تبیان، دستیار زندگی
آرش برهانی:تلخ ترین گل های زندگی ام را زدم زندگی هنوز جریان دارد دو گل زد و آنقدر خوب بازی کرد که از سوی مسئولین برگزاری مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد، اما خودش می گوید که تلخ ترین گل های زندگی ام را به ثمر ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برهانی از حذف پاس در جام باشگاههای آسیا می گوید

آرش برهانی:تلخ ترین گل های زندگی ام را زدم
زندگی هنوز جریان دارد


دو گل زد و آنقدر خوب بازی کرد که از سوی مسئولین برگزاری مسابقه به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد، اما خودش می گوید که تلخ ترین گل های زندگی ام را به ثمر رساندم.

آرش برهانی یکی از بهترین بازیکنان میدان بود و بسیار مسلط بازی کرد. آرش از هر موقعیتی که به دست می آورد نهایت استفاده را انجام می داد و هر بار لرزه بر پیکره خط دفاعی العین می انداخت. او مقابل العین در2 دیدار رفت و برگشت نشان داد که مهاجم بزرگی است و راه باز کردن دروازه حریفان را به خوبی می داند.

اما آرش در عرض دو دقیقه شادی گل هایش را با اشک عوض کرد و با حذف شدن پاس از لیگ قهرمانان آسیا امید و آرزوهایش را از دست رفته دید، حتی آرش خود را سرزنش می کند که چرا نتوانست بیشتر برای پاس بازی کند و ای کاش آن مصدومیت بی موقع به سراغش نمی آمد.

آرش برهانی مهاجم ارزنده پاس گفتگویی با خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا) انجام داد و از وضعیت پاس گفت:

- طور پاس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد؟

پاس در لیگ قهرمانان آسیا بسیار خوب بازی کرد ما امید اول قهرمانی بودیم، فکر همه چیز را کرده بودیم جز ده دقیقه پایانی بازی با العین که به یکباره غافلگیر شدیم. ده دقیقه پایانی با العین را نمی توانم بازگو کنم چون خودم نیز به خوبی نمی دانم که در آن لحظات چه گذشت فقط همین را می گویم که همه چیز را از دست دادیم.

- در حالی که سه بر یک پیش بودید در عرض 2 دقیقه نتیجه را از دست دادید، به نظر تو دلیلش چه بود؟

فوتبال همین است، اصولا ذات فوتبال غیرقابل پیش بینی بودنش است مثلا لیورپول در برابر میلان با نتیجه 3 بر صفر عقب بود اما در عرض شش دقیقه نتیجه را به تساوی 3 بر 3 کشاند و در ضربات پنالتی نیز پیروز شد. یعنی در هر سطحی از فوتبال حتی در اروپا نیز از این جور مسائل پیش می آید و نمی توان جلوی آن را گرفت. قصد توجیه ندارم اما فوتبال همین است؛ باید واقعیت را پذیرفت.

-عده ای از کارشناسان اعتقاد دارند که دنیزلی در ارنج اولیه تیم و همین طور تعویض هایش دچار اشتباه شد، نظر تو در این باره چیست؟

ببینید نباید ما در این برهه زمانی از هر کسی که جلویمان است انتقاد کنیم بلکه باید واقعیت ها را در نظر بگیریم. پاس هشتاد دقیقه فوق العاده بازی کرد و این موضوع را نیز تمام کارشناسان اذعان می کنند. پاس در مقابل العین فقط دو دقیقه بد بازی کرد و دوبار اشتباه کرد که نتیجه آن هم حذف از لیگ قهرمانان بود. اگر از من می پرسید باید بگویم که ارنج اولیه دنیزلی بسیار عالی بود و تعویض هایش نیز براساس نیاز تیم بود و اعتقاد دارم که هیچ تاثیری در روند بازی نداشت.

اگر بعد از تعویض های او پاس به گل می رسید آیا باز هم این حرف را می زدید، به نظر من در این مورد صحبت کردن بی انصافی است.

- دنیزلی در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی گفت اشتباه بزرگ ما دادن پنالتی به العین بود، تو هم چنین نظری داری؟

اولین گل العین روی یک ضربه پنالتی به ثمر رسید و به نظر من نیز آن بزرگ ترین اشتباه ما بود چرا که اعلام آن پنالتی تا حدودی ما را تا پایان بازی نگران کرد ، فکر می کنم که دنیزلی نیز چنین اعتقادی داشت که آن حرف را زد. در ضمن نکیسا نیز روی پنالتی واکنش خوبی انجام داد و اگر کمی خوش شانس بودیم وی توپ را گرفته بود و هیچ کدام از این مسائل پیش نمی آمد.

- تعویض تو نیز در روند تهاجمی پاس تاثیر منفی داشت این طور نیست؟

بدترین لحظه بازی همان مصدومیتم بود، وقتی پزشکان پاس بالای سرم بودند تمام سعیم را می کردم که یک جوری و یا حتی به زور مسکن که هم شده بازی کنم ولی نتوانستم و همه چیز از دست رفت. واقعا نمی توانستم ادامه بدهم. پاس مهاجمان بسیار خوبی دارد و بیاتی نیا نیز در آن لحظات تمام سعی خودش را انجام داد.

- دنیزلی در پایان بازی و داخلی رختکن چه برخوردی با بازیکنان داشت؟

او حرفه ای عمل کرد و خودش را خونسرد نشان داد اما از حق نیز نباید گذشت. چرا که او از ما تشکر کرد و گفت ما فقط دو اشتباه داشتیم و همان باعث حذفمان شد، به این بازی فکر کنید و به آینده امیدوار باشید.

وی در آن لحظات روحیه مناسبی به ما داد و از کل تیم با صحبت هایش تشکر کرد و به بازیکنان روحیه داد. اما باید تاکید کنم که فضای رختکن وحشتناک بود و سکوت بسیار بدی که دیگر دلم نمی خواهد در زندگی فوتبالی ام برایم تکرار شود حکمفرما بود که حتی یادآوری آن نیز برای من تاسف بار و ناراحت کننده است.

- و دو گلی که به ثمر رساندی؟

هیچ کدام به دلم نچسبید، تا دقیقه هشتاد با گل هایم شاد بودم ولی در عرض دو دقیقه دنیا روی سرم خراب شد و همه چیز از دست رفت. گل اولم روی پاس خوب پاشایی بود و روی گل دوم نیز یک لحظه فکر کردم که باید یک تنه به دفاع حریف بزنم، اما چه فایده چون تلخ ترین گل های زندگی ام را زدم و هیچ وقت نمی توانم به آن افتخار کنم.

- وضعیت روحی بازیکنان پاس در حال حاضر چطور است؟

خب باید قبول کرد که شکست سنگینی بود و حالا حالا فراموش نمی شود باید به این تیم زمان داد، زندگی هنوز جریان دارد و باید بکوشیم تا اهداف جدیدتر و بالاتری را برای خودمان ترسیم کنیم. به هر حال فوتبال ادامه دارد و جام های زیادی در انتظار پاس است فقط مدتی زمان لازم داریم تا با وضعیت کنار بیاییم و همه چیز را فراموش کنیم هرچند که بسیار مشکل است.

- مصدومیت تو در چه حدی است؟

خدا را شکر مسئله جدی نیست و زود خوب می شوم. در حال حاضر نیز در تمرینات پاس شرکت می کنم.

- اگر حرف خاصی باقی مانده است؟

روز چهارشنبه و بعد از بازی وقتی که به حال خودم آمدم تنها به تماشاگرانی که در دستگردی یک پارچه پاس را تشویق می کردند و ما نتوانستیم موجبات خوشحالی آن ها را فراهم کنیم فکر می کردم، امیدوارم که آن ها ما را بخشیده باشند.

"آرش برهانی" در راه پیوستن به باشگاه القادسیه كویت

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا به نقل از روزنامه القبس چاپ كویت نوشت:- "آرش برهانی" مهاجم برجسته باشگاه پاس تهران در مورد مبلغ قرارداد خود با باشگاه القادسیه كویت به توافق رسیده است.

به نوشته این روزنامه كه روز جمعه چاپ شده "تیم برهانی با وجود به ثمررساندن سه گل زیبا در دیدار برگشت مرحله یك چهارم نهایی جام قهرمانان باشگاههای آسیا مقابل العین امارات، از ادامه مسابقات حذف شد." گفته می‌شود باشگاه پاس نزدیك به یك میلیون دلار برای فروش مهاجم ملی‌پوش خود درخواست كرده و مذاكره با باشگاه بزرگ كویتی را آغاز نموده است.