تبیان، دستیار زندگی
قطر با طراحی ۵ استادیوم پیشرفته که با استفاده از انرژی خورشیدی، دمای فضای درونی را به کمتر از ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رساند، یکی از مدعیان اصلی کسب میزبانی جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی است .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

قطر با طراحی ۵ استادیوم پیشرفته که با استفاده از انرژی خورشیدی، دمای فضای درونی را به کمتر از ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رساند، یکی از مدعیان اصلی کسب میزبانی جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی است.

پس از پشت سر گذاشتن تب و تاب جام جهانی آفریقای جنوبی، یازده کشور دنیا در حال رقابت با یکدیگر برای کسب میزبانی جام‌جهانی ۱۲ سال دیگر هستند و این در حالیست که قطر تمامی سعی خود را کرده تا بتواند یک جام جهانی به یادماندنی را به ارمغان آورد.

به گزارش پاپ‌ساینس، جمعه گذشته، قطری‌ها از استادیوم‌های طراحی شده برای برگزاری این مسابقات رونمایی کردند تا شرکت‌کنندگان در این رویداد بزرگ، تجربه های ناب از فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند. این استادیوم‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و اولین رویداد ورزشی فضای باز را رقم خواهند زد که دارای سیستم تهویه کامل در آب‌وهوای داغ صحرا هستند.

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

قرار است جام جهانی قطر در ۵ استادیوم با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد برگزار شود. پوشش خارجی یکی از آن‌ها دارای نمایشگرهایی است که از آن برای پخش زنده مسابقات استفاده می‌شود.

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

یکی دیگر از این استادیوم‌ها نیز با نوارهای رنگی پوشیده شده که سمبل تیم‌های شرکت‌کننده و به نشانه دوستی، تحمل مشترک و احترام به جام جهانی و قطر هستند.

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

استادیوم سوم، الخور نام دارد که در طراحی آن از صدف‌های دریایی الهام گرفته و به شکل یک چشم بزرگ طراحی شده است. طرفداران و تماشاچیان تیم‌ها می‌توانند زیر سایه سقف متحرک و انعطاف‌پذیر آن نشسته و از فضای سبز و باغ‌های اطراف نیز لذت ببرند.

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

در طراحی استادیوم دیگر نیز مجموعه ورزش‌های آبی در نظر گرفته شده است.

ایده های قطر برای جام جهانی 2022

ورودی یکی دیگر از این استادیوم‌ها نیز به پل دوستی بین بحرین و قطر متصل است. این پل، قطر را به جزیره همسایه‌اش متصل می‌کند و یکی از عجایب معماری دنیای عرب است.

تمام این استادیوم‌ها با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به این ترتیب با ثابت نگه داشتن دما زیر ۲۸ درجه سانتی‌گراد، نمی‌گذارند آب‌وهوای داغ صحرا، تماشاچیان و ورزشکاران را بیازارد.

قطر هم‌چنین اعلام کرده که برخی از تجهیزات این استادیوم‌ها که پس از جام جهانی بی‌مصرف خواهند ماند، برای ارتقای ورزش فوتبال به کشورهای دیگر منتقل خواهند شد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری