تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان حوزه علمیه قم، با حضور حضرت آیت الله سبحانی و شخصیت های حوزوی و کشوری در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه قم برگزار شد

گردهمایی مبلغان حوزه علمیه قم، با حضور حضرت آیت الله سبحانی و شخصیت های حوزوی و کشوری در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه قم به مناسب ماه مبارک رمضان، پیش از ظهر شنبه 16 مردادماه، با حضور مبلغان، طلاب و روحانیان حوزه علمیه، در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم، با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا، آیت الله مقتدائی و آقای حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید در این گردهمایی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبیین دین مبین اسلام دانست و از مبلغان و روحانیان خواست نسبت به تبلیغ دین و انجام رسالت دینی خود در این ماه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه بی مطالعه منبر رفتن خلاف شرع است، مگر این که انسان آمادگی قبلی داشته باشد تصریح کرد: مبلغ باید متقی و خداترس باشد و از مخالفان هراسی به دل راه ندهد و به انجام رسالت خود فکر کند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: گاهی برخی از افراد به دلایل مختلف حقایق را بیان نمی کنند، رعایت حال این فرد روشنفکر یا آن فرد لیبرال ما را از گفتن حقایق باز می دارد، این افراد به دنبال دین نیستند؛ بلکه افراد متدین به دنبال آگاهی از حقایق دین هستند و لازم است حقایق را به طور کامل برای آنان بیان کرد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس دستگاه قضا نیز به عنوان دومین سخنرانی گردهمایی بزرگ مبلغان،‌ با ابراز تاسف از رسوخ افکار تجدد گرایانه مدرنیته و غربی در کشور ابراز داشت: متاسفانه هرازچند گاهی روشنفکران به ظاهر دینی، همین ایده ها را با رنگ و لعاب جدید مطرح می کنند و به خورد جامعه می دهند.

وی با بیان اینکه جریان روشنفکری در ایران بیمار متولد شده است تصریح کرد: بسیاری از روشنفکران مدعی روشنفکری دینی، حرف هایشان مال خودشان نیست و تمام ریشه های سخنان آنها صادرات مغرب زمین است.

آیت الله لاریجانی پاسخگویی به شبهات را رسالت اصلی روحانیان و مبلغان دانست و تصریح کرد: وضعیتی که ما امروز در کشور داریم بسیار خاص و نیازمند جهاد و همت است و ما در این عصر باید با توجه به معنویات و ارزش ها خود را اسیر گرفتاری ها نکنیم و نیز جامعه را نسبت به معظلات و مشکلات آگاه نماییم.

در ادامه این گردهمایی، سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصاد و دارایی، به بررسی و تحلیل هدفمند کردن یارانه ها و تاثیر آن در عرصه های مختلف اقتصادی کشور پرداخت و روش پرداخت کنونی یارانه ها را ناعادلانه توصیف کرد و از مبلغان خواست با استفاده از فرصت تبلیغی ماه مبارک رمضان، ابعاد مختلف طرح هدفمند کردن یارانه ها و همچنین ثمرات و فوائد این طرح را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.

وی با بیان این که روش کنونی به اقتصاد ملی کشور ضربه های جبران ناپذیری وارد می کند، آماری از روند پرداخت یارانه ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور ارائه و تصریح کرد: سه برابر مجموع مالیات دریافتی کشور، به بخش انرژی در ایران یارانه پرداخت می شود در حالی که در سایر کشورها این گونه نیست.

وزیر اقتصاد با ارائه آماری مقایسه ای از روند صرف یارانه ها در ایران و دیگر کشورهای جهان تاکید کرد: دو دهک بالای درآمدی جامعه پنجاه درصد یارانه بنزین و شصت درصد یارانه نفت و گازوئیل را دریافت می کنند، این در حالی است که دو دهک پایین جامعه تنها چهاردرصد یارانه بنزین را مصرف می کنند.

وی همچنین در پایان این گردهمایی به سؤالات و پرسش ها و همچنین دغدغه های روحانیان و طلاب در خصوص تبعات و نحوه اجرای هدفمند کردن یارانه ها پاسخ داد و از اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دولت جهت رفع نگرانی ها خبر داد.

گفتنی است، در ابتدای گردهمایی بزر گ مبلغان حوزه علمیه قم که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه،‌ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، حجت الاسلام سید حسن ربانی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به رسالت ها و وظایف روحانیان، نقش مبلغان را در تبیین فرهنگ اسلامی بی بدیل و بسیار تاثیرگذار خواند.