تبیان، دستیار زندگی
ر سخنرانی چهارمین سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در سخنرانی چهارمین سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه؛

سید حسن نصرالله: ارتش لبنان دیروز قهرمانانه درخشید

بخش سیاسی-دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مقاومت اسلامی لبنان دیروز در حال آماده‌باش بود تا در صورت لزوم رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد، افزود: اما ارتش لبنان قهرمانانه مقاومت کرد و نیازی برای ورود حزب‌الله ندیدیم.

سید حسن نصرالله

به گزارش  شبکه ایران به نقل از المنار،‌ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیشب سه‌شنبه اظهار داشت: در صورت تجاوز دشمن صهیونیستی به ارتش لبنان در هر نقطه از کشور که مقاومت نیز در آنجا حضور داشته باشد، ساکت نخواهیم بود و دست تجاوزگر صهیونیست را قطع خواهیم کرد.

نصرالله که در چهارمین سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ سال 2006 سخن می‌گفت، افزود: از پایان جنگ سال 2006، اسراییل تاکنون به تجاوز خود علیه حاکمیت لبنان ادامه داده و بیش از 7  هزار بار حریم این کشور را نقض کرده است.

وی افزود: در تجاوز دیروز سه‌شنبه اسراییل به جنوب لبنان و آنچه که در مرز فلسطین اشغالی رخ داد، شاهد مقابله قهرمانانه ارتش لبنان بودیم و از لحظه اول حمله اسراییل به ارتش لبنان در جنوب، مقاومت با حالت آماده‌باش و حفظ خویشتنداری، به رییس‌جمهوری، نخست‌وزیر و رییس مجلس لبنان اعلام کرد که تحت اختیار ارتش لبنان و در کنار آن است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه لبنان از هر تجاوز به یک وجب از خاک خود گذشت نمی‌کند، گفت: نیروهای لبنان از کسی ترس ندارند و شجاعانه با ارتش اسراییل جنگیدند و وحشت را در دل نظامیان اسراییلی انداختند.

نصرالله با بیان اینکه مقاومت آماده و همراه ارتش لبنان است و مردم نیز در شهرک‌های مرزی در خاک لبنان راسخ هستند و ترسی از اسراییل ندارند، افزود: بمب‌های خوشه‌ای اسراییل روزانه از مردم جنوب لبنان قربانی می‌گیرد و مقاومت طی چهار سال گذشته 52 هزار بمب خوشه‌ای و ارتش لبنان هم 200 هزار بمب از این نوع را خنثی کرده است.

نیروهای لبنان از کسی ترس ندارند و شجاعانه با ارتش اسراییل جنگیدند و وحشت را در دل نظامیان اسراییلی انداختند

*اسراییل رفیق حریری را ترور کرده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اسراییل، رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان را ترور کرده است، گفت: در سخنرانی دوشنبه (18 مردادماه) خود دلایل محسوسی را ارایه خواهم کرد که نقش اسراییل در ترور رفیق حریری را ثابت می‌کند.

وی با بیان اینکه اسراییل از سال 1993 زمانی که بین حزب‌الله و رفیق حریری اختلاف سیاسی وجود داشت توسط مزدوران خود به حریری چنین وانمود کرد که مقاومت درصدد ترور وی است، اضافه کرد: اکنون هم اگر ناگزیر شویم، اسرار مهمی درباره مهمترین عملیات مقاومت اسلامی در لبنان را فاش کنیم.

سید حسن نصرالله

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه سکوت در برابر جاسوسان اسراییلی در لبنان یک اشتباه بزرگ است و خواهان تسریع در اعدام مزدوران اسراییلی هستیم، خاطرنشان کرد: شناسایی مزدوران اسراییلی ضربه بزرگی به اسراییل بود و باید به این کار ادامه داد و مقاومت در خدمت دستگاه‌های امنیتی لبنان است زیرا اسراییل بدون مزدوران خود، مانند انسانی نابیناست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره استراتژی دفاعی گفت: باید استراتژی دفاعی و آزادیبخش را وضع کنیم زیرا هنوز بخش‌های بزرگی از خاک لبنان در اشغال اسراییل است.

سیدحسن نصرالله افزود: لبنان، ارتش، مردم و مقاومت را در اختیار دارد، تجربه‌ای که توانست موجب پیروزی لبنان بر اسراییل شود.

*ابراز خرسندی از سفر احمدی نژاد به لبنان

دبیرکل حزب‌الله از سفر پادشاه عربستان، رییس جمهوری سوریه و امیر قطر به لبنان ابراز خرسندی کرد و گفت: از هم اکنون به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای سفر به لبنان پس از عید فطر خوش‌آمد می‌گوییم.

*شروع جنگ جدید از سوی اسراییل در آینده نزدیک بعید است

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه احتمال شروع جنگ جدیدی از سوی اسراییل در آینده نزدیک بعید است اما احتمال آن همچنان وجود دارد، افزود: اسراییل ماهیت خصمانه‌ای دارد و نیاز به بهانه برای شروع جنگ ندارد و مسئولیت ما لبنانی‌هاست که با احتیاط عمل کنیم.

همچنان سیاست "ابهام سازنده" را دنبال می‌کنیم تا دشمن صهیونیستی سر درگم باقی بماند و نداند که مقاومت چه چیزی برای حمایت از لبنان در اختیار دارد

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: آنچه که موجب نگرانی است مربوط به هنگامی است که آنان برای فلسطینی‌ها چیزی را تدارک دیده باشند آن وقت باید برای لبنان ترسید.

سیدحسن نصرالله در مورد توان هوایی مقاومت گفت: همچنان سیاست "ابهام سازنده" را دنبال می‌کنیم تا دشمن صهیونیستی سر درگم باقی بماند و نداند که مقاومت چه چیزی برای حمایت از لبنان در اختیار دارد.

وی درباره جنگ سال 2006 اسراییل علیه لبنان خاطرنشان کرد:یک شخصیت برجسته عربی به من گفت که تصمیم بین‌المللی بر نابودی مقاومت بود اما مقاومت با پایداری خود توانست اراده خود را بر جهان تحمیل کند.

به گفته دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسراییل در انتظار نابودی مقاومت و از هم پاشیدن ارتش و ایجاد ناراضایتی مردم جنوب و منطقه بقاع علیه مقاومت بود اما شما مردم که شریف‌ترین انسان‌ها هستید، تسلیم نشدید و در کنار مقاومت ایستادید.

سید حسن نصرالله افزود: یک شخصیت برجسته عربی به نقل از جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل برای من بیان کرده بود که وی گفته است: دوستان اسراییلی به ما ابلاغ کرده‌اند که ناتوان از ادامه جنگ هستند و ادامه جنگ یک فاجعه برای آنها است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور