تبیان، دستیار زندگی
مکتب و سیره ی امام راحل راهی است که پیمودن آن انسان را به سر منزل مقصود می رساند و خطر فرو افتادن در کج راهه های گمراهی را از بین می برد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط امام در کلام رهبر انقلاب

خط امام

اشاره: مکتب و سیره ی امام راحل راهی است که پیمودن آن انسان را به سر منزل مقصود می رساند و خطر فرو افتادن در کج راهه های گمراهی را از بین می برد و به کار بستن آموزه های او که در حقیقت نشات گرفته از کلام الهی و ائمه ی اطهار است ایران اسلامی را از خطر انحراف نجات خواهد داد.

به گزارش پایگاه 598، کتاب "خط امام" که با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری به بررسی مکتب بنیان گذار جمهوری اسلامی می پردازد منتشر و روانه بازار نشر شد.

این کتاب در چهار فصل "امام (ره) و مردم"، "سیره عملی امام(ره)"، "خط امام(ره) اسلام و انقلاب" و "دشمن شناسی در مکتب امام(ره)" به گزاره شناسی مکتب بنیان گذار انقلاب در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از سال 68 تا 89  پرداخته است.

صراطِ مستقیم، آن صراطى است، كه یك طرفش اینجاست، و یك طرفش خداست. مستقیم، راهِ صاف است. هر انحرافى از هر طرف، انحرافى است كه انسان را از راهش بازمى‏دارد. و مى‏كشدش به طرف ظلمت‏ها

مقام معظم رهبری در فرمایشات  ارزشمند خود در 14 خرداد 89 با اشاره به خط اصیل امام فرمودند:

"امام منهای خط امام، امام بی‌هویت است و سلب هویت از امام، خدمت به امام خمینی نیست. مبانی امام مبانی روشنی بود . این مبانی اگر کسی نخواهد مجامله کند ،تعارف کند _در کلمات امام ،در بیانات امام ، در نامه های امام و به خصوص در وصیت نامه امام – که کوتاه شده آن مواضع است – منعکس است . این مبانی فکری همان چیزی ست که آن موج عظیم و سهمگین را علیه غارت گری های غرب و یکه تازی های آمریکا در دنیا به وجود آورد ."

قسمتی  از مقدمه این کتاب ارزشمند به قلم عباس پژوهش به این شرح است:

حضرت روح الله ( ره ) خود  می فرماید:

«صراطِ مستقیم، آن صراطى است، كه یك طرفش اینجاست، و یك طرفش خداست. مستقیم، راهِ صاف است. هر انحرافى از هر طرف، انحرافى است كه انسان را از راهش بازمى‏دارد. و مى‏كشدش به طرف ظلمت‏ها (صحیفه نور، جلد 12، صفحه 126).»

جالب این جا است که این بیان روح اللهی، دقیقاً همان تعریفِ «خط» در هندسه است : « خط ، به مجموعه نقاط به هم چسبیده و بدون فاصله ای گفته می‌شود که تا بی نهایت در راستایی ثابت، امتداد یابند و اگر این راستا ثابت نباشد، منحنی پدید ‌آید.» و یا در تعریف هندسی دیگری از خط ، به منظورِ تاکید بر بی اعوجاج بودن آن گفته اند که: «خط، عبارت است از کوتاه ترین مسیر بین دو نقطه.»

گفتنی است، کتب مذکور  با تیراژ 5000 نسخه و  در 120 صفحه منتشر گردیده است.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی