تبیان، دستیار زندگی
گزارشی از واکنش ها به سریال زیرهشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسعود کیمیایی، زیر هشت را پسندید

زیر هشت

سریال زیر هشت ساخته سیروس مقدم که این روزها از تلویزیون پخش می شود با واکنش های عجیب و غریبی مواجه شده است. پیش از این مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه سریال «زیر هشت» به سلامت روان جامعه لطمه می‌زند، گفته بود: ردیف کردن پشت سر هم فقدان‌ها، مرگ‌های سوزناک و مصیبت های دلخراش مختلف موجی از افسردگی را به سوی بینندگان «زیر هشت» گسیل می‌کند. دکتر شهرام خرازیها همچنین گفته :می‌توان «زیر هشت» را کلکسیونی از صحنه های کنار هم چیده شده فیلم های کیمیایی محسوب کرد.

کیمیایی زیر هشت را پسندید؟

همچنین براساس گزارش یک روزنامه سینمایی ،شنیده‌ها از برقراری تماس توسط دفتر مسعود كیمیایی با سازندگان سریال «زیر هشت» حكایت دارند! شنیده ها حاکی از آن است که مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» كه به اعتقاد خیلی‌ها، شباهت‌های جالب و نزدیكی از حیث فیلمنامه، كارگردانی و تا حدودی بازی‌ها با سینمای خاص مسعود كیمیایی دارد، گویا مورد توجه این كارگردان مؤلف سینمای ایران قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد نوع دیالوگ‌نویسی سعید نعمت‌ا... و كارگردانی سیروس مقدم در این سریال و تا حدودی در مجموعه «رستگاران» كه سال گذشته از شبكه سه پخش شد، از نگاه كیمیایی دور نمانده است. چرا كه طبق شنیده‌ها، طی یكی از روزهای اخیر تماسی از سوی دفتر این كارگردان با دفتر سازنده «زیر هشت» گرفته شده است. تماسی كه از چند و چون آن اطلاع دقیقی در دست نیست، اما آگاهان این ارتباط را جرقه‌ای برای همكاری كیمیایی در ساخته‌های آتی‌اش با چند تن از عوامل مجموعه «زیر هشت» می‌دانند. حال این همكاری ممكن است بازی كامران تفتی باشد یا فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌ا... . كسی چه می‌داند!

انتقاد ضر غامی از تلخی زیر هشت

از سویی دیگر همین روزنامه سینمایی در خبر دیگری که در صفحه اول خود نیز چاپ کرده نوشته است که تلخی های این سریال باعث انتقاد آقای ضر غامی رییس سازمان صدا وسیما شده است.

سریالی بسیار خشن

اما به گزارش پارس توریسم ، هفته نامه معتبر پیک سبز که توسط جمعی از نویسندگان حرفه ای مطبوعات منتشر می شود در مطلب جالبی درباره سریال زیر هشت نوشته که این سریال سریال بسیار خشنی است که مناسب خانواده ها نیست . نویسنده این هفته نامه درادامه نوشته که زیر هشت با نگاهی به سریال زیر تیغ ساخته شده و به گونه ای کپی برداری از آن است.

سیاه نمایی وتضعیف روحیه جامعه

اما از سویی دیگر یک نماینده مجلس نیز هشدار داده است: سریال های شبانگاهی که صداوسیما پخش می کند نباید با سیاه نمایی موجب تضعیف روحیه نشاط در جامعه شود. «جواد آرین منش» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای

شنیده‌ها از برقراری تماس توسط دفتر مسعود كیمیایی با سازندگان سریال «زیر هشت» حكایت دارند! شنیده ها حاکی از آن است که مجموعه تلویزیونی «زیر هشت» كه به اعتقاد خیلی‌ها، شباهت‌های جالب و نزدیكی از حیث فیلمنامه، كارگردانی و تا حدودی بازی‌ها با سینمای خاص مسعود كیمیایی دارد، گویا مورد توجه این كارگردان مؤلف سینمای ایران قرار گرفته است

اسلامی گفته است: نظرسنجی ها و اقبال های عمومی نشان داده است ، مردم به دنبال سریال های جذاب ، با نشاط و خانوادگی هستند که دارای پیام ها و موضوعات مثبت باشد اما این جذابیت باید همراه با محتوا باشد .

وی ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی ما شاد هستند اما محتوا ندارند یا برعکس اگر دارای پیام های مثبت ، فرهنگی و ارزشمندی هستند جذابیت لازم را ندارند که این مسئله باید اصلاح شود.

آرین منش تاکید کرد: مردم دوست دارند ، شب ها در محیط آرام در کنار خانواده از سریال های بانشاط لذت ببرند و نباید سریال های ما روحیه نشاط را از جامعه دور کند .

وی اضافه کرد: نشان دادن درگیری ها ، سیاه نمایی ها و مشکلات غم انگیز تاثیر خوبی بر روحیه جامعه نداشته و مورد اقبال مردم نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اذعان داشت که اگر صداوسیما ضرورت دارد تا مسایلی را در قالب های منفی نشان دهد باید با در نظر گرفتن شرایط جامعه به تقبیح بدی ها و روابط ناسالم بپردازد اما متاسفانه در برخی سریال ها آنقدر مقدمات پرداختن به این بدی ها زیاد می شود که این روابط تبدیل به فرهنگ می شود که این مسئله درست نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که سریال ها باتوجه به ذایقه جامعه و برخی ملاحظات فرهنگی در کشور ساخته شوند تا تاثیر خوبی در جامعه داشته باشند.


گروه هنر تبیان