تبیان، دستیار زندگی
بحث کردن قسمت طبیعی یک رابطه است و از طلاق پیشگیری می‌کند. محققان می‌گویند با دیدن نحوه بحث کردن یک زوج می‌توان طلاق را پیش بینی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبل و بعد از یک ازدواج موفق

مملو از عشق

داشتن ازدواج موفق آرزوی هر دختر وپسری است که پای سفره ی عقد می نشینند. اما همه ی آن ها به این آرزو نمی رسند، اگر می خواهیدازدواج موفقی داشته باشید باید قبل و بعد از ازدواج مطالبی را بدانید. این مقاله را بخوانید و راهکارهای پیشنهادی را بکار ببرید.

پیشنهاد هایی برای ازدواج موفق (مخصوص نامزدها)

1.فرصتی را برای شناخت روحیات یکدیگر پیش از ازدواج فراهم کنید.این فرصت باید هم به لحاظ کمیت و هم به لحاظ کیفیت دارای شرایط بهینه باشد. در این زمان از مسائل مهم صحبت کنید و مسایل پیش پا افتاده را به بعد از ازدواج موکول کنید . مدت زمان این دوران نیز نباید بسیار کم و عجولانه و یا بسیار طولانی باشد . هر یک از این سبک ها می تواند مضرات خاص خود را داشته باشد.طبق نظر محققان دوران نامزدی نبایدخیلی طولانی و یا کوتاه باشد .

2. در سنین مناسب ازدواج کنید تا از بلوغ عاطفی لازم برخوردار باشید.

بیاموزید که در هنگام مباحثه های داغ برای ایجاد لحن مناسب از شوخ طبعی و واژه های محبت آمیز استفاده کنید.

آموزش قبل از ازدواج و یا مشاوره می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد زوج هایی که این عمل را انجام داده اند رضایت خاطر بیشتری از ازدواجشان دارند و نسبت به همسرشان تعهدات بیشتری دارند.

پیشنهاد هایی برای ازدواج موفق "پس از ازدواج":

1.شما می‌توانید بحث کنید، اما اجازه ندهید که به جنگ جهانی سوم تبدیل شود.

بحث کردن قسمت طبیعی یک رابطه است و از طلاق پیشگیری می‌کند. محققان می‌گویند با دیدن نحوه بحث کردن یک زوج و عکس العمل های منفی و مثبت آنها ، می‌توان طلاق را پیش بینی کرد.  مواردی که در هنگام بحث کردن باید از آنها اجتناب کرد: انتقاد، تحقیر، حالت دفاعی و کارشکنی. بیاموزید که در هنگام مباحثه های داغ برای ایجاد لحن مناسب از شوخ طبعی و واژه های محبت آمیز استفاده کنید.

2. زمانتان را با هم پر کنید.

هر دوی شما نیاز دارید که منافع فردیتان را داشته باشید، اما اگر هر کدام زندگی خود را تفکیک کنید و به بهانه استقلال محرمانه های خود را تقلیل دهید به طلاق عاطفی نزدیک می شوید . بیاموزید که با یکدیگر مرتبط باشید، با داشتن فعالیت ها و سرگرمی های مشترک از کنار هم بودن لذت ببرید. راههای بسیار عالی برای نزدیکی بیشتر شما وجود دارد مثل بازی کردن، قدم زدن  در پارک و در کنار هم استراحت کردن...

3. در کارهای روزانه شریک هم باشید.

4.مؤدب بودن با یکدیگر را تمرین کنید.

در بعضی موارد ما با یکدیگر بدون کمترین احترام رفتار می‌کنیم بدون اینکه بدانیم که چقدر این رفتار می‌تواند خطر ساز باشد، حتی بعضی اوقات با اطرافیان هم همین گونه رفتار می‌کنیم. از خودمان بپرسیم آیا این رفتاری که با همسر، دوستان، آشنایان، همکاران حتی غریبه ها دارم، می‌پسندم که با من داشته باشند؟

با یکدیگر به گونه ای احترام آمیز صحبت کنید، تعارفات و لطفاً و متشکرم را بیشتر از کلمات آزاردهنده بکار ببرید.

5. اگرمشکل دارید کمک بگیرید.

آیا شما از افسردگی رنج می‌برید؟ آیا یکی از شما فریب خورده اید؟ اگر نشانی‌هایی از مشکلات در بین شما وجود دارد برای حل آن تا وقتی که دیر نشده، به مشاوره بروید و  در صدد حل آن باشید.

6. بعد از ازدواج هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

اگر شما فکر می‌کنید که بعد از انگشتر دست کردن همه چیز آنطور خواهد شد که شما می‌خواهید، سخت در اشتباه هستید. شما نمی توانید کسی را تغییر دهید، پس کسی را انتخاب کنید که آن چیزی را بخواهد که شما می‌خواهید.

گروه سبک زندگی سیمرغ

تنظیم و تغییر برای تبیان : کهتری

مقالات مرتبط

چگونه زندگی همسرمان را جهنم کنیم؟

ازدواج با دوشیزه فرشته صفت

شوهرتان را جادو کنید!

حل یک بن بست زناشویی

تداوم لذت عشق

گله ای به شوهرم

من و گل سرخ همسفریم

آموزش مشاجره با همسر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.