تبیان، دستیار زندگی
تا به حال عکس خود را داخل یا خارج سطح یک قاشق دیده اید؟ آیا شما خودتان را با همان قیافه و اندازه یافتید؟ آیا تصویر شما همانند تصویرتان در آئینه های مسطح بود؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا چاق و لاغر می شوم؟

چرا چاق و لاغر می شوم؟

تا به حال عکس خود را داخل یا خارج سطح یک قاشق دیده اید؟ آیا شما خودتان را با همان قیافه و اندازه یافتید؟ آیا تصویر شما همانند تصویرتان در آئینه های مسطح بود؟ اگر تا به حال این کار را تجربه نکردید، به سرعت به آشپزخانه بروید و یک قاشق بردارید و خودتان را در آن ببینید. شما با این کار حتماً متوجه ی نکته های مهمی می شوید که تا به حال به آن دقت نکرده اید.

مواد لازم

چرا چاق و لاغر می شوم؟

قاشقی تمیز و براق

و

صورتی خندان

1. به عکس خودتان که در قسمت داخلی قاشق می افتد، نگاه کنید، خمیدگی سطح داخلی قاشق شما همانند یک غار است. این قسمت قاشق مانند آئینه های مقعر عمل می کند.

دندانپزشکان از آئینه های مقعر برای بررسی دندان ها استفاده می کنند. این نوع آئینه ها دندان ها را بزرگتر نشان می دهند و بررسی دندان ها را برای دندانپزشکان آسان تر می سازد.

2. حالا قاشق خود را برگردانید و به تصویر خود نگاه کنید.

این قسمت قاشق برآمده است و مانند آئینه های محدب عمل می کند.

شما حتماً خودتان را کوچکتر می بینید.

از این آئینه ها در وسایل نقلیه استفاده می شود، چون به دلیل کوچکتر بودن تصویر در آئینه های محدب میدان دید آن ( یعنی فضایی که یک نفر در آئینه، پشت سر خود را می بیند ) بزرگتر از سایر آئینه هاست.

چرا چاق و لاغر می شوم؟
گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_ترجمه: نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

کدام ثبات بیشتری دارند؟

سکه ی اسرار آمیز

تخم مرغی در یک بطری شیشه ای

تشخیص مزه بدون بوئیدن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.