تبیان، دستیار زندگی
ایی " پشت پرده مه " به کارگردانی پرویز شیخ طادی از چهارشنبه گذشته به فیلم های در حال اکران سینماهای تهران پیوست. به گزارش خبرنگار سینمایی " مهر "، فیلم سینمایی " پشت پرده مه " داستان پسر بچه ناشنوای روستایی را روایت می کند که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

" پشت پرده مه " هم آمد


فیلم سینمایی " پشت پرده مه " به کارگردانی پرویز شیخ طادی از چهارشنبه گذشته به فیلم های در حال اکران سینماهای تهران پیوست.

به گزارش خبرنگار سینمایی " مهر "، فیلم سینمایی " پشت پرده مه " داستان پسر بچه ناشنوای روستایی را روایت می کند که با تحریک دوستانش مبنی برعشق آموزگار روستا به مادرش دچار توهم و بحران روحی می شود. این تصور او را به یک دوئل دیدنی با معلم سوق می دهد. رزیتا غفاری ، جهانگیر الماسی ، علیرضا شیخ الاسلامی ، فاطمه طاهری و محمد طاهری بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در 5 سالن سینمای عصر جدید 1، صحرا، فرهنگ 2، گلریز 2و مرکزی2 اکران می شود.

فیلم سینمایی " نوک برج " به کارگردانی کیومرث پور احمد که از درونمایه طنزعاشقانه ای برخوردار است، همچنان با برخورداری از 17 سالن سینما، بیشترین تعداد سالن در تهران را در اختیار دارد. این فیلم داستان پسری به نام امید را روایت می کند که هرچه می گوید عاشق شده است کسی حرفش را جدی نمی گیرد ولی وقتی او را در نوک برج می بینند که در وضعیت نامتعادلی ایستاده، می فهمند موضوع مهم است. در این فیلم محمد رضا فروتن، نیکی کریمی، لیلی رشیدی و امیر حسین صدیق بازی می کنند.

این فیلم در سینماهای آفریقا، سعدی، جوان، عصر جدید 2، قیام، مرکزی، شیدا، آسیا، ایران 1، پارس 1، کارون، پایتخت، جی 1، ناهید، ماندانا، حافظ و تهران 2 به نمایش در می آید.

فیلم سینمایی " اسپاگتی در 8 دقیقه " به کارگردانی رامبد جوان این هفته با در اختیار گرفتن یک سالن بیشتر با 15 سالن سینما به نمایش خود ادامه می دهد. این فیلم داستان یک سند ازدواج ششصد ساله است که ارتباط عاطفی بین دو همسایه در یک برج مسکونی را موجب می شود و در این میان دو کودک داستان با همکاری وهمدلی سقف مشترکی را برای پدر ومادرشان طلب می کنند. در این فیلم رامبد جوان ، ساراخوئینی ها، آتیلا پسیانی، افسانه چهره آزاد، محسن قاضی مرادی، حسین محب اهری، محمود بهرامی و مریم کادیای حضور دارند.

این فیلم در سالن سینماهای شهر تماشا ،1 شهر قشنگ، قدس، شقایق، جی 3، ماندانا، ایران 3، پیروزی، پیوند، بهمن 2، گلریز 1، دهکده المپیک، توسکا، آستارا، فلسطین 3 و تهران 1اکران می شود.

فیلم سینمایی " گیلانه " زندگی جوانی به نام اسماعیل را تصویر می کند که در اوج موشک باران شهرهای ایران،راهی جبهه جنگ می شود. می گُل نگران و بی تاب شوهر در تهران و گیلانه مادری نگران و پرتلاش است که برای خوشبختی فرزندانش تلاش می کند. 15 سال بعد حکایت غربت گیلانه و اسماعیل معلول و چشم به راه رسیدن مسافری از جنوب روایت می شود. در این فیلم فاطمه معتمد آریا، بهرام رادان، باران کوثری، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، مجید بهرامی و نیره فراهانی بازی می کنند.

این فیلم در سینماهای فرهنگ 1، ایران 2، سپیده 2، جی 2، شهر تماشا 2، کانون، موزه سینما و فلسطین 2نمایش داده می شود.

فیلم سینمایی " بید مجنون " به کارگردانی مجید مجیدی این هفته با 8 سالن سینما به اکران خود ادامه می دهد. این فیلم، داستان یک استاد دانشگاه به نام یوسف را روایت می کند که با عمل قرنیه چشم ،بعد از چندین سال بینا می شود. از این زمان به بعد یوسف دچار تغییر و تحولات درونی می شود و نسبت به زندگی و شرایط خود با تردید مواجه می گردد. در این فیلم پرویز پرستویی، رویا تیموریان، محمود بهراز نیا، صغری عبیسی، شراره دولت آبادی، ملیکا اصلانی و لیلا اوتادی به عنوان بازیگران اصلی به ایفای نقش می پردازند.

این فیلم در سینماهای بهمن 1، استقلال، شاهد، فردوسی، فلسطین 3، مرکزی 2، سروش و میلاد به نمایش در می آید.

فیلم های سینمایی "سالاد فصل " به کارگردانی فریدون جیرانی در سینماهای جمهوری، بلوار و پیام انقلاب، " شارلاتان " ساخته آرش معیریان در سینماهای پارس 2، رودکی و سحر، " بازنده " اثر قاسم جعفری در سالن های ملت، اروپا و المپیا و " خیلی دور، خیلی نزدیک " به کارگردانی رضا میر کریمی در سالن های عصر جدید3 و سپیده 1اکران می شوند. همچنین فیلم های سینمایی ماهی ها عاشق می شوند، زن زیادی، هدف سخت، فستیوال فیلم های ایرانی، فستیوال فیلم های خارجی، 13 گربه روی شیروانی، فاز 4، جایی برای زندگی و زندان زنان در سالن سینماهای آسمان آبی، ندر، آرش، سارا، کریستال، فرخ، کریستال 2، تهران 1و شیرین نمایش داده می شوند.