تبیان، دستیار زندگی
انتقاد مربیان دو تیم از یکدیگر دیدار دو تیم استقلال و ابومسلم درپایان 90 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل خاتمه یافت. دراین مسابقه که به میزبانی استقلال درورزشگاه آزادی تهران وبه قضاوت محمود رفیعی درحضور بیش از 30 هزارتماشاگربرگز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابومسلم در تهران استقلال را متوقف کرد

انتقاد مربیان دو تیم از یکدیگر

دیدار دو تیم استقلال و ابومسلم درپایان 90 دقیقه تلاش با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

دراین مسابقه که به میزبانی استقلال درورزشگاه آزادی تهران وبه قضاوت محمود رفیعی درحضور بیش از 30 هزارتماشاگربرگزارشد، دوتیم بازی سرد وکسل کننده ای را به نمایش گذاشتند و جز دریکی دونوبت که براساس خلاقیتهای فردی بازیکنان صحنه های خطرناکی برروی دروازه دو تیم ایجاد شد حادثه خاصی رخ نداد.

استقلال دراین مسابقه بازهم ازسید مهدی رحمتی دردرون دروازه استفاده کرد، اما درسایر خطوط تغییراتی را ایجاد کرده بود وقصد داشت ازعمق دفاع ابومسلم راه بازکردن دروازه را بیازماید.

حضورنیکبخت واحدی پشت دومهاجم این تیم یعنی عنایتی و اکبرپور این فرصت را برای شاگردان قلعه نویی ایجاد می کرد که با سه مهاجم به دروازه حریف حمله کند. اما این حربه با حضور پرتعداد مدافعان ابومسلم درمنطقه 18 قدم بی اثر ماند تا درادامه کار استقلال به ارسالهای بلند ازجناحین روبیاورد.

درمقابل ابومسلم نیزدراین نیمه موفق نشد فرصت خاصی را برروی دروازه استقلال ایجاد نماید و تمام تلاش مردان این تیم به خنثی کردن تاکتیک استقلال معطوف شد.

تنها صحنه حساس این مسابقه به شوت سنگین گیلائوری دردقیقه 40 معطوف شد که با عکس العمل زیبای مهدی ثابتی به کرنر رفت تا نیمه نخست با همین نتیجه خاتمه یابد.

نیمه دوم این مسابقه نیزهمانند نیمه نخست شاهد بازی سرد وبی روحی از سوی هر دوتیم بودیم و بازیکنان با ارسال پاسهای اشتباه متعدد اعتراض هواداران را برانگیختند.

استقلال درنیمه دوم منصوریان و طالب نسب را جایگزین گیلائوری و بائو کرد تا شاید از تنگنا رها شده وگره بازی را بازنماید امااین تغییرات نیزتاثیری دربازی استقلال نداشت و مدافعان و هافبکهای ابومسلم با دوندگی و تحت فشارقراردادن بازیکنان استقلال مانع نتیجه گیری این تیم شدند.

در این دیدارپربرخورد محمود رفیعی داورمسابقه 7 باربه بازیکنان دوتیم کارت زرد نشان داد تا این دیدارنه تنها اززیبایی های رایج فوتبال بی بهره باشد بلکه اخلاق نیزدرآن گم شود.

استقلال با این تساوی صاحب 7 امتیاز شد و درجایگاه سوم ماندگار شد. ابومسلم نیز3 امتیازی ودررده یازدهم جدول قرارگرفت.

امیرقلعه‌نویی: این چه طرز بازی كردن است

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل استقلال و ابومسلم اظهار داشت: بازیكنان استقلال بازی ضعیفی انجام دادند و به جز نیكبخت بقیه در حد انتظار ظاهر نشدند.

وی ادامه داد: به تاكتیك تیم حریف احترام می‌گذارم، اما نمی‌دانم چرا آنها این گونه بازی می‌كردند.

این چه شیوه‌ای بود كه ابومسلم بازی می‌كرد؟

قلعه‌نویی درخصوص اعتراض تماشاگران استقلال به بازی كردن بعضی از بازیكنان استقلال گفت: من هفته‌ای پنج، شش جلسه با اینها تمرین می‌كنم و می‌دانم آنها در چه وضعیتی قرار دارند اما تماشاگران استقلال برد می‌خواهند و آنها حق دارند كه اعتراض كنند.

اكبر میثاقیان: استقلال شانسی برای گل‌زدن نداشت

اكبر میثاقیان پس از تساوی ابومسلم مقابل استقلال گفت: تاكتیك هر تیمی مشخص است و نمی‌توان به آن خرده گرفت.

وی كه پس از پایان بازی از سوی تماشاگران استقلال مورد فحاشی و توهین قرار گفت، اظهار داشت: بعضی اوقات از اینكه به استادیوم می‌آیم پشیمان می‌شوم. استقلال شانس برای گل زدن نداشت كه هواداران این تیم ما را به ضدفوتبال متهم می‌كنند.

وی درخصوص اظهارات نیكبخت كه گفته بود ابومسلم ضدفوتبال بازی می‌كرد، گفت اگر او چنین حرفی زده دستش درد نكند.