تبیان، دستیار زندگی
رویت هلال یعنی چه؟ آنها كه هلال را رصد می­كنند در اصل چه می­كنند؟ .در نخستین گام از سلسله برنامه­های سخنرانی های علمی رصدخانه ی آموزشی زعفرانیه (راز) به این موضوع پرداخته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از رویت هلال بیشتر بدانید

هلال ماه

رویت هلال فعالیتی است كه به طور مستمر و همه ماهه توسط گروه های متعددی درسراسر ایران به اجرا درمی­آید. این شوق و هیجان برای شکار هلال ماه تقریبا در دنیا بی نظیر است. به ماه رمضان كه می­رسیم بحث رویت هلال ماه چند برابر اهمیت پیدا می­كند. هم برای آغاز ماه رمضان و هم برای پایان آن دیده شدن هلال ماه بسیار مهم می باشد. هر از گاهی هم با جا به جا شدن آغاز و پایان ماه رمضان با آنچه كه در تقویم­ها درج می شود هزار حرف و حدیث آغاز می­شود.

اما به واقع چرا چنین می­شود. چرا گاهی ماه رمضان كوتاه­تر و گاهی بلندتر می­شود. اصلاً رویت هلال یعنی چه؟ آنها كه هلال را رصد می­كنند در اصل چه می­كنند؟ آیا اصلا رویت هلال كار سختی است؟ آیا نمی­شود پیش­بینی كرد كه هلال دیده می­شود یا نه؟ اینها و بسیاری بیش از اینها پرسش­هایی است كه درباره هلال ماه پرسیده می­شود.

در نخستین گام از سلسله برنامه­های سخنرانی های علمی رصدخانه ی آموزشی زعفرانیه (راز) به این موضوع پرداخته شده است. بنابراین اگر شما هم چنین پرسش­هایی دارید می­توانید روز چهارشنبه 20 مرداد ماه 1389 از ساعت  18 الی 19:30 در سالن غدیر از مجموعه سالن­های همایش مركز آفرینش­های هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب، حاضر شوید و توضیحات دكتر محمد رضا نوروزی را در این­باره بشنوید و همه­ ی پرسش­های خود را در اینجا به جواب برسانید .

تنظیم برای تبیان: م.ح.اربابی فر