تبیان، دستیار زندگی
ما از منابع مختلف در سراسر جهان می‌شنویم که تحریم‌ها روی فکر ایرانی‌ها تاثیر گذاشته و آنها با اتخاذ مانورهای تجاری و سیاسی گسترده‌ درصدد جلوگیری از اثرات این تحریم‌ها هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیغام کلینتون برای متکی؟

هیلاری کلینتون

وزیر امور خارجه امریکا،در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز در باره مسائل مختلف مربوط به ایران سخن گفت.

هیلاری کلینتون با اشاره به کنفرانس کابل که در آن منوچهر متکی نیز حضور داشت، گفت: «در آنجا افراد بسیاری بودند که برایم گفت‌وگوهایشان با ایرانی‌ها را بازگو می‌کردند؛ و من به صراحت ‌می‌گفتم که به ایرانی‌ها بگویید ما همچنان برای همکاری آماده‌ایم»

هیلاری کلینتون در این مصاحبه بدون اینکه مستندی را ذکر کند گفت: ما از منابع مختلف در سراسر جهان می‌شنویم که تحریم‌ها روی فکر ایرانی‌ها تاثیر گذاشته و آنها با اتخاذ مانورهای تجاری و سیاسی گسترده‌ درصدد جلوگیری از اثرات این تحریم‌ها هستند.

منوچہر متکی

کلینتون گفت: هنگامی که ایران پیشنهادهای گروه ۱+۵ را مغتنم نشمرد آمریکا مسیر دیگر دیپلماتیک خود یعنی تنگ‌تر کردن دایره تحریم را در پیش گرفت. تحریم تنها یکی از چندین راهی است که آمریکا برای مقابله با برنامه اتمی ایران در پیش گرفته است.

هیلاری کلینتون در عین حال تاکید کرد که همچنان خود را «متعهد» می‌داند که به طور دیپلماتیک و در چارچوب گفت‌وگوهای چندجانبه اختلافات خود با ایران را در زمینه برنامه هسته‌ای حل و فصل کند.

گفتنی است مقامات امریکایی به دنبال انواع تهدیدهایی که تاکنون مطرح کرده اند و به نتیجه نرسیده اند، سعی می کنند با تکرار ادعاها و تهدیدات گذشته، ضعف خود را نزد رسانه ها و افکار عمومی جهانیان پنهان کنند.

منبع:تابناک

تنظیم:س.آقازاده