تبیان، دستیار زندگی
قطبی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی فضای ایجاد شده اخیر که منجر به درخواست ارائه مدرک برای حضورش در آفریقای جنوبی بود، تنها به گفتن واژه خیر بسنده کرد و در این باره هیچ اظهار نظر دیگری نداشت .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی:کریمی جزو بهترین ها نبود

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

قطبی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی فضای ایجاد شده اخیر که منجر به درخواست ارائه مدرک برای حضورش در آفریقای جنوبی بود، تنها به گفتن واژه خیر بسنده کرد و در این باره هیچ اظهار نظر دیگری نداشت.

آخرین باری که به تماشاگران فوتبال در ایران وعده و وعید داد به بعد از قبول سرمربیگری اش در تیم ملی بر می گردد.همانجا که تیم ملی دو کره را مثل کف دستش می شناخت و  با بادی که در غب غب انداخته بود گفت: «ایران را به جام جهانی می برم». هرچند قطبی پس از تحمل فشار رسانه ها و البته حذف از مرحله مقدماتی جام جهانی اعتراف کرد که آن حرف ها را برای بالا بردن انگیزه ملی پوشان زده است اما او یک بار دیگر و این بار چند ماه قبل از شروع  بازی های جام ملت های آسیا خبر از تعبیر رویای 35 ساله میلیون ها ایرانی می دهد و می گوید: «تیم ملی قهرمان آسیا می شود».

سرمربی تیم ملی که روز گذشته در جمع خبرنگاران حرف می زد هدف را قهرمانی توصیف کرد و در تحقق یافتن این اتفاق از همه درخواست کمک کرد:« هدف‌مان قهرمانی در آسیاست و می‌توانیم با کمک رسانه‌ها، باشگاه‌ها و مربیان باشگاهی به هدف 35 ساله‌مان برسیم».

او ادامه می دهد:«اگر می‌خواهیم قهرمان جام ملت‌ها شویم باید همه بازیکنان، سرباز 75 میلیون ایرانی باشند.به همین دلیل من سعی می‌کنم بهترین نفرات را به اردو دعوت کنم. مطمئنم همه ملی‌پوشان دوست دارند ایران قهرمان جام ملت‌ها شود تا آرزوی 35 ساله ایرانی‌ها برآورده شود.حمایت نباید حرفی باشد بلکه باید در عمل هم انجام شود. بازیکنان ما افراطی هستند. در کل ما ایرانی‌ها هم افراطی هستیم، بنابراین  مطبوعات می‌توانند تصاویری را درست کنند که جو مثبت شود.»

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

قطبی که به دلیل عدم دعوت ازعلی کریمی در این چند روز اخیر در تیررس انتقادات بوده است ادامه صحبت هایش را معطوف به این قضیه می کند و سعی می کند با تحویل دادن کلمات شمرده شمرده،روی این نکته تاکید کند که کریمی از اردوی اتریش مصدوم بوده است:«در مورد عدم دعوت از کریمی  هم باید بگویم که او در اردوی اتریش مصدوم شد.من احساس کردم که باید بهترین نفرات را دعوت کنم. نفراتی که در شرایط ایده‌آلی هستند.

کریمی تجربه بالایی دارد و من علاقمندی زیادی به کیفیت بازی وی دارم و قبل از بازی با تایلند نیز خودم این بازیکن را برگرداندم. همیشه درهای تیم ملی باز است. اگر این بازیکن شرایط خوبی داشته باشد می‌تواند بار دیگر به اردو دعوت شود چرا که تا شروع مسابقات زمان کافی وجود دارد. خودش هم گفته که اگر نیاز باشد حاضر است به تیم ملی دعوت شود.از هیچ بازیکنی کینه‌ای به دل ندارم ولی هر بازیکنی که علیه کادر فنی و یا افراد در فدراسیون فوتبال مصاحبه‌ی منفی داشته باشد، وظیفه خود می‌دانم با او برخورد کنم.من باید فضایی بدون حاشیه در تیم ملی بسازم و بازیکنانی که با مصاحبه‌های خود حاشیه‌سازی می‌کنند را دور از ترکیب نگه دارم.»

ادامه صحبت های سرمربی تیم ملی به پاسخگویی در خصوص اظهارات برخی از باشگاه ها مبنی بر عدم حضور ملی پوشان در اردوی تیم ملی بر می گردد.آنجا که قطبی با حمایتی که از جانب فدراسیون پشت سرش دارد می گوید :« باشگاه‌ها نمی‌توانند بازیکن ملی پوش را به تیم ملی ندهند. این خلاف مقررات است و در صورت بروز این موضوع کفاشیان و کمیته انضباطی طبق قانون فیفا برخورد خواهند کرد.

افشین قطبی سرمربی تیم ملی

من در برنامه‌ریزی لیگ نقشی ندارم. سازمان لیگ به خوبی تاریخ و تقویم فیفا را می‌داند اما فکر می‌کنم همکاری خوب با سازمان لیگ می‌تواند شرایط خوبی را برای طرفین فراهم کند. البته من مربی باشگاهی بوده‌ام و درد مربیان باشگاهی را به خوبی درک می‌کنم اما شاید اگر آن‌ها هم جای من بودند و شرایط من را داشتند، اردوهای مختلفی را تشکیل می‌دادند و لیگ را تعطیل می‌کردند. باید سعی کنیم نگاه‌مان کلی و ملی باشد.»

اما صحبت های پایانی سرمربی تیم ملی به عدم دعوت از مسعود شجاعی بر می گردد. به نظر می رسد بازیکن اوساسونا به دلیل صحبت هایی که علیه تیم ملی کرد تا مدت ها رنگ اردو های برگزار شده را نبیند. قطبی می گوید: «مسعود شجاعی در اوساسونا مشکلات مختلفی دارد و در عین حال دقایق اندکی بازی می‌کند. برای نگه داشتن جایگاه ثابت او در باشگاهش این تصمیم را گرفته‌ام. این را هم باید بگویم که ما در پست‌های مختلف بازیکنان مختلفی داریم. تصمیم‌گیری در تیم ملی به عهده اعضای کادر فنی است که با هم تصمیم‌گیری می‌کنند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری