تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای آماده سازی تیم ملی پیش از حضور در جام ملتهای آسیا انجام شده است ، تاکید کرد: تیم ملی با حدود 10 دیدار تدارکاتی مناسب راهی جام ملتهای قطر خواهد شد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه تیم ملی تا جام ملتها

تیم ملی فوتبال

دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای آماده سازی تیم ملی پیش از حضور در جام ملتهای آسیا انجام شده است ، تاکید کرد: تیم ملی با حدود 10 دیدار تدارکاتی مناسب راهی جام ملتهای قطر خواهد شد.

مهدی محمد نبی در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: بازیهای جام ملتهای آسیا برای فدراسیون فوتبال از اهمیت بسزایی برخوردار است و از همین رو تلاش کردیم تا بهترین شرایط را برای تدارک و آماده سازی تیم ملی برای حضور در این مسابقات فراهم کنیم و بتوانیم سر فصل تازه ای را در موفقیت های فوتبال ایران در سطح قاره آسیا آغاز کنیم .

نبی با بیان اینکه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی تا پیش ازجام ملتهای آسیا از کمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال با وجود تمامی محدودیت ها برنامه تدارکاتی خوبی را برای تیم ملی پیش بینی کرده که برگزاری نزدیک به 10 مسابقه دوستانه و رسمی تا پیش از جام ملتها شرایط مناسبی را برای آماده سازی تیم ملی فراهم کرده که امیدواریم کادر فنی بتواند استفاده کیفی لازم را از این دیدارها برای ساختن تیمی منسجم و قدرتمند برای حضور در جام ملتها داشته باشد.

وی در تشریح برنامه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی تا پیش از جام ملتهای آسیا اظهار داشت: تیم ملی پس از اردوی اتریش و برگزاری سه دیداری که مقابل ستاره سرخ بلگراد، واشاش مجارستان و لاتزیو ایتالیا انجام داد، روز 20 مرداد در شهر ایروان به مصاف تیم ملی فوتبال ارمنستان خواهد رفت که این تیم جایگزین تیم ملی اوکراین شد که در این تاریخ از برگزاری دیدار با تیم ملی ایران عذرخواهی کرد.

نبی یادآور شد: البته فدراسیون فوتبال اوکراین تاریخ های جدیدی را برای برگزاری دو دیدار رفت و برگشت در روزهای "فیفا" به ایران پیشنهاد کرده که قرار است تاریخ های مورد نظر این تیم در کمیته تیم های ملی مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود.

مهدی محمد نبی

دبیرکل فدراسیون فوتبال اضافه کرد: دیدار با تیم های ملی فوتبال چین و کره جنوبی به ترتیب در روزهای 13 و 17 شهریور در خاک این دو کشور از دیگر بازیهای تدارکاتی تیم ملی خواهد بود ضمن اینکه تیم ملی اوایل مهرماه با تیم اصلی درششمین دوره بازیهای غرب آسیا در اردن شرکت خواهد کرد که درمرحله مقدماتی این بازیها با تیم های بحرین و عمان دیدار خواهیم کرد و در صورت صعود به مراحل بالاتر حداقل دو دیدار نیز با دیگر تیم های غرب آسیا برگزار می کنیم.

وی اضافه کرد: پس از شرکت در بازیهای غرب آسیا ، روزهای 17 و 21 مهر و همچنین 26 آبان جزو روزهای "فیفا" هستند که ازطریق کمیته روابط بین الملل درحال رایزنی هستیم تا با توجه به برنامه بازیهای لیگ و تیم های مورد نظر، حریفان تدارکاتی مناسبی را برای این روزها انتخاب کنیم .

نبی همچنین در مورد برپایی اردوی تدارکاتی تیم ملی دریکی ازکشورهای حاشیه خلیج فارس پیش از اعزام تیم به قطر گفت: برپایی این اردو قطعی است ولی تاکنون محل این اردو مشخص نشده است ضمن اینکه در نظر داریم پس از پایان این اردو تیم ملی به تهران بازگردد و پس از چند روز استراحت از تهران عازم دوحه شود چرا که تجربه های قبلی نشان داده اردوهای متصل به مسابقات تاثیر منفی روحی بر روی بازیکنان دارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درپایان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی خوبی که برای تدارک و آماده سازی تیم ملی برای بازیهای جام ملتهای آسیا در قطر انجام شده فوتبال ایران بتواند روزهای پرافتخارخود را در این مسابقات تکرار کند و انتظارات علاقمندان به فوتبال ملی را برآورده سازد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری