تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم حفظ استقلال حوزه تصریح کرد:استقلال حوزه را به هیچ قیمتی از دست نمی دهیم و سر سوزنی هم اجازه نمی دهیم که خدشه ای به این استقلال وارد شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مقتدایی

به هیچ قیمتی از استقلال حوزه کوتاه نمی آییم

آیت الله مقتدائی

مدیر حوزه های علمیه: استقلال حوزه را به هیچ قیمتی از دست نمی دهیم و سر سوزنی هم اجازه نمی دهیم که خدشه ای به این استقلال وارد شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، آیت الله مقتدایی  طی سخنانی در نشست دوره ای اساتید سطوح عالی و خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به مطلب فوق گفت: کمک های دولت به حوزه، تنها مربوط به تعمیر و تجهیز مدارس می باشد و گرنه اداره حوزه با مراجع عظام تقلید و از طریق وجوهات شرعی است .

وی بر ضرورت تدوین برنامه چشم انداز میان مدت و بلند مدت برای حوزه تاکید کرد و افزود: برنامه حوزه در واقع تکمیل و توسعه برنامه ها و برقراری نظم است و خوشبختانه در این خصوص رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید موافق برنامه های حوزه می باشند.

اساتید با طلاب روابط صمیمانه داشته باشند

مدیر حوزه های علمیه همچنین خواستار تقویت ارتباط و تعامل صمیمانه اساتید حوزه با شاگردان شد و گفت:در گذشته معاشرت اساتید با طلبه ها بیشتر بود و امروز هم باید این تعامل به صورت صمیمانه برقرار باشد.

وی در ادامه خطاب به اساتید حاضر در جلسه اظهار داشت:شما بزرگواران می توانید با انتقادات و پیشنهادات خود در ارتقای سطح علمی و اخلاقی و ساماندهی هرچه بهتر امور، حوزه را یاری دهید.

30 استان کشور دارای تشکیلات حوزوی می شوند

آیت الله مقتدایی با اشاره به برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه مبنی بر تقویت حوزه های شهرستان‌ها بیان داشت:به اعتقاد ما برای تقویت حوزه علیمه قم باید حوزه های علمیه شهرستان ها تقویت شود و برای این کار طرحی در دست داریم که در 30 استان کشور 30 مدیریت و شورای استانی را ایجاد کنیم؛ البته این کار از  استان های سیستان و بلوچستان و تهران آغاز شد و به لطف الهی با موفقیت انجام گرفت.

رضایت رهبر معظم انقلاب ازفعالیت های حوزه

وی با اشاره به این که هدف ما این است حوزه علمیه به جایگاه و شان واقعی خود دست یابد گفت: چندی پیش که خدمت مقام معظم رهبری بودم و گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه های علمیه را خدمت معظم‌له ارایه کردم، به عینه مشاهده نمودم که ایشان از این فعالیت‌ها  بسیار خوشحال شده و علاقه مند به مسایل و تحولات درون حوزه می باشند.

مدیر حوزه های علمیه همچنین خاطر نشان کردند: در حال حاضر در 21 استان کشور شورا‌های استانی حوزه تشکیل شده و مدیر هم از طریق این شورا معین شده و کار خود را آغاز کرده‌اند، همچنین بنا داریم پس از ساماندهی استان‌ها، در قم نیز مدیر حوزه علمیه و شورای استانی تعیین کنیم.