تبیان، دستیار زندگی
آیا می توانید تصور کنید که یک چترسایبان نداشته باشد و هم زمان مانع عبور باران شود؟ عجیب ترین چتر دنیا چتری است که سایبان آن تنها هوایی است که از درون دسته اش خارج می شود!! جالب آنکه میتوان طول دسته و اندازه هوای بالای سر را تنظیم نمود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چتری که هوا را می دمد

آیا می توانید تصور کنید که یک چترسایبان نداشته باشد و هم زمان مانع عبور باران شود؟

air umberela, چتری که هوا را می دمد

حتماً این جمله‌‌ را شنیده‌اید که می‌گویند نبوغ در سادگی است. گاهی چیزهای خیلی ساده ابتکاراتی می‌شوند که همه‌گیر شده و باعث می‌شود تا همه افراد از آن استفاده کنند برای مثال چطور ممکن است که شما چتری داشته باشید که مانع خیس شدن شما شود ولی سایه‌بانی نداشته باشد.

air umberela, چتری که هوا را می دمد فیلترشکن

عجیب‌ترین چتر دنیا چتری است که سایبان آن تنها هوایی است که از درون دسته‌اش خارج می‌شود!! جالب آنکه می‌توان طول دسته و اندازه هوای بالای سر را تنظیم نمود. این طرح که توسط دو فرد ژاپنی به نام‌های

Je sung Pak و  Woo Jung kwon طراحی شده است ابتکار جالبی است که شاید به تولید انبوه هم برسد.

air umberela, چتری که هوا را می دمد فیلترشکن

این چتر جای بسیار کمی‌ می‌گیرد چون قابلیت جمع شدن هم دارد. در شکل زیر طرح این چتر را به صورت ساده می‌بینید. که شامل سه قسمت است یکی ورودی هوا که هوا را از این قسمت به سمت خود می‌کشد و پس از عبور از لوله با فشار از سمت دیگر خارج خواهد شد، در هر حال همین شکل ساده سبب می‌گردد تا از خیس شدن هوا در باران جلوگیری شود.

air umberela, چتری که هوا را می دمد فیلترشکن

در شکل 2، نشان داده شده که چگونه می‌توانید سایز و قدرت آن را مشخص کنید، اندازه چتر به میزان افرادی که در زیر آن قرار می‌گیرند قابل تغییر می‌باشد، مثلا چند نفر با هم در فضای زیر آن جا شوند.

و در شکل 3، شما می‌بینید که این چتر تا چه اندازه می‌تواند قابلیت کوچک شدن و قابل حمل بودن را داشته باشد و در یک کیف‌دستی کوچک جا شود

air umberela, چتری که هوا را می دمد فیلترشکن
air umberela, چتری که هوا را می دمد فیلترشکن

منبع: http://www.yankodesign.com/2010/01/12/try-air-to-stay-dry/

ترجمه : فائزه سیدخاموشی