تبیان، دستیار زندگی
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 11 نوع محصول....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

11 محصول غیر مجاز خوراکی و مصرفی

غیر مجاز

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 11 نوع محصول خوراکی و مصرفی غیر مجاز و غیر قابل مصرف را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، سیمین فقهی اظهار داشت: معاونت غذا و دارو از شهروندان خوزستانی تقاضا دارد با توجه به نام‌ محصول ‌های غیر مجاز اعلام شده از تهیه و مصرف این محصولات اکیدا خودداری کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: این محصولات سلامتی را به خطر می ‌اندازند و مصرف این محصولات ممکن است عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به محصولات غیر مجاز شناسایی شده، خاطرنشان کرد: این محصولات شامل مایع جرم ‌گیر، سفید کننده و ضدعفونی کننده با نام باران، لواشک زغال اخته به نام دلچسب، آلوچه زغال اخته با نام تک ‌ترش و آلوچه با نام انل سون است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی اهواز گفت: همچنین انواع عرقیات گیاهی طوبی(عرق یونجه و عرق شیرین بیان)، نمک صورین، گلاب با نام افشرده گل محمدی سه ستاره، دستکش یک بار مصرف پوش، کیسه فریزر با نام طاووس، رب انار با عنوان صد دانه و پودر کف شوی با نام اتک، یکتا و تاب از محصولات غیر مجاز شناسایی شده هستند.

وی افزود: این محصولات به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و با جعل پروانه‌ های بهداشتی و همچنین آلودگی ‌های میکروبی و شیمیایی غیر قابل مصرف هستند و فعالیت شرکت ‌های تولید کننده این محصولات، غیر قانونی است.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

* مطالب مرتبط:

اسامی برخی اقلام غیر مجاز اعلام شد

مراقب زعفران های تقلبی باشید

مضرات افزودنی‌های خوراکی (1) و (2)

‌نام 6 ماده‌ غذایی‌ غیر بهداشتی

تقلب در فرآورده های گوشتی و غلات

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.