تبیان، دستیار زندگی
هزینه چند میلیون دلاری صهیونیست ها از ترس تلافی ترور «مغنیه»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایه ترس بر سر جنایتکاران؛

هزینه چند میلیون دلاری صهیونیست ها از ترس تلافی ترور «مغنیه»
عماد مغنیه

بخش سیاسی- این شرکت خصوصی سه سال پیش موفق شد در مناقصه ای، مسئولیت حفاظت از جان وزرای کابینه صهیونیستی را گرفت. در این سه سال، شرکت «موکید»، بیش از 110 میلیون شکل (2750000 دلار) از کابینه این رژیم پول دریافت کرده است؛ این مبلغ به غیر از مبلغی است که برای عملیات حفاظت در جشن ها و رویدادهای غیرمترقبه دریافت می کند. اکنون هر وزیر صهیونیستی دارای دست کم شش محافظ است؛ یعنی هزینه حفاظت از هر وزیر سالانه 37 میلیون و صد هزار شکل (927500 دلار) است.

بنا بر اعلام روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، این رژیم سالانه میلون ها دلار برای حفاظت از مقاماتش هزینه می کند و آنان اعتراف می کنند که تشدید امر حفاظت از وزرا، برگرفته از ترس آنها درباره احتمال اقدام تلافی جویانه حزب الله پس از ترور عماد مغنیه است.

به نظر من، هزینه ای که برای حفاظت از شخصیت های ما می شود، ضروری است، به ویژه آنکه از زمان ترور «عماد مغنیه»، اطلاعاتی در دست داریم که حزب الله می خواهد، یک عملیات ویژه و سنگینی علیه شخصیت های بلندپایه اسرائیلی انجام دهد

به گزارش «تابناک عربی»، هم اکنون مسئولیت حفاظت از جان 27 وزیر کابینه صهیونیستی، بر عهده شرکت حفاظت شخصی «موکید» است.

این شرکت خصوصی، سه سال پیش موفق شد در مناقصه ای، مسئولیت حفاظت از جان وزرای کابینه صهیونیستی را به دست آورد.

در این سه سال، شرکت «موکید»، بیش از 110 میلیون شکل (2750000 دلار) از کابینه این رژیم پول دریافت کند؛ این مبلغ به غیر از مبلغی است که برای عملیات حفاظت در جشن ها و رویدادهای غیرمترقبه دریافت می کند. اکنون هر وزیر صهیونیستی دارای دست کم شش محافظ است؛ یعنی هزینه حفاظت از هر وزیر سالانه 37 میلیون و صد هزار شکل (927500 دلار) است.

رژیم صهیونیستی

این روزنامه در ادامه افزود: علاوه بر حفاظتی که توسط این شرکت انجام می گیرد، اداره حفاظت از شخصیت ها وابسته به سازمان شاباک، مسئولیت حفاظت از هفت شخصیت اصلی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

این هفت شخصیت عبارتند از: رئیس رژیم صهیونیستی، رئیس پارلمان، رئیس معارضه (حزب مخالف دولت)، وزیر خارجه، رئیس دادگاه عالی و نخست وزیر.

شاباک هزینه نیروهای خود را اعلام نکرده؛ اما گفته می شود حقوق هر نیروی حفاظت شخصی شاباک، ماهانه 8500 تا 10000 شکل است؛ اما نیروهای شرکت «موکید»، روزانه حدود 900 شکل دریافت می کنند.

هاآرتص افزود: «میخائیل ایتان» از وزرای کابینه صهیونیستی، در اظهاراتی نسبت به شمار نیروهای حفاظتی هر وزیر کابینه به شدت اعتراض کرده و گفته است: من مدرکی دارم و اثبات می کنم که هیچ اداره یا سازمانی بر هزینه این نیروهای حفاظتی نظارت ندارد و تاکنون، ده ها میلیون شکل برای این گروه حفاظتی هزینه شده، بدون این که کسی بر آن نظارت کند و هیچ کسی به خود این زحمت را نمی دهد بررسی کند که آیا این حجم هزینه با این حجم حفاظت با هم تطابق و برابری دارد یا خیر!

شاباک هزینه نیروهای خود را اعلام نکرده؛ اما گفته می شود حقوق هر نیروی حفاظت شخصی شاباک، ماهانه 8500 تا 10000 شکل است؛ اما نیروهای شرکت «موکید»، روزانه حدود 900 شکل دریافت می کنند

بنابراین، اگر برای هر وزیر 100 محافظ اضافه کنند تا امنیت جانی وی بالاتر برود، هم اتفاقی نخواهد افتاد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه به نقل از «یوسی آمار» - که اکنون مدیر یکی از بخش های شرکت «موکید» است و در گذشته به مدت هشت سال محافظ شخصی یکی از شخصیت های مهم این رژیم بوده - نوشت: به نظر من، هزینه ای که برای حفاظت از شخصیت های ما می شود، ضروری است، به ویژه آنکه از زمان ترور «عماد مغنیه»، اطلاعاتی در دست داریم که حزب الله می خواهد، یک عملیات ویژه و سنگینی علیه شخصیت های بلندپایه اسرائیلی انجام دهد و بین یک وزیر عادی و بلندپایه هم تفاوتی نیست، زیرا پیامد و نتایج چنین عملیاتی آشکار است و تنها تا هنگامی که نیروهای حفاظتی در کنار وزرا باشند و از جان آنان حفاظت کنند، می توانیم جلوی عملیات حزب الله را بگیریم.

البته عملیات ترور یک وزیر برای هر گروه مسلحانه، کاری آسان به نظر می رسد؛ اما این احتمال می رود که آنان یک وزیر را بدزدند و بخواهند او را مبادله کنند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور