تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون‌ایران با رییس جدید اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری دیدار كرد "امیر رضا واعظی آشتیانی" رییس فدراسیون ملی دوچرخه‌سواری ایران جمعه پس از انتخاب "پات مك كاید" ایرلندی به عنوان رییس جدید اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از دوچرخه سواری چه خبر؟


رییس فدراسیون‌ایران با رییس جدید اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری دیدار كرد

"امیر رضا واعظی آشتیانی" رییس فدراسیون ملی دوچرخه‌سواری ایران جمعه پس از انتخاب "پات مك كاید" ایرلندی به عنوان رییس جدید اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری در مادرید پایتخت اسپانیا با وی دیدار كرد.

"واعظی آشتیانی" پس از این دیدار گفت:"هیات ایرانی در این دیدار، انتخاب مك كاید را به عنوان ریاست اتحادیه دوچرخه‌سواری تبریك گفت و برای همكاری با وی آمادگی خود را اعلام داشت."

وی افزود: مك كاید نیز با ابراز خرسندی ایران از حضور در اجلاس و نیز مسابقات جهانی دوچرخه‌سواری در اسپانیا، ابراز امیدواری كرد در دوره جدید بتواند تحولات مثبتی در عرصه ورزش دوچرخه‌سواری در جهان انجام دهد.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در جریان این دیدار، یك اثر هنری از صنایع دستی ایران را به مك كاید اهدا كرد.

او امروز در جریان انتخابات اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری در مادرید جایگزین "هین وربروگن" هلندی شد كه از8سال پیش ریاست این اتحادیه را در اختیار داشت.

واعظی آشتیانی همچنین از گفت‌وگوهای خود با روسای فدراسیونهای كشورهای مختلف از جمله ایرلند و ژاپن خبر داد.

وی گفت: در دیدار با رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ژاپن، وی بطور رسمی ایران را به شركت در مسابقات بین‌المللی دوچرخه‌سواری كه23اكتبر - اول آبان - در آن كشور برگزار می‌شود، دعوت كرد.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با اشاره به اینكه برای اولین بار در طول تاریخ است كه ایران در مسابقات جهانی این رشته ورزشی شركت كرده است، از نتایج بدست آمده تاكنون ابراز رضایت كرد.

ایران روز چهارشنبه در مرحله تایم تریل (سرعت) مردان زیر23سال جهان در مادرید در میان59شركت‌كننده از54کشور جهان "مصطفی سیدرضایی" به مقام چهل‌ونهم و "محمد رجبلو" به مقام پنجاه و هفتم دست یافت.

واعظی آشتیانی گفت كه بااین نتایج، ایران پس از قزاقستان در رتبه دوم قاره آسیا جای گرفته است.

وی افزود: این اولین حضور جهانی ایران در مسابقات دوچرخه‌سواری است و برای بسیاری از كشورهای شركت‌كننده جای تعجب دارد كه چگونه ما توانسته‌ایم با شش سهمیه در میان مردان بزرگسال و دو سهمیه در گروه جوانان زیر23سال در مسابقات اسپانیا شركت كنیم.

اعضای8نفره تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران در دو روز آینده در رشته‌های استقامت جاده‌ای و تایم تریل مردان بالای23سال شركت می‌كنند.

بااین وجود، هنوز "احد كاظمی"، "قادر میزبانی" و "علی عسگری" كه باید در مسابقات روز یكشنبه شركت كنند، به اسپانیا نیامده‌اند.

واعظی آشتیانی گفت كه ما امیدواریم روادید این افراد به سرعت آماده شده و آنها به مسابقات برسند.

میزبانی و عسگری عضو باشگاه جیانگ سنگاپور هستند و باید از آن كشور راهی اسپانیا شوند.

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان با حضور ایران در اسپانیا آغاز شد

مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی جهان با حضور ورزشكارانی از54كشور از جمله ایران در مادرید پایتخت اسپانیا آغاز شد.

این مسابقات كه از امروز چهارشنبه تا روز یكشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، برای ششمین بار است كه در اسپانیا برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی دوچرخه سواری برای اولین بار در شهر نوربورگرینگ آلمان در سال1927میلادی آغاز شد و در طول78سال گذشته، اسپانیا در سالهای1965و1997میلادی در شهر سن سباستین، در سال1984میلادی در بارسلونا و در سال1992در شهر آلیكانته میزبان آن بوده است.

این مسابقات در دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود و ایران برای نخستین بار در طول تاریخ در بخش مردان آن شركت می‌كند.

تیم ملی8نفره دوچرخه‌سواری ایران را در این مسابقات"محمد رجبلو"،"مصطفی سیدرضایی"، "مهدی سهرابی"، "امیر زرگری"، "عباس سعیدی تنها"، "حسین عسگری"، "قادر میزبانی" و "احد كاظمی" تشكیل می‌دهند.

"محمد رجبلو" و "سیدمصطفی سیدرضایی" امروز در رده سنی23سال در مسابقات "تایم تریل" به مسافت22كیلومتر در این مسابقات شركت دارند.

دیگر شركت‌كنندگان ایرانی روز سوم مهر در رشته استقامت جاده به مسافت274كیلومتر حضور می‌یابند.

"ولفرام لیندنر" سرمربی آلمانی تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران، وضع روحی و جسمی اعضای تیم را در مجموع، مطلوب ارزیابی كرد و اظهارداشت: با توجه به اینكه برای اولین بار است كه ایران در مسابقات جهانی دوچرخه سواری شركت می‌كند، نمی‌توان درباره نتایج مسابقه پیش‌بینی كرد اما من اطمینان دارم كه اعضای این تیم از جمله دوچرخه‌سوارانی خواهند بود كه به خط پایان برسند.

وی افزود: تیم ایران در حال حاضر بهترین تیم آسیا و سی‌امین تیم در جهان است.

محل برگزاری مسابقات تایم تریل(سرعت) زنان و مردان به طول22كیلومتر پارك "كاسا د كمپو" در جنوب شهر مادرید است.

بر اساس برنامه اعلام شده، روز جمعه دوچرخه سواران استراحت خواهند داشت و روز یكشنبه پس از انجام مسابقه سرعت مردان،این دوره از مسابقات پایان می‌یابد.

مراسم گشایش این مسابقات با حضور"آلبرتو رویز گایاردون" شهردار مادرید در حالی برگزار شد كه"هین وربروگن" رییس‌اتحادیه بین‌المللی دوچرخه سواری در آن شركت نداشت.

 کسب شش سهمیه مسابقات جهانی دوچرخه سواری برای ایران 

 برنامه های واعظی آشتیانی برای دوچرخه سواری 

 حمایت رییس جمهور از دوچرخه سواری