تبیان، دستیار زندگی
کاکا عصر روز جمعه و پس از گذشت یک روز از عمل جراحی اش، با پروازی اختصاصی از بلژیک به مادرید رفت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاید کاکا دیگر بازی نکند

کاکا

کاکا عصر روز جمعه و پس از گذشت یک روز از عمل جراحی اش، با پروازی اختصاصی از بلژیک به مادرید رفت. ستاره برزیلی باشگاه رئال مادرید در اولین صحبت‌هایش پس از انجام عمل جراحی به خبرنگار مارکا اعلام کرد که بسیار ناراحت است ولی در عین حال نهایت تلاشش را برای بازگشت زودهنگام به ترکیب تیم به کار خواهد گرفت.

این ستاره برزیلی در صحبت‌هایی به این نکته اشاره کرد که نمی‌دانسته مصدومیتش تا این حد جدی است: «از فصل گذشته تاکنون در زانویم احساس درد می‌کردم؛ از پیش از شروع جام جهانی این درد را حس می‌کردم ولی فکرش را هم نمی‌کردم که جدی باشد. زمانی که در حال درمان بیماری فتق بودم، فکر کردیم که شاید مشکل ناهماهنگی عضلانی باشد. پزشکان می‌دانستند که من چنین درد دارم. همه می‌دانستیم ولی فکر می‌کردیم که دردش مربوط به فتق است.»

کاکا که بدون اطلاع از این مصدومیت ، تعطیلات تابستانی اش را سپری کرده بود، ادامه داد: «زمانی که رقابتهای جام جهانی به پایان سید، فکر می‌کردم که این درد باید مربوط به فتق باشد و می‌توانم برای بهتر شدن، به تعطیلات تابستانی بروم. ولی زمانی که تستهای پزشکی انجام شد، فهمیدیم که مصدومیتی جدی است. لحظاتی دردناک را سپری می‌کنم ولی نهایت تلاشم را برای بازگشت زودهنگام به کار خواهم گرفت.» این ستاره برزیلی در بخش پایانی صحبت‌هایش زبان به تشکر از مورینیو گشود و گفت: «مورینیو رفتار بسیار ویژه‌ای با من داشت.او با مهربانی به من گفت که در انتظار بازگشت من با 100درصد آمادگی است. همین مرا بسیار خوشحال کرد.»

کاکا ستاره برزیلی رئال مادرید

در همین حال پزشك معالج كاكا گفته او نباید در جام جهانی برای تیم ملی برزیل بازی می‌كرد و با این كار فوتبالش را به طور جدی به خطر انداخته است.مارك مارتنز پزشك بلژیكی كه زانوی چپ بازیكن برزیلی رئال مادرید را جراحی كرد، گفت: «فوتبال حرفه‌ای كاكا با بازی در جام جهانی به طور جدی به خطر افتاد.» كاكا پس از انجام این عمل جراحی چهار ماه تمام از تركیب كهكشانی‌ها دور خواهد بود و غیبت طولانی مدت این بازیكن گران‌قیمت برزیلی در مادرید باعث عصبانیت از او و همچنین فدراسیون برزیل شده است.

ماركا روزنامه هوادار رئال مادرید از رئال خواست تا همانند بایرن مونیخ عمل كرده و خواهان دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال برزیل باشد. پیش از این بایرن مونیخ به دلیل استفاده از آرین روبن در جام جهانی كه به آسیب دیدگی طولانی ‌مدت او انجامید، از فدراسیون فوتبال هلند درخواست غرامت كرده بود. به اعتقاد سران بایرن مونیخ پزشكان تیم ملی هلند با شیوه‌های نادرست خود باعث تشدید آسیب‌دیدگی آرین روبن شده‌اند.دوری اجباری كاكا از تركیب قوهای سپید در اسپانیا بحث‌های دوباره‌ای را درخصوص احتمال علاقه‌مندی رئال مادرید به مسعود اوزیل به راه انداخته است.

ماركا و روزنامه رقیبش As نوشتند كهكشانی‌ها اكنون می‌توانند تلاش دوباره‌ای را آغاز كنند تا اوزیل را به عنوان جانشین كاكا به خدمت بگیرند. پیش از این خبرهایی درباره‌ علاقه‌مندی رئال به بازیكن تیم ملی فوتبال آلمان انتشار یافته بود.

کاکا

هرچند خود اوزیل هفته گذشته تمامی این جنجال‌های رسانه‌ای را رد كرده و عنوان كرده بود تا پایان فصل در برمن خواهد ماند و به قراردادش كه تا سال 2011 اعتبار دارد، پایبند است. در مادرید انتقادهایی نیز از خود كاكا صورت گرفته است.بازیكن سال‌های پیش میلان پس از حذف تیم ملی برزیل از رقابت‌های جام جهانی به جای آن كه زانوی آسیب دیده‌اش را به پزشكان رئال مادرید نشان دهد، به تعطیلات رفت و همین هم باعث انتقادها از او شده است.

منتقدان كاكا می‌گویند او با این كار یك ماه زمان را برای درمانش از دست داد. آلفردو رلانیو، سردبیر روزنامه As كه روزنامه‌نگاری شناخته‌ شده در اسپانیاست، این رفتار كاكا را ریاكارانه و غیر مسوولانه توصیف كرد.

مرد سال 2007 فوتبال جهان یك سال پیش در ازای 65 میلیون یورو، میلان را به مقصد مادرید ترك كرد. او با این رقم سومین بازیكن گران‌قیمت تاریخ فوتبال به شمار می‌آید. كاكا به دلیل آسیب دیدگی‌های پیوسته، در نخستین فصل حضورش در سانتیاگو برنابئو اغلب دور از فوتبال بود و همین هم باعث شد تا برخی از هواداران رئال خرید او از میلان را به عنوان «خرید اشتباه كهكشانی» بدانند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری