تبیان، دستیار زندگی
ق هفته" سپاهان فرهاد کاظمی بدون باخت پیش می رفت تا اینکه پس از استقلال، پرسپولیس را نیز از سر راه برداشت تا در یک دیدار به ظاهر ساده در مقابل تیم استقلال اهواز  بحرانی با اندیشه های دیگر مربی جوان و آینده دار لیگ ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"گفتگوی تلفنی تبیان با امیر قلعه نوعی مربی مؤفق هفته"

سپاهان فرهاد کاظمی بدون باخت پیش می رفت تا اینکه پس از استقلال، پرسپولیس را نیز از سر راه برداشت تا در یک دیدار به ظاهر ساده در مقابل تیم استقلال اهواز  بحرانی با اندیشه های دیگر مربی جوان و آینده دار لیگ قرار گیرد.

هر چند که بازی در اهواز بود و سپاهان پس ازاین همه قدرت اندوزی، انگیزه همیشه را نداشته و کمی اشباع شده به نظر می رسید، اما رجزخوانی قلعه نوعی مبنی بر برد سپاهان و قبول اولین شکست به آن، آن هم از چند روز قبل از بازی بر جذابیت این دیدار افزوده بود، اما نمی توان از توانایی های این مربی جوان و تیمش چشم پوشی کرد.

·

آقای قلعه نوعی ضمن تبریک خدمت شما لطفاً در ابتدا در خصوص راز غلبه بر قهرمان لیگ و شکستن طلسم سپاهان در مقابل تیم خود را بفرمائید؟بردن سپاهان راز خاصی ندارد، بلکه با دوندگی بسیار زیاد و برنامه ریزی، روی خط میانی سپاهان و ازکار اندازی خط هافبک بازی را ازآنها گرفتیم و نگذاشتیم خط میانه آنها برای خط حمله توپ سازی کند. بعد با فشار روی عمق دفاع آنها موفق شدیم، هر چند که در چند بازی قبل هم ما خوبترازاین بازی بودیم ولی فقط گلزنی نداشتیم یا نتیجه نمی گرفتیم.

·

نحوه ارزیابی و بررسی شما از تیم سپاهان قهرمان فعلی لیگ به چه صورت بود؟تقریباً 5 جلسه روی سپاهان و فیلم بازی های آن(بازی با پرسپولیس) کار کردیم، که 2 جلسه آن را خودم و 3 جلسه را با
بچه های تیم مرور کردیم، و نقاط قوت و ضعف را حاصل کردیم. ما در خصوص تمام حریفان این کار را انجام می دهیم. مثلاً برای هفته بعد بازی (پرسپولیس – استقلال) را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می دهیم.

·

آقای قلعه نوعی لطفاً نظر و تحلیل خود را در مورد بازی سرخ و آبی در تبریز برای ما بگویید؟اجازه بدهید من خیلی در این مورد حرفی نزنم، اما چیزی که هست به نظر من گل زود هنگام استقلال در کل به نفع این تیم نبود و باعث شد تا از ابتدا استقلال همانی شود که خواسته پرسپولیس بود. استرس خیلی حاکم بود دلیل و چاره ای برای آن وجود نداشت و میزان پاسهای اشتباه زیاد بود. دفاع استقلال دست پاچه و سراسیمه عمل می کرد. اما در کل فرزاد مجیدی و سامره از استقلال و محمدوند از پرسپولیس بهتر ظاهر شدند. استقلال در حد و نام خود بازی نکرد ودوباره چهره ای ضعیف را نشان داد، که آن هم به کادر این تیم برمی گردد. مشکل استقلال شخصی ایرانی در کنار کخ نیست، چرا که این آقا اصلاً کار هیچ کس را قبول ندارد و ساختار فکری و تیمی او غلط است. در صورتی که او فوتبال ایران را خیلی عقب افتاده می دانست اما حالا پی برده که حتی ممکن است کوچینگ و مربیگری یک ایرانی بهتراز او باشد، لذا قصد دارد کمک بگیرد آن هم بطور تحمیلی و مجبوری، پس تا زمانی که او تغییر عقیده ندهد، فرقی نمی کند که در کنارش علیدوستی باشد یا من یا احدی .

امیدوارم برای صحبت های بیشتر ودر فرصت مناسب در خدمت شما و خوانندگان محترم سایت باشم.