تبیان، دستیار زندگی
کاکا: به توپ طلا فکر می کنم میلان در مقابل لاتزیو به کسب پیروزی بازگشت و با گلزنی ریکاردو کاکا و شوچنکو به آینده در سری A امیدوار شد و حالا گلزن جوان و برزیلی روسونری از آرزوی بزرگش می گوید. کاکا در کنار رونالدینیو، جرارد، آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری جالب و جذاب از فوتبال جهان


کاکا: به توپ طلا فکر می کنم

میلان در مقابل لاتزیو به کسب پیروزی بازگشت و با گلزنی ریکاردو کاکا و شوچنکو به آینده در سری A امیدوار شد و حالا گلزن جوان و برزیلی روسونری از آرزوی بزرگش می گوید.

کاکا در کنار رونالدینیو، جرارد، آدریانو و شوچنکو از جمله کاندیداهای کسب توپ طلای فوتبال در سال2005است. بازیکنی که این روزها خیلی خوب گل می زند و برای میلان یک مهره با ارزش است.

او در رابطه با بزرگترین آرزویش در سال2005می گوید: خیلی دوست دارم در این سال توپ طلا را به دست آوردم و برایم کسب آن خیلی مهم است ولی اول به اسکودتو فکر می کنم. میلان در شرایط خوبی است و زمانی که تیم خوب باشد، من هم خوب خواهم بود. در حال حاضر یک تیم فوق العاده قدرتمند هستیم، تیمی که لاتزیو را شکست می دهد و آماده رویارویی با تیم های بزرگ است. باید بگویم به دست آوردن توپ طلا آرزوی بزرگ من خواهد بود.

آسیب دیدگی گریبان زانتی را هم گرفت

سایت رسمی اینتر اعلام كرد كریستیانو زانتی مرد میانی آرژانتین به سبب پاره شدن ماهیچه ران پای چپش یك ماه نیمكت نشین خواهد بود.

به نظر می‌رسد زانتی كه در دیدار اینتر برابر كیه‌وو آسیب دید نتواند هم تیمی‌هایش را در بازی برابر فیورنتینا، یوونتوس و لیورنو در سری A و پورتو در لیگ قهرمانان اروپا همراهی كند.

انتظار می‌رسد او به جدال بیست و سه اكتبر اینتر برابر اودینزه برسد.

اینتر هم اكنون با نه امتیاز از چهار بازی و سه امتیاز اختلاف با یوونتوس صدرنشین در مكان چهارم سری A ایتالیا قرار دارد.

رایان گیگز:اولترافورد خانه من است

رایان گیگز، ستاره شیاطین سرخ با وجود نیمکت نشینی های اخیرش در اولترافورد، همچنان به حضورش در جمع مردان یونایتد امیدوار است.

کاپیتان حال حاضر شیاطین سرخ قرارداد دو ساله ای را در ماه می با سران اولترافورد منعقد ساخت. وی پس از انعقاد قرارداد و در مصاحبه های با خبرنگاران ورزشی از تمایل خود برای حضور در جمع قرمز پوشان سخن گفت.

گیگز می گوید: "هیچ وقت نتوانستم به دور بودن از اولترافورد فکر کنم. هنوز هم براین باورم که در صورت بازی کردن در اوج، می توانم به ترکیب اصلی راه پیدا کنم و در صورت درخشیدن در تیم می توانم به حضورم در جمع شیاطین سرخ امیدوار باشم. در صورت ارائه پیشنهاد خود حاضرم سه سال دیگر را هم در اولترافورد بگذرانم. در حال حاضر تمام تلاشم راه پیدا کردن به ترکیب اصلی است. پس از آن نوبت به کسب مدال ها و عناوین مختلف در فوتبال انگلستان و اروپا می رسد. اولترافورد خانه من است."

رکورد جدید کان به ثبت رسید

الیورکان کاپیتان تیم بایرن رکورد بیشترین بازی به عنوان دروازه بان را در بوندس لیگا به خود اختصاص داد.

این بازیکن36ساله در بازی مقابل تیم فرانکفورت چهار صد و هفتاد و چهارمین بازی خود را انجام داد.

اولیور کان در مورد بدست آوردن این رکورد گفت: دلیل بدست آوردن این رکورد به خاطر سن من است.

وی در ادامه افزود:" وقتی بازیکنی بالای30سال سن دارد این فرصت را به دست می آورد که بازی های زیادی را در رده ملی و یا باشگاهی انجام دهد."

بازیکنانی که بیشتر از کان در بوندس لیگا بازی کرده ان عبارتند از ویتر بوروفسکی478اولی اشتین415و ایکه امهل با534بازی

پیول قراردادش را با تیم بارسلونا تا سال2010تمدید كرد

" كارلز پیول " كاپیتان تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا روز پنجشنبه قراردادش را با این تیم تا سال2010تمدید كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید ، این بازیكن27ساله قراردادش با تیم بارسلونا تا سال2007بود.

پیش از این این ، رونالدینهو ، ساموئل اتوئو ، دكو ، خاوی و ویكتور والدز قراردادشان را با تیم بارسلونا تا سال2010تمدید كرده بودند.

" لیونل مسی " بازیكن جوان آرژانتینی تیم بارسلونا نیز قراردادش را با این تیم تا سال2014تمدید كرده بود.

ریكارد مربی هلندی تیم بارسلونا نیز چند روز پیش قراردادش را با این تیم تا سال2009تمدیدكرد.

تیم بارسلونا هم‌اكنون با پنج امتیاز در رده دهم مسابقات فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های اسپانیا قرار دارد.

اریكسون همچنان به جرارد چشم امید دارد:

او بازیكن كاملی است

سرمربی انگلستان گفت كه با وجود عملكرد ضعیف استیون جرارد در لیورپول، كاپیتان آنفیلد همچنان در تیم ملی جای دارد.

جرارد كه تلاش می‌كند لیورپول را به بالاترین سطح فوتبال جهان برساند در آرایش پنج نفره خط میانی انگلستان قرار گرفته كه البته در بازی دو هفته پیش مقدماتی جام جهانی برابر ایرلند شمالی به شكست انگلیسی‌ها منجر شد.

اریكسون به روزنامه‌ی DAILY POST گفت: استیون مشكلی برای قرار گرفتن در جاهای مختلف زمین ندارد. لیورپول نیز گاهی او را در مكان‌های مختلف به كار می‌گیرد. او می‌تواند مهاجم دوم، جلوزن راست یا چپ باشد و همین امر از او بازیكنی كامل ساخته است. تنها مشكل ما آسیب دیدگی اوست. نتوانسته به اندازه‌ی كافی بازی كند. من با رافائل بنیتس (سرمربی لیورپول) حرف زده‌ام. او هم مانند من نگران بود اما فكر می‌كنم بتوانم از جرارد در بازی‌های آینده استفاده كنم. او یكی از بهترین بازیكن‌های دنیا است و انتظار از او بالا.

كاپیتان سرخ پوشان آنفیلد هنوز از آسیب دیدگی ساق پا رنج می‌برد اما اریكسون باور دارد كه او از بر عهده گرفتن نقش‌های مختلف در تیم ملی خوشحال است:« جرارد بازیكنی است كه می‌داند در زمین چه كار كند حتی اگر به او نگفته باشید.»

بنیتس امیدوار است جرارد به دو بازی پایانی انگلستان برابر اتریش و لهستان برسد: همه می‌دانند او كمی مشكل داشته اما اكنون آماده است و با تیم تمرین می‌كند. بی‌تردید یك یا دو هفته آینده بهتر خواهد شد.

مالدینی در آستانه ثبت ركوردی تازه در لیگ كالچو

"پائولو مالدینی" كاپیتان تیم فوتبال آث میلان ایتالیا در صورت حضور در دیدار روز یكشنبه آینده مقابل ترویسو، ركورد انجام بیشترین بازی در فوتبال دسته اول باشگاههای ایتالیا (كالچو) را به نام خود ثبت خواهد كرد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز از رم، مالدینی به علت انجام سه بازی پیاپی ، در دیدار چهارشنبه شب مقابل لاتزیو در فهرست19نفره حضور ندارد.

این مدافع37ساله هم اكنون570بازی در دسته اول انجام داده كه برابر با ركورد "دینو زوف" است اما یكشنبه‌شب می‌تواند با انجام571بازی ركورد تازه‌ای رقم بزند.

وی در ژانویه سال1985هنگامی كه میلان با اودینزه1بر1مساوی كرد، اولین بازی خود را در دسته اول انجام داد و همواره عضو ثابت تیم میلان در دو دهه گذشته بوده است.

در این مدت تیم میلان بزرگترین افتخارات خود را بدست آورده و هفت بار به قهرمانی در دسته اول و چهار قهرمانی در باشگاه‌های اروپا دست یافته است.

انجام126بازی ملی برای تیم فوتبال ایتالیا نیز ركورد دیگری است كه در اختیار مالدینی است اما او بعد از باخت ایتالیا به كره جنوبی در جام جهانی2002از تیم ملی خداحافظی كرد.

قرارداد وی با تیم میلان در سال2007خاتمه می‌یابد گرچه آسیب دیدگی های زانوی وی، اخیرا او را به فكر خداحافظی زودتر از موعد انداخته است.

ندود به فكر بازگشت به تیم ملی چك است

پاول ندود كاپیتان پیشین جمهوری چك تصمیم دارد به تیم ملی بازگردد.

بهترین بازیكن فوتبال اروپا در2003گفت در هفته‌های گذشته خیلی به بازگشت به تیم چك فكر كرده اما نمی‌تواند از عهده بازی‌های ملی و باشگاهی برآید: بازی كردن در تمام دیدارهای یوونتوس برای بازیكن سی و سه ساله كه می‌خواهد در تیم ملی كشورش نیز بازی كند ساده نیست.

ندود از زمان شكست یك بر صفر چك برابر یونان در نیمه نهایی یورو2004در پرتغال دیگر برای تیم ملی كشورش به میدان نرفته است. او تابستان امسال قراردادش را تا2008در یووه تمدید كرد.