تبیان، دستیار زندگی
یکی از چیز هایی که در ساخت بسیاری از پروژه های دانش آموزی به آن نیاز پیدا خواهید نمود، چسب آکواریوم باشد. نام لاتین این چسب، چسب سیلیکون می باشد (Silicone glue) و خواص و کاربرد های منحصر به فردی دارد. این چسب در بسته بندی های مختلفی به فروش می رسد که ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چسب آکواریوم

چسب آکواریوم

یکی از چیزهایی که در ساخت بسیاری از پروژه های دانش آموزی به آن نیاز پیدا خواهید نمود، چسب آکواریوم باشد. نام لاتین این چسب، چسب سیلیکون می باشد (Silicone glue) و خواص و کاربرد های منحصر به فردی دارد. این چسب در بسته بندی های مختلفی به فروش می رسد که رایج ترین آن ها، بسته های استوانه ای شکل می باشد که در شکل بالا مشاهده می شود. فروش این چسب به شکل تیوپ خمیر دندان نیز رایج می باشد.

چسب آکواریوم

در صورتی که از نوع استوانه ای استفاده می نمایید، نیاز به استفاده از تفنگ مخصوص این چسب را نیز خواهید داشت. این تفنگ در حقیقت وسیله ای است که تیوپ استوانه ای شکل درون آن جا سازی می شود تا استفاده از چسب برای ما میسر گردد.

چسب آکواریوم   چسب آکواریوم

این چسب در رنگ های مختلفی از جمله سفید، مشکی و بیرنگ موجود می باشد. نوع بی رنگ آن معمولاً برای ساخت آکواریوم و چسباندن دو شیشه به هم به کار می رود.

چسب آکواریوم

نوع سفید آن معمولاً در حمام و برای درز گیری پنجره و رو شویی و کاشی استفاده می شود.

چسب آکواریوم

نوع مشکی آن نیز عموماً برای چسباندن شیشه اتومبیل به بدنه به کار می رود.

چسب آکواریوم

کاربرد اصلی این چسب، چسباندن قطعات شیشه ای به هم می باشد، ولی چسب سیلیکون، چسبندگی خوبی به کاشی، سرامیک، PVC، آلومینیوم، مس و استیل نیز دارد.

از خواص این چسب می توان به انعطاف پذیری بسیار بالا، مقاومت در برابر فشار و دما های بالا و قابلیت چسبندگی و درز گیری عالی اشاره نمود. این چسب ها در برابر اشعه uv نیز مقاوم می باشند و خاصیت خود را از دست نمی دهند. این چسب ها برای ماهی ها بی خطر بوده و باعث از بین رفتن آن ها نمی شود.

از خواص این چسب می توان به بوی تند آن قبل از خشک شدن و خشک شدن نسبتاً دیر آن اشاره نمود. این چسب برای خشک شدن کامل به 48 ساعت زمان نیاز دارد. برای پاک کردن این چسب ها از روی شیشه باید از روش های فیزیکی مانند کاتر استفاده نمایید. برای تهیه این چسب می توانید به فروشگاه های لوازم ساختمانی، ابزار فروشی ها یا چسب فروشی ها مراجعه کنید. یک محل مناسب برای تهیه چسب در تهران، میدان امام خمینی می باشد که در شکل زیر نشان داده شده است.

چسب آکواریوم

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه : پوریا میرعشقی

تنظیم : نسرین صادقی