تبیان، دستیار زندگی
ایسر که به تازگی وارد بازار تلفن همراه شده، طی دو ماه گذشته اقدام به عرضه محصولات خود در بازار ایران کرده است. یکی از گوشی هایی که به تازگی وارد بازار ایران شده گوشی E200 از سری گوشی هایی beTouch است که در رده گوشی های پیشرفته این برند قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی گوشی E200 ایسر

ایسر که به تازگی وارد بازار تلفن همراه شده، طی دو ماه گذشته اقدام به عرضه محصولات خود در بازار ایران کرده است.

یکی از گوشی هایی که به تازگی وارد بازار ایران شده گوشی E200 از سری گوشی هایی beTouch  است که در رده گوشی های پیشرفته این برند قرار می گیرد. هر چند این گوشی كشویی نسبت به گوشی های سری NeoTouch امکانات و قیمت کمتری دارد.

بررسی گوشی e200 ایسر

در ادامه به بررسی فنی این گوشی می پردازیم.

ویژگی‌های اصلی

صفحه نمایش 3 اینچی لمسی خازنی با وضوح تصویر 400×240 پیکسل، پشتیبانی از نسخه 5/6 سیستم عامل ویندوز موبایل، پردازنده 528 مگاهرتزی MSM 7225 ، 256 مگابایت حافظه RAM و 512 مگابایت  ROM، دوربین 3.15مگاپیکسلی با فلش LED و قابلیت ضبط ویدیو با وضوح تصویر VGA از امکانات گوشی E200 است. این گوشی همچنین از سه باند شبکه HSDPA ، 3G و HSUPA، اتصالات Wi-Fi، بلوتوث، GPS و کارت microSD برای ارتقا تا 32 گیگابایت و رادیو FM پشتیبانی می کند و دارای خروجی تلویزیون، حسگر برای غیرفعال کردن صفحه نمایش هنگام تماس با صورت و مرورگر فلش و کیفیت صوتی عالی است. ابعاد این گوشی 4/15×5/53×110 میلی متر و وزن آن 146 گرم است.

طراحی و ساختار

گوشی E200 کشویی است  و  در طراحی آن اولین چیزی که به نظر می رسد صفحه نمایش لمسی بزرگ 3 اینچی است. روی بخش رویی گوشی دو کلید سخت افزاری و کلیدهای چهار جهته برای ناوبری تعبیه شده است. صفحه نمایش لمسی گوشی را با قلمی که در کناره سمت راست تعبیه شده می ‌توان کنترل کرد. هنگامی که بخش کشویی گوشی باز می ‌شود صفحه کلید آن پدیدار می ‌شود که الفبایی- شماره ای است.

بررسی گوشی e200 ایسر

اطراف صفحه نمایش گوشی را قاب مشکی پلاستیکی در بر گرفته، کناره سمت چپ بالای گوشی کلیدهای تنظیم صدا و در بخش پایینی آن کابل miniUSB تعبیه شده و هیچ درپوشی برای آن در نظر گرفته نشده است. کلید شاتر دوربین هم در بخش سمت چپ پایین کناره دوربین قرار گرفته است. این گوشی از طریق پورت USB شارژ می ‌شود و می ‌توان با اتصال به رایانه آن را شارژ کرد. دوربین این گوشی 3.15مگاپیکسلی با فلش LED است که برای محافظت از لنز آن هم هیچ درپوشی در نظر گرفته نشده است.

این گوشی دارای بلندگوی استریو نیست که البته این گزینه هنوز به استانداردی در گوشی های هوشمند تبدیل نشده است.

در بخش پشت گوشی و زیر درپوش، باتری 1140 میلی ‌آمپری این گوشی تعبیه شده که برای گذاشتن سیم کارت و کارت microSD داخل گوشی لازم است باتری خارج شود.

سیستم‌عامل ویندوز موبایل 5/6

گوشی E200 از سیستم ‌عامل ویندوز موبایل 5/6 برخوردار است و از همان رابط کاربری همانند TouchFlO بهره می ‌برد که به کاربران امکان دسترسی به ساعت دیجیتالی، تاریخ و 9 نرم افزار شخصی سازی در صفحه خانگی را می ‌دهد.

در میان آیکون های صفحه نمایش کلید قفل، منوی شروع و کلیدهای دیگر دیده می ‌شود و کاربران می ‌توانند گزینه های دلخواه را در بخش نمایشگر خانگی اضافه کنند. با کلیک روی کلید Start بخشی باز می ‌شود که می ‌توانید به همه برنامه‌هایی که قبلا نصب کرده‌اید و نیز میانبرهای اصلی دسترسی داشته باشید. منوی تنظیمات همچنین امکان وارد کردن آیکون هایی را روی صفحه نمایش خانگی فراهم می ‌کند. با انتخاب آیکون مدیریت ارتباطات کاربران می ‌توانند زنگ ها، میزان صدا و تصویر زمینه را تغییر دهند. در این بخش کاربران می ‌توانند اتصالات مختلف مثل بلوتوث و Wi-Fi را فعال یا غیرفعال کنند.

مدیریت تماس

یکی از مهم ترین ویژگی ‌های گوشی های ویندوزی مدیریت تماس است به این ترتیب کاربران می ‌توانند لیست نامحدودی از تماس‌ها را داشته باشند. در بخش مدیریت تماس کاربران می ‌توانند با وارد کردن نامی که می ‌خواهند شماره تماس و اطلاعات مورد نظرشان را جست وجو کنند.

بررسی گوشی e200 ایسر

اطلاعات تماس به بخش گروه، نام، ارتباطات و اطلاعات تقسیم می ‌شود. روی صفحه نمایش آیکون دیگری هم برای دسترسی به شبکه ها ی اجتماعی فلیکر، فیس‌بوک و بلاگر قرار داده شده است.

این گوشی از سرویس‌های SMS، MMS و ایمیل پشتیبانی می ‌کند.

مدیریت ایمیل در این گوشی به راحتی انجام می ‌گیرد و کاربران می ‌توانند با تایپ ایمیل و وارد کردن رمز عبور و بدون طی مراحل خسته کننده و به طور خودکار اقدام به ارسال ایمیل کنند. حافظه داخلی گوشی حجم زیادی ندارد و شامل 256 مگابایت RAM و 512 مگابایت ROM است که با کارت microSD فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت. متأسفانه ایسر هیچ ویدیویی در این گوشی تعبیه نکرده و کاربران باید نرم افزار ویندوز مدیا پلیر را خود به دستگاه اضافه کنند. E200 برای پخش ویدیو از فرمت های محدودی همچون DivX/Xvid پشتیبانی می ‌کند اما قادر است تصاویر را با کیفیت HD و کد رمزگشایی AC3 نمایش دهد. این گوشی از رادیو FM با دسترسی به 20 ایستگاه رادیویی پشتیبانی می ‌کند.

دوربین

دوربین گوشی E200 ، 3.15 مگاپیکسلی با زوم خودکار است و تصاویر را با وضوح تصویر 1536×2048 پیکسل ثبت می ‌کند.

دوربین این گوشی از فلش LED برخوردار است که در شرایط نور کم تصاویر خوبی می ‌گیرد. کاربر از این امکان برخوردار است که زمان عکسبرداری را تنظیم کند و وضوح تصویر، میزان روشنایی یا حالت فلش یا تنظیمات پیشرفته را تغییر دهد.

قابلیت نشان گذاری و تثبیت کننده تصاویر از دیگر امکانات دوربین این گوشی است.

بررسی گوشی e200 ایسر

با این گوشی می ‌توان تصاویر ویدیویی را با وضوح تصویر VGA تصویربرداری کرد.

این دستگاه همچنین از اتصالات HSDPA، HSUPA، Wi-Fi و بلوتوث استریو پشتیبانی می ‌کند.

کارت حافظه به عنوان درایو قابل حرکت روی کامپیوتر برای انتقال پر سرعت تر فایل‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

مرورگر اینترنت اکسپلورر امکان مرورگری را روی این گوشی ساده می ‌کند. روی صفحه نمایش آیکونی برای دسترسی به اینترنت اکسپلورر وجود دارد که کاربر برای وارد شدن لازم است روی آن کلیک کند و می ‌تواند به راحتی روی آن زوم كرده و تصویر و نوشته ها را بزرگتر کند.

برای این گوشی مرورگر اپرا هم ارایه شده و کاربر به شکل رایگان می ‌تواند هر کدام از این مرورگرها را دانلود کند.

این دستگاه از برنامه آفیس مایکروسافت پشتیبانی می ‌کند و از فایل‌های ورود، اکسل و پاورپوینت برخوردار است.

فیس بوک مستقیماً از طریق نرم افزار Windows Mobile Facebook قابل دسترسی است در حالی که برای دسترسی به Flickr و Blogger می ‌توان از طریق نرم افزار شبکه اجتماعی وارد شد.

بررسی گوشی e200 ایسر

سیستم ناوبری این گوشی از A-GPS پشتیبانی می ‌کند و به این ترتیب کاربران می ‌توانند اطلاعات ماهواره ای را با استفاده از اتصالات Wi-Fi یا سرویس‌های شبکه 2G/3G دانلود کنند. متاسفانه این گوشی از نرم?افزار SatNav پشتیبانی نمی کند و نقشه‌ های گوگل هم در آن نصب نشده است.

نقاط ضعف

در گوشی E200 امکان شخصی سازی به طور کامل وجود ندارد، برای لنز دوربین هیچ پوششی در نظر گرفته نشده و صفحه نمایش هم در زیر نور خورشید خوانا نیست.

این گوشی از فرمت‌های ویدیویی DivX/XviD پشتیبانی نمی کند و نرم افزارهای ناوبری همچون نقشه های گوگل روی گوشی نصب نشده است.

گوشی E200 هم‌اکنون با گارانتی پارس کامتل در بازار ایران موجود است.

برگرفته از فناوران

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی