تبیان، دستیار زندگی
و علی کریمی از تیم ملی کنار رفت. شوک بزرگ آخرین فهرست مدعوین به تیم ملی که دیروز منتشر شد، فقدان نام شماره هشت معروف فوتبال ایران بود ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظ جادوگر، شاید برای همیشه

علی کریمی

و علی کریمی از تیم ملی کنار رفت. شوک بزرگ آخرین فهرست مدعوین به تیم ملی که دیروز منتشر شد، فقدان نام شماره هشت معروف فوتبال ایران بود.

افشین قطبی تنها چند روز پس از آنکه به کشورمان بازگشت، لیست جدیدی را برای بازی با ارمنستان در 20 مرداد اعلام کرد که در آن اثری از نام علی کریمی به چشم نمی خورد. به این ترتیب کاپیتان تیم ملی کشورمان که به نشانه اعتراض و با بهانه مصدومیت از اردوی اتریش به تهران بازگشته بود در سفر به ایروان سایر ملی پوشان را همراهی نمی کند. نکته جالب تر اما این است که ظاهراً دوری جادوگر از تیم ملی چندان هم موقت نیست و ای بسا حضور او در برابر واشاش مجارستان، آخرین نمایش وی با پیراهن تیم ملی کشورمان بوده باشد!

آیا جادوگر، تحمیلی بود؟

افشین قطبی این سابقه را دارد که علی کریمی را نخواهد و جادوگر را به او تحمیل کنند. وقتی اوایل لیگ هشتم قرار شد آقای شماره هشت به کشورمان برگردد و در تیم محبوبش توپ بزند، ابتدا قطبی زیر بار این مساله نرفت و ترجیح داد دی کارمو را بگیرد، اما واکنش های سخت و سنگین مردم و رسانه ها به این داستان، امپراتور را که آن روزها محبوبیت خوبی هم داشت مجاب کرد کریمی را در تیمش به خدمت بگیرد.

به نظر می رسد افشین قطبی به عنوان یک مربی متوسط، نمی تواند خطر در کنار داشتن ستاره ها را تحمل کند و شاید به همین دلیل بود که آن روزها جادوگر را نخواست. یک سال بعد اما، داستان بازگشت کریمی به تیم ملی قطبی مطرح شد تا خیلی ها حیرت زده شوند. بسیاری بر این باور بودند که کریمی صرفاً به خاطر انگیزه انتقامجویی از دایی حاضر به بازی در تیم قطبی شده است گرچه مثل همیشه در فضای ابهام آلوده فوتبال ایران شایعاتی نیز در مورد «دستوری» بودن این بازگشت منتشر شد!

قطبی، کریمی

علی کریمی؛ وصله ناجور!

گرچه افشین قطبی همیشه از علی کریمی ستایش کرده است و جادوگر هم معمولاً حرف تندی علیه شخص سرمربی تیم ملی نمی زند، اما کاملاً روشن است که امپراتور هم از دشواری های کار با کریمی به ستوه آمده است. آقای شماره هشت، وصله ناجور بین بازیکنانی که به راحتی می تواند گاو دیده را ندیده بگیرند و از خنکای تابستان اروپا حرف بزنند! همکاری با کریمی دشواری هایی دارد که هر کسی نمی تواند از پس آن بربیاید. زبان تند و تیز او پیش از این خیلی ها را از ناصر ابراهیمی تا علی دایی به چالش کشیده بود و حالا نوبت به افشین قطبی رسیده است.

او آشکارا علیه امکانات موجود در کمپ اتریش ابراز نارضایتی کرد و تنها کسی بود که به هیچ وجه حاضر به لاپوشانی مسایل و مصایب نشد. شاید همین روحیه کریمی است که باعث می شود قطبی یا سایر مسوولان تیم ملی قید همکاری با او را بزنند. با این حساب هیچ بعید نیست در جام ملت های آسیا نیز علی کریمی را نبینیم. آیا او برای همیشه از تیم ملی رفت؟ کسی چه می داند؟ شاید هم سرمربی بعدی تیم ملی دوباره هوس کرد از تکنیکی ترین ستاره تاریخ فوتبال ایران سود ببرد!

علی کریمی

خداحافظ آقای ستاره!

انتشار این لیست اما، احساس تلخ دیگری را هم برای هواداران فوتبال به همراه داشت. خداحافظی با علی کریمی، وداع با آخرین ستاره از نسل درخشان فوتبال ایران است که روزگاری همه چشم ها را به سمت خودش خیره می کرد.

بی گمان دریبل های ریز و درشت جادوگر در تیم ملی هرگز از یاد هواداران فوتبال محو نخواهد شد.

او هم می رود به همان جایی که مهدوی کیا رفت، عزیزی و دایی رفتند و باقری و منصوریان و عابدزاده و پنجعلی رفته بودند. خداحافظ جادوگر، شاید برای همیشه ...!

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری