تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قم به تلاش وهابیت برای تبلیغ بین جوانان و خطرات ناشی از تحرکات آن اشاره و پررنگکردن برنامههای مساجد را مهمترین راهکار مقابله با تفکرات انحرافی و فرقههای نوظهور عنوان کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله حسینی بوشهری هشدار داد:

تبلیغ افکار وهابیت در کشور رو به افزایش است

آیت الله حسنی بوشهری

امام جمعه قم با اشاره به تلاش وهابیت برای تبلیغ بین جوانان، پررنگکردن برنامههای مساجد را مهمترین راهکار مقابله با تفکرات انحرافی و فرقههای نوظهور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام  ـ ابنا ـ "حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری" در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در محل حسینیه ثارالله سپاه علی ابن ابیطالب علیه السلام برگزار شد، با بیان اینکه امروز نیاز به شناخت فراوانی نسبت به جهان، شرایط پیرامونی، مخاطبان، نسل جوان و تهدیدها داریم خاطرنشان کرد: امروز مطلبی را از یکی از سایتها میخواندم که نوشته شده بود دین و سیاست در عصر امام انحصارطلبانه بود یعنی کار به اینجا رسیده که به عقب بر میگردند و امام را هم به چالش میگیرند.

وی ادامه داد: زمانی که این جمله را به جوانان بگویند آسیبهای فراوانی آنها را تهدید میکند. متاسفانه در دانشگاههای ما هم تعدادی از اساتید آنچه که میتوانند به دانشجوی مومن و متدین ما ارائه میکنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه روحانیون پرچمداران دین مبین اسلام هستند، افزود: اگر امروز معنویت در جامعه وجود دارد به واسطه نقش آفرینی این قشر تاثیرگذار است و اگر نبود حضور روحانیت در عرصه امروز نه از تاک نشان بود و نه از تاکنشان.

وی اضافه کرد: روحانیون بار سنگین رسالت انبیای الهی را عهدهدار هستند و بسیاری از آنها در مسیر انجام این رسالت تبعید، زندانی، شکنجه و شهید شدند ولی دست از تلاش و کوشش نمیکشند.

آقای حسینی بوشهری به برخی اولویتهای کاری روحانیون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که نظام و کشور ما دارد توجه به نسل جوان باید در اولویت کاری مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان قرار گیرد.

امام جمعه قم تصریح کرد: عدهای در تعریف نسل جوان، آنها را نسلی هواپرست، اهل عیش و نوش میدانند در صورتی که این تعریف به هیچ وجه مورد قبول ما نیست زیرا اگر این طور بود پس جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران را چه کسی اداره کرد.

وی با اشاره به تعریف دیگری از نسل جوان گفت: عدهای نسل جوان را روشنفکران و تحصیل کردگان جامعه میدانند ولی قرآن دو دسته از نسل جوان را مطرح میکند که همه نسل جوان منحرف نیستند بلکه نسلی هم مورد تشویق پروردگار هستند.

حسینی بوشهری ادامه داد: روح شکرگذاری، توجه به نسل آینده، حال توبه و بازگشت، حال تسلیم به خدا و... از جمله پاداش خداوند به نسل جوان صالح است.

وی از روحانیون به عنوان پناهگاه مطمئن جوانان در عرصه معنویت یاد کرد و اظهار داشت: وقتی جوانی به سراغ روحانی میآید این شخص روحانی با تمام وجودش طبق رضایت خدا، او را هدایت و راهنمایی میکند ولی اگر همین جوان به غیر از روحانیت مراجعه کند ممکن است دچار لغزشهایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری به تلاش وهابیت و مسیحیت برای تبلیغ افکارشان در بین جوانان و خطرات ناشی از تحرکات آنها اشاره کرد و افزود: آنها انجیل را با زیباترین چاپ منتشر میکنند و حتی در شهر قم توزیع میکنند.

وی ادامه داد: هر چند که مسیحیت در قم فعالیتهای آنچنانی ندارد اما در سایر شهرهای کشور تلاش زیادی برای جذب جوانان انجام میدهند.

امام جمعه قم گفت: وهابیت نیز مثل قارچ رشد پیدا میکند و اعتقادات نسل جوان ما را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری پررنگکردن برنامههای مساجد را مهمترین راهکار مقابله با تفکرات انحرافی و فرقههای نوظهور عنوان کرد و گفت: برخی از روحانیون تحول پیرامونی خود و گسترش فعالیت در مساجد را منوط به اختصاص تجهیزات و امکانات میدانند که در این زمینه نهادهای دولتی و مردمی باید یاریگر روحانیون و ائمه جماعات باشند.

وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به برنامههای مساجد تصریح کرد: اگر روزی برای مقابله با جنگ سخت و نظامی دشمنان از جوانان ثبت نام میکردند امروز هم ائمه جماعات برای مقابله با جبهه نرم از نسل جوان در مساجد ثبت نام کنند.