كردم تا صبح تمرین سبكتری را انجام دهم و از عصر با سایر بازیكنان تمرین خواهم كرد. در مدتی كه در اسپانیا بودم تمرینات خوبی را با اوساسونا انجام دادم و امیدوارم بتوانم در بازی با ارمنستان به تیم ملی كمك كنم.

نكونام درباره مسایلی كه برای او و مسعود شجاعی در ابتدای تمرینات اوساسونا بوجود آمد، گفت: اتفاق خاصی نیفتاد. در فوتبال حرفه‌ای وقتی یك بازیكن دیرتر از سایر بازیكنان به تمرینات اضافه می‌شود برای این كه بدنش به آمادگی دیگر بازیكنان برسد باید تمریناتی را انجام دهد. باید تست بدنی و پزشكی می‌دادیم چرا كه پیش از حضور ما در اسپانیا سایر بازیكنان این آزمایش‌ها را داده بودند. من هم به خاطر پیشنهادی كه از تركیه و یونان داشتم دیرتر به اسپانیا رفتم و مسوولان باشگاه‌ هم در جریان این مسئله بودند. پس از بازگشت به اسپانیا من و شجاعی 4 روز صبح و بعدازظهر تمرین كردیم و پس از آن به سایر بازیكنان اضافه شدیم.

وی با انتقاد از برخی روزنامه‌های ایران گفت: تاسف می‌خورم از مطالبی كه درباره این مسئله در برخی روزنامه‌های ایران مطرح شد. مسایلی در اینجا مطرح شد كه كسی در اسپانیا حتی فكرش را هم نمی‌كرد. نوشتند كه ما را بیرون كردند یا گفته‌اند بروید با فلان تیم تمرین كنید. در صورتی كه چنین چیزی واقعیت نداشت. من 5 سال است كه در اوساسونا حضور دارم خوشبختانه شرایط خوبی برای من بوجود آمده است كه با وجود این كه باشگاه حق دارد با بازیكنش برخورد كند با ما برخوردی نداشت. هم اكنون هم 20 روز تا لیگ باقی مانده و امیدوارم بتوانم فصل خوبی پیش رو داشته باشم.

وی درباره دعوتش به تیم ملی هم گفت: در روزهای فیفا بیشتر تیم‌های ملی دنیا بازی دارند كه من هم پس از دعوت فدراسیون فوتبال ایران به تهران سفر كردم. البته باشگاه دوست دارد كه من بیشتر در كنار تیم باشم اما قوانین می‌گوید كه بازیكنان باید برای روزهای فیفا به تیم ملی‌شان برگردند. ضمن این كه من نماینده فوتبال ایران در اوساسونا هستم و هر زمان كه به تیم ملی دعوت شوم با كمال میل به این دعوت پاسخ مثبت می‌دهم چرا كه همواره اولویت برای من تیم ملی است.

جواد نکونام

كاپیتان تیم ملی درباره اختلافی كه بین باشگاه‌ها و تیم ملی بوجود آمده است گفت:‌ در روزهای فیفا در همه جای دنیا اولویت با تیم‌های ملی است. ما باید در این روزها بازیهای خوبی برگزار كنیم چرا كه زمان دیگری در اختیار نداریم. با این حال باید تعامل بین باشگاه‌ها و تیم ملی وجود داشته باشد چرا كه از یك طرف باشگاه‌ها مخارج سنگین می‌كنند و ازطرف دیگر انتظارها از تیم ملی بالاست. نه می‌شود تیم ملی را تعطیل كرد و نه می‌توان باشگاه‌ها را تعطیل كرد.

نكونام در پاسخ به این سوال كه ما همواره شعار می‌دهیم تیم ملی باید با تیمهای بزرگ دنیا بازی كند پس چرا این اتفاق نمی‌افتد و آیا دیدار با ارمنستان می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد گفت: طبیعی است كه وقتی با یك تیمی قویتر بازی می‌كنیم مشكلات تیم مشخص‌تر می‌شود و مربی و بازیكن می‌توانند بهتر نقاط ضعفشان را بشناسند. حریفان ما درآسیا قدرتهای اصلی فوتبال قاره هستند. من از ارمنستان شناختی ندارم فقط تعدادی از بازیكنان سابق این تیم را می‌شناسم كه در لیگ ایران حضور داشته‌اند. تنها می‌توانم این را بگویم كه بازی با تیمهای بزرگتر می‌تواند به سود تیم ملی باشد.

بازیكن ایرانی اوساسونا درباره وضعیتش برای فصل آینده گفت: حدود یك ماه تاپایان فصل نقل و انتقالات زمان باقی مانده است، اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم به آن فكر می‌كنم، ضمن اینكه شرایطم را به اوساسونا گفته‌ام. اگر با این تیم به توافق برسم در اوساسونا می‌مانم در غیر این صورت یك سال دیگر در این تیم بازی می‌كنم و سال آینده تصمیم دیگری می‌گیرم.

نكونام در پاسخ به این سوال كه سرمربی تیم ملی می‌گوید هدف ما قهرمانی است و رییس فدراسیون هم می‌گوید این خواسته بزرگی نیست و رییس سازمان تربیت بدنی هم معتقد است كه تیم ملی باید قهرمان جام ملتهای آسیا شود، آیا شما به عنوان بازیكنی كه سه دوره در جام ملتها حضور داشتید فكر می‌كنید این توانایی در جام ملتها وجود دارد؟ گفت: ‌به هر حال قهرمانی در آسیا بسیار سخت است. خیلی باید بیشتر از این تلاش كنیم. ما بازیكن باتجربه داریم اما باید تعداد بازیكن باتجربه‌مان را بیشتر كنیم. این یك قانون در فوتبال است كه وقتی یك نسل عوض می‌شود چند سال طول می‌كشد كه نسل جدید به موفقیت‌ برسد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری