تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور و رئیس دفترش، اسفندیار مشایی طی روز گذشته در صحبت هایی در مقابل هجوم انتقادها، در دفاع از مکتب ایرانی به اظهارنظر پرداخته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع رئیس جمهور ومشایی از مکتب ایرانی

بخش سیاسی- رئیس جمهور و رئیس دفترش، اسفندیار مشایی طی روز گذشته در صحبت هایی در مقابل هجوم انتقادها، در دفاع از مکتب ایرانی به اظهارنظر پرداخته اند.

تاكید بر عشق به ایران زمین حرفی ملی‌گرایانه نیست

احمدی‌نژاد در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش؛ به برشمردن ویژگی کسانی که وارد آموزش و پرورش می شوند و در بیان یکی از این ویژگی ها اینطور عنوان کرد: یكی از ویژگی‌های كسانی كه وارد نظام آموزش و پرورش می‌شوند، عشق به ایران زمین است، گفت: برخی خیال نكنند كه این حرف بنده مبنی بر ملی‌گرایی و ناسیونالیسم است چرا كه امروز ایران یك جغرافیا، ملیت و قوم و قبیله نیست بلكه یك راه و مكتب است.

احمدی نزاد

رئیس‌جمهور افزود:‌ ایران یعنی عدالت، خداپرستی،‌ آزادی و راه نجات. بنابراین اگر ایران زمین را از تاریخ و جغرافیا برداریم از تمدن بشری چیزی باقی نمی‌ماند و به جرات می‌توانم بگویم كه تنها تمدن مبنی بر ارزش‌های الهی و انسانی، در ایران زمین است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد: چه كسی گفته عباسیان و امویان پرچمدار اسلام بودند؟ هر چند برخی از مسلمانان تلاش‌های خوب و خدمات بی‌نظیری كرده‌اند اما تمدن اسلامی هنوز برپا نشده است و نمی‌شود کسانی را كه امام حسین (ع) قطعه قطعه كردند، تمدن اسلامی دانست.

وی اسم ایران را مترادف ادب، فرهنگ، اخلاق و هنر برشمرد و تاكید كرد: چه كسی امروز پرچم عدالت را برداشته و بر سر ظالمان می‌كوبد؟ باید گفت ایران است و اگر در گوشه و كنار جهان نیز عشق و امیدی باقی مانده به خاطر ایران می‌باشد.

احمدی‌نژاد با اشاره به سخنی از امام (ره) مبنی بر اینكه اگر ایران امروز زمین بخورد اسلام و ارزش‌های انسانی صدها سال دیگر برپا نمی شود، گفت: ملی‌گراها را شاهد بودیم كه با دشمن همراه شدند و دروغ می‌گفتند در حالی كه عشق به ایران یعنی عشق به همه خوبی‌ها

 مشایی:

این حرف من (مكتب ایرانی) حرف جدیدی نبود بلكه حرف امام است امروز حرف‌های مختلفی در دنیا به نام اسلام زده می‌شود آیا ما قبول داریم ، بلكه اسلامی را قبول داریم كه در ایران مستقر است

مشائی:‌ حرف من درباره مكتب ایرانی حرف امام است

مشائی در واكنش به انتقادات روزهای اخیر درباره سخنان خود مبنی بر این كه باید مكتب ایرانی را معرفی كرد گفت: این حرف من (مكتب ایرانی) حرف جدیدی نبود بلكه حرف امام است امروز حرف‌های مختلفی در دنیا به نام اسلام زده می‌شود آیا ما قبول داریم ، بلكه اسلامی را قبول داریم كه در ایران مستقر است.

مشایی

اسفندیار رحیم‌مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی در جمع خبرنگاران گفت: بنده افسوس می‌خورم كه در كشور ما كسانی باشد كه هنوز به ظرفیت‌های ایرانیان عزیز ما آشنا نباشند. ممكن است معدود كسانی به نام ایرانی و ایرانی‌نما داشته باشیم كه مثل منافقین و بعضی آدم‌های دیگر در دنیا باشند و هستند اما اینها در مقابل جمعیت خروشان ایرانی در هر جای دنیا كه زندگی می‌كنند عددی به حساب نمی‌آیند. آنها چه كسانی بودند همانهایی بودند كه تبلیغات می‌كردند كه ایرانی‌ها به داخل نیایند ولی حالا آمده‌اند كه بسیار ارزشمند است.

مشایی در ادامه در واكنش به انتقادات از سخنان وی درباره ضرورت معرفی مكتب ایرانی ، اظهار داشت: در خصوص مكتب ایرانی كه بنده گفته بودم ، جنجال ایجاد كردند متاسفانه مثل همه صحبت‌های قبلی من برخی‌ها دوست دارند فحش بدهند ، ایرادی ندارد فحش بدهند ولی فكر می‌كنم ملت ایران می‌‌توانند حرف‌های منطقی بزنند.

وی تاكید كرد: این حرف من (مكتب ایرانی) حرف جدیدی نبود بلكه حرف امام است امروز حرف‌های مختلفی در دنیا به نام اسلام زده می‌شود آیا ما قبول داریم ؟ درحالی كه ما قبول نداریم بلكه اسلامی را قبول داریم كه در ایران مستقر است مكتب ایران را در سخنرانی خود تصریح كردم كه اسلام ناب این است. اندیشه ناب این است ولی تعجب می‌كنم البته آیه قرآن است. اینها را به قرآن ارجاع می‌دهم. البته به خاطر ظلمی كه به بنده می‌كنند برخی‌ها می‌گویند شما خیلی ساكت هستید. بنده می‌گویم اینها را واگذار كردم به خدا و فكر می‌كنم خداوند از بنده بخشنده‌تر است كه این به نفع اینها است.

منبع: فارس (باتلخیص)

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور