تبیان، دستیار زندگی
مهدوی‌كیا بازیكن خوب وحرفه‌یی است می‌توانستم خورشید را به آلمان می‌بردم! «از هم اكنون بازیكن ایرانی بایرن مونیخ برای مهم‌ترین بازی بوندس‌لیگا در هفته‌ی هفتم اشتیاق دارد.» این عنوان خبری است كه روزنامه‌ی آبندبلات در مورد علی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با کریمی قبل از پیکار با یاران مهدوی کیا

مهدوی‌كیا بازیكن خوب وحرفه‌یی است
می‌توانستم خورشید را به آلمان می‌بردم!

«از هم اكنون بازیكن ایرانی بایرن مونیخ برای مهم‌ترین بازی بوندس‌لیگا در هفته‌ی هفتم اشتیاق دارد.» این عنوان خبری است كه روزنامه‌ی آبندبلات در مورد علی كریمی آورده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ی آبندبلات پیش از دیدار حساس بایرن مونیخ برابر هامبورگ ضمن گفت‌وگویی با علی كریمی آورده است:« این مسلمان ایرانی در این مصاحبه در مورد مهدی مهدوی‌كیا، اعتقادات مذهبی خود صحبت می‌كند:

* امروزبازی مهمی در هامبورگ برگزار می‌شود؟ چه شناختی از این تیم داری؟

این را می‌دانم كه هامبورگ تنها تیمی است كه بیش از چهل سال سابقه‌ی حضور در دسته‌ی اول بوندس‌لیگا را دارد. البته پیش از این من از طریق مهدوی‌كیا در مورد بوندس‌لیگا و این تیم اطلاعی داشتم. می‌توانم به جرات بگویم كه هامبورگ یك تیم كاملا مطرح در بوندس‌لیگا است.

* آیا هامبورگ برای شما رقیبی جدی در كورس قهرمانی است؟

البته بعد از گذشت شش هفته نمی‌توان در مورد این مساله قاطعانه صحبت كرد اما واقعیت این است كه تیم اول بوندس‌لیگا با تیم دوم دیدار خواهد داشت و نكته‌ی مشخص دیگر این است كه هامبورگ فوتبال تماشاگرپسند و بسیار موفقی را به نمایش می‌گذارد و من این تیم را كاملا جدی می‌گیرم.

* برای شما قابل قبول بود كه سران هامبورگ قصد فروش مهدوی‌كیا را داشتند؟

نمی‌توانم از راه دور در این باره قضاوت كنم اما نكته‌ای كه می‌دانم این است كه مهدی نه تنها بازیكن خوبی است بلكه یك بازیكن حرفه‌ای نیز هست و بازگشت شكوهمندانه‌ی او این نظریه را اثبات كرد. مهدی از مربی فقط یك شانس كوچك گرفت و بلافاصله توانست مجددا به جایگاه واقعی خود در تركیب اصلی بازگردد.

* می‌گویند تمرینات فلیكس ماگات در تمرین‌ها بازیكنان را شكنجه می‌دهد. تو از این شكنجه‌ها چه خاطره‌ای‌ داری؟

بله، مشخصا تمرین‌ها‌ی او بسیار سخت است. اما معتقدم كه رمز موفقیت‌های فعلی تیم ما به دلیل همین تمرین‌ها بوده است.

* پیش از حضورت در تمرینات بایرن مونیخ، پیش داوری‌های زیادی در موردت وجود داشت و گفته می‌شد كه تنها زمانی كه هوا مناسب است بازی‌های خوبی از خود ارایه می‌دهی و تو در مقابل بازیكنان حریف مایه نمی‌گذاری؟

مشخص است كه من را به طور صحیح نمی‌شناختند. اما من با این پیش داوری‌ها كنار آمدم. باید بگویم كه بازیكنان و مربیان نیز با حساسیت‌های خود كار من را در بایرن ساده كردند.

* در ماه‌های اول در آلمان چه چیزی بیش از همه تو را شگفت‌زده كرد؟

آرامشی كه مردم مونیخ در خیابان‌ها دارند و این مساله با جوش و خروشی كه مردم در تهران دارند بسیار متفاوت است.

* اگر می‌توانستی، چه چیزی را با خود از ایران به آلمان می‌آوردی؟

(با خنده)، خورشید را می‌آوردم و فكر كنم اگر می‌توانستم این كار را بكنم ملت آلمان بسیار از من متشكر می‌شدند.

* تو مسلمان هستی و اعتقاد عمیقی به مذهبت داری، نظرت در مورد اعتقادات مسیحی كه در آلمان هست، چیست؟

اول باید به شما بگویم كه در ایران هم مسیحی‌های زیادی زندگی می‌كنند. در ضمن من آدم روشنی هستم و معتقدم كه در هر مذهبی اصل آن است كه انسان رفتار درست پیشه كند. برای من مهم‌ترین چیز آن است كه تمامی مردم بدون در نظر گرفتن مذاهب‌شان نسبت به هم احترام بگذارند. * مذهبت را به چه صورت در آلمان دنبال می‌كنی؟

مذهبم در قلب من است.

* نظرت در مورد مسیحیت چیست؟

همانطور كه گفتم مهم‌ترین مساله احترام متقابل است چرا كه در هر مذهبی اصل آن است كه انسان خوب باشد. چنانچه همه این اصل را دنبال می‌كردند، هم اكنون شاهد صلح جهانی می‌بودیم.

* فكر می‌كنی كه در چند سال دیگر كجا خواهی بود؟ می‌توانی تصور كنی كه مانند مهدی فوتبالت را در آلمان به پایان برسانی؟

البته مهدی این تصمیم را بعد از چهار، پنج ماه نگرفت بلكه بعد از سال‌ها حضور در آلمان این تصمیم را اتخاذ كرد. در حال حاضر زمان كوتاهی است كه اینجا حضور دارم و باید شرایط را در آینده بسنجم.

* باشگاه رویایی تو كدام تیم است؟

در حال حاضر بایرن چه در اروپا و چه در جهان در میان مطرح‌ترین تیم‌های باشگاهی است. می‌خواهم خودم را در این تیم نشان بدهم تا بتوانم جایگاهی ثابت را پیدا كنم و هنوز چالش‌های فراوان ورزشی را برای خود در این تیم احساس می‌كنم و فعلا به تیم دیگری فكر نمی‌كنم.

*چند درصد تا تكمیل حداكثر پتانسیل ورزشی‌ات باقی مانده است؟

درصد مشخصی را نمی‌توان گفت اما یك چیز را می‌توانم بگویم و این است كه من تازه در اول راه هستم.