تبیان، دستیار زندگی
سی و هفتمین فروشگاه كتابشهر کشور و دومین فروشگاه کتابشهر در تهران امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات‌اسلامی، افتتاح می‌شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گشایش مدرن‌ترین کتابشهر ایران در تهران

کتابشهر ایران

سی و هفتمین فروشگاه كتابشهر کشور و دومین فروشگاه کتابشهر در تهران امروز با حضور رئیس سازمان تبلیغات‌اسلامی، افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی، حامد شفیق؛ مدیر عامل موسسه کتابشهر با اعلام این مطلب، افزود: موسسه کتابشهر ایران با نظارت مستقیم ‌ســازمان تبلیغات‌اسلامی، از سال 83 تاکنون موفق به ‌راه‌اندازی سی و شش باب فروشگاه کتاب در 36 نقطه كشور شده و در آینده نزدیک تعداد این فروشگاه‌ها باهدف توسعه شبکه توزیع کتاب در سایر نقاط کشور گسترش می‌یابد.

وی یاد آور شد: این فروشگاه، به‌انواع امکانات پیشرفته کتاب فروشی‌های روز دنیا همچون اتاق‌مطالعه، میزنقاشی و بازی‌های فکری برای کودکان تجهیز شده و مراجعه‌کنندگان می‌توانند از طریق رایانه‌هایی که در این فروشگاه نصب شده، از میان 14 هزار عنوان اطلاعات موجود درباره اقلام فروشگاه، اطلاعات موردنظر خود را جستجو کنند.

همچنین، شفیق از عرضه بیش از سه‌هزار عنوان کتاب و انواع محصولات‌فرهنگی در این فروشگاه خبر داد و عنوان کرد: در کنار عرضه سه هزار عنوان کتاب، انواع محصولات‌فرهنگی صوتی و تصویری، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، وسایل کمک‌آموزشی، لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی با هدف تامین نیازهای فكری و ترویج فرهنگ كتابخوانی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

کتابشهر ایران

وی افزود: سی و هفتمین فروشگاه کتابشهر ایران که 200 متر مربع مساحت دارد، با همکاری موسسه کتابشهر و بنیاد فرهنگی مرحوم عراقچی در خیابان آیت‌الله کاشانی، ابتدای رامین‌شمالی، جنب كتابخانه‌عراقچی راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل موسسه کتابشهر ایران با اشاره به حضور میهمانان برجسته درمراسم افتتاح این فروشگاه، گفت: این فروشگاه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکترمهدی‌خاموشی رئیس سازمان تبلیغات‌اسلامی؛ حمید قبادی مشاور معاون‌فرهنگی وزارت ارشاد، محمد حمزه زاده مدیر انتشارت سوره‌مهر، احمد نثاری مدیر انتشارات امیرکبیر، هاشمی‌نژاد مدیر انتشارات افق، مهدی فیروزان مدیر عامل شهر کتاب و نادر قدیانی مدیرانجمن‌فرهنگی ناشران کتاب‌کودک گشایش می‌یابد.

وی در ادامه کمک به‌افزایش شمارگان كتاب بویژه كتاب‌های بومی و محلی در مناطق استقرار فروشگاه‌های كتاب‌شهر، ایجاد موقعیت مناسب برای عرضه كتاب‌های مفیدی كه به‌دلایلی از قبیل توزیع ناعادلانه و نامناسب منتشره نشده، بسط و گسترش و تسهیل توزیع كتاب بویژه كتاب‌های دینی را ازجمله اهداف توسعه فروشگاه‌های كتاب‌شهر در سطح کشور برشمرد.

حامدشفیق، افزود: سعی ما در موسسه کتابشهر این است که فروشگاه‌های کتاب در همه شهرها از نظر نمای ظاهری و موضوعات کتاب یکسان باشند و همچنین کتاب‌هایی که از نظر بار معنایی و مذهبی، کتاب‌های فاخر و دارای معنا و محتوای علمی هستند، عرضه شود.

بر اساس این گزارش، تاکنون سی و شش فروشگاه کتابشهر در شهرستان‌های ابهر، استهبان، ایرانشهر، بجنورد، بروجرد، بروجن، بندرانزلی، بندرعباس، بم، بیرجند، بوشهر، تبریز، تهران، جاجرم، خاش، خرم آباد، داراب، دماوند، رفسنجان، رشت، زابل، زاهدان، ساری، سراوان، سمیرم، شاهرود، شهرضا، شهرکرد، قزوین، کرمان، لردگان، مبارکه، مشهد، نجف آباد، نهبندان و یزد به همت موسسه کتابشهر ایران (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) راه اندازی شده است.

گفتنی است، مراسم گشایش دومین‌فروشگاه کتابشهر تهران روز دوشنبه 18 تیر از ساعت 10 در تالار اجتماعات این فروشگاه به نشانی: خیابان آیت‌الله کاشانی- ابتدای رامین شمالی برگزار می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی