تبیان، دستیار زندگی
حبیب کاشانی به عضویت هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درآمد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایه کاشانی در فدراسیون فوتبال

حبیب کاشانی و علی کفاشیان

به گفته علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال و در پس استعفای نصرا... گنجعلی خانی از هیات رییسه این فدراسیون، هیات رئیسه موظف است یک نفر را به صورت موقت جایگزین فرد مستعفی کند و پس از تشکیل نخستین مجمع، اعضا با رای گیری نفر جدید هیات رییسه را انتخاب خواهند کرد.

کفاشیان در این خصوص می گوید: «برای جانشینی گنجعلی خانی، فرد مورد نظر من حبیب کاشانی است و فکر نمی کنم هیات رییسه با انتخاب کاشانی مشکل داشته باشد. در صورت موافقت هیات رییسه و تا مجمع آینده فدراسیون فوتبال، حبیب کاشانی به عضویت هیات رییسه فدراسیون درمی آید.» البته پیش بینی کفاشیان درست از آب درآمد و در نشست دیروز هیات رییسه فدراسیون، اعضا ضمن موافقت با استعفای گنجعلی خانی، حبیب کاشانی را به عنوان عضو جدید انتخاب کردند.

گنجعلی خانی که در زمان عضویت در هیات رییسه فدراسیون، رییس هیات فوتبال استان کرمان بود و اکنون مدیر کل تربیت بدنی این استان شده است، در مورد استعفای خود می گوید: «برخلاف برخی شایعات، من دوشغله نیستم و تنها به خاطر مشغله کاری از این سمت استعفا داده ام. البته قرار است با حضور در فدراسیون فوتبال، با کفاشیان در این مورد صحبت کنم.» معلوم هم نیست چرا جناب گنجعلی خانی قبل از استعفا با کفاشیان صحبت نکرده تا شاید راهکار بهتری نسبت به استعفا پیدا می شد و حالا این صحبت بعد از استعفا چه معنایی دارد، ما نمی دانیم!

رییس آینده از هیات رییسه شروع می کند

پیش از تغییر ریاست سازمان تربیت بدنی و برای جانشینی محمد علی آبادی در دولت جدید، حبیب کاشانی یکی از جدی ترین گزینه ها بود، ولی بر اساس برخی مسایل و ملاحظات دولت و رعایت مصلحت علی سعیدلو، معاون اجرایی سابق رییس جمهور به عنوان معاون احمدی نژاد و رییس سازمان تربیت بدنی انتخاب شد.

حبیب کاشانی

هر چند هدایت باشگاه پرسپولیس با توجه به حجم توجه رسانه ها و هواداران میلیونی اش در سراسر کشور کم از اداره یک سازمان بزرگ دولتی نیست، ولی به هر حال کسی نمی تواند منکر علاقه حبیب کاشانی برای حضور در پستی بزرگتر و اسم و رسم دارتر باشد، موردی که به علت حضور وی در شورای شهر تهران و بحث شغل محسوب شدن یا نشدن آن، یکی از موانع ترقی کاشانی به پست های مدیریتی کلان می شد.

ولی گویا دیگر عضویت در شورای شهر جزو مشاغل محسوب نمی شود و به همین خاطر حبیب کاشانی هم که کارنامه موفقی در امر مدیریت ورزش با دو قهرمانی همراه با پرسپولیس طی یک سال و نیم گذشته دارد، حالا آماده پذیرش مسوولیت دلخواه خود است.

در حال حاضر فدراسیون فوتبال چیزی شبیه یک مجمع الجزایر است، با این توضیح که هر یک از جزایرش حکومتی مستقل و خودمختار دارند و کمتر پیش می آید که با جزایر دیگر هماهنگ باشند و در این میان حضور مردی با یک کارنامه مشخص و البته موجه از نظر اکثر علاقه مندان فوتبال، می تواند به این بلبشوی حاکم بر مهمترین فدراسیون ورزشی کشور به نوعی پایان داده و در فاصله چند ماه تا شروع جام ملت های آسیا به اوضاع این فدارسیون سر و سامانی دهد. البته از آنجا که تغییر مستقیم رییس فدراسیون از طرف هر نهاد قدرتی به جز مجمع فدراسیون، خلاف اساسنامه بوده و موجب برخورد مستقیم فیفا و تعلیق فوتبال ایران می شود، فعلاً حبیب کاشانی وارد هیات رییسه شده و اگر اتفاق غیرمترقبه ای رخ ندهد، به احتمال فراوان از مجمع شهریور ماه خبر ریاست او بر فدراسیون فوتبال هم به بیرون درز خواهد کرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری