تبیان، دستیار زندگی
فرانک ها از آخرین بقایا و خرابه های امپراتوری روم در سال 476 پس از میلاد مسیح برخاستند و بر اروپای غربی حکومت کردند. رهبر آن ها، کلاویس، قلمرو خود را از طریق جنگ تا رودخانه راین در آلمان گسترش داد و تا سال 540 فرانک ها کنترل بیش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرانک ها چه کسانی بودند؟

فرانک ها چه کسانی بودند؟

فرانک ها از آخرین بقایا و خرابه های امپراتوری روم در سال 476 پس از میلاد مسیح برخاستند و بر اروپای غربی حکومت کردند.

رهبر آن ها، کلاویس، قلمرو خود را از طریق جنگ تا رودخانه راین در آلمان گسترش داد و تا سال 540 فرانک ها کنترل بیش تر ایالت های روم یعنی گُل (که به واسطه نام فرانک ها فرانسه نامیده شد) را به دست گرفتند.

اولین خانواده حاکم فرانک ها به نام سلسله مرونگین ها شهرت یافت و این اسمی بود که از پدربزرگ کلاویس یعنی مروویس گرفته شده بود. کلاویس مسیحی شد و پاریس را پایتخت خود قرار داد.

بیش تر فرانک ها کشاورزان روستایی بودند که در زمین ها تحت سلطه اشرافیان زندگی می کردند. آن ها محصولات غذایی پرورش می دادند، کارهای فصلی چون شخم زدن، کاشت و برداشت انجام می دادند و همچنین مجبور بودند ارباب خود را در زمان جنگ یاری دهند.

روش زمین داری و بهره برداری از آن توسط فرانک ها، آغاز روش ملوک الطوایفی در اروپا بود. شارلمانی در سال های 768 تا 814 پادشاه فرانک ها بود و امپراتوری وسیعی را ایجاد کرد.

فرانک ها چه کسانی بودند؟

در روز کریسمس در سال 800، پاپ تاج پادشاهی را به عنوان امپراتور مقدس روم بر سر شارلمانی نهاد. پس از مرگ شارلمانی، امپراتوری فرانک ها رفته رفته فرو پاشید و منقرض شد.

شاه فرانک ها، شارلمانی، خطی را به وجود آورد که دست خط شارلمانی نامیده شد و خواندن و نوشتن را برای مردم آسان تر کرد.

دایره المعارف کودک و نوجوان

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

مطالب مرتبط

شوگان ژاپنی چه کسانی بودند؟

مردمانی آریایی نژاد

یونانیان باستان وخدایان

سرخپوستان چشم خاکستری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.