تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی غضنفری شامگاه سه ‌شنبه در سفر به شهرستان رزن پس از بازدید از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 میلیون تن گندم بدون سیلو

گندم

بخش اقتصاد -به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی شامگاه سه ‌شنبه در سفر به شهرستان رزن پس از بازدید از مركز خرید شهرستان، از نزدیك فرآیند خرید و ذخیره‌سازی گندم مازاد كشاورزان را بررسی كرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: با توجه به اینكه 5 میلیون تن كمبود فضا برای ذخیره ‌سازی گندم در كشور وجود دارد، از بخش خصوصی برای ساخت سیلو دعوت شده است.

وزیر بازرگانی با اعلام اینكه تاكنون 8 میلیون تن گندم توسط دولت خریداری شده، افزود: در ادامه روند تضمینی خرید گندم هشتصد  هزار تن نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینكه در روند خریدگندم امسال مشكل سن‌زدگی بالا بود، تصریح كرد: تدابیر ویژه‌ای برای ذخیره‌سازی گندم‌های سن زده در نظر گرفته می‌شود.

غضنفری اضافه كرد: خرید گندم تا اتمام برداشت این محصول ادامه دارد و كشاورزان هیچ نگرانی نسبت به نحوه خرید گندم نداشته باشند.

وی نحوه افت محصولات را كاری كارشناسی دانست و گفت: این كار باید به نفع كشاورزان و گندم ‌كاران انجام شود، همچنین برگشت ماشین‌های حامل گندم از سیلوها نیز باید به حداقل كاهش یابد تا از متضرر شدن كشاورزان جلوگیری شود.

وزیر بازرگانی با اشاره به نزدیك بودن ماه مبارك رمضان ابراز داشت: با تدابیر ویژه وزارت بازرگانی اقلام مورد نیاز مردم با قیمت‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این وزارتخانه با گران‌ فروشان با جدیت تمام برخورد می‌كند.

محمد مهدی مفتح،نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اینكه خرید گندم در این شهرستان با جدیت و اشراف رئیس سازمان بازرگانی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت كشاورزی در شهرستان رزن، خرید گندم و نحوه نگهداری آن اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینكه امسال وضعیت خوبی از نظر تولید گندم داریم، اضافه كرد: تاكنون خرید خوبی در مورد گندم انجام شده و لازم است توجه ویژه‌ای در امر نگهداری و ساخت سیلو در این شهرستان صورت گیرد.

ناصر صفایی، فرماندار رزن نیز عنوان داشت: سالانه حدود 60 هزار هكتار از زمین‌های شهرستان به صورت دیم و 32 هزار هكتار نیز به كشت آبی اختصاص می‌یابد همچنین 63هزار هكتار از زمین‌های كشاورزی شهرستان رزن زیر پوشش آبیاری تحت فشار است.

وی افزود: شهرستان رزن در ارتباط با آبیاری تحت فشار رتبه نخست استان و مقام برتر كشور را كسب كرده است.

صفایی در پایان خاطر‌نشان كرد: تا به امروز 61 هزار تن گندم و 14 هزار تن جو از كشاورزان شهرستان رزن خریداری شده و در سالن‌ها ذخیره شده است همچنین هم‌‌اكنون نیز روند خرید گندم و نگهداری آن در باند فرودگاه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

تهیه و تنظیم :ریحانه حمیدی فر