تبیان، دستیار زندگی
بازیگر قدیمی و معروف سینما وتلویزیون از وضعیت امروز سینمای ما می گوید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشاورز و سینمای بی اخلاق

باید تلاش کنیم که کشورمان هر روز در زمینه‌های مختلف با پیشرفت، روز به روز آبادتر شود. همه ما باید در قبال این مملکتمان احساس دین و مسئولیت کنیم و اگر این احساس را در خودمان تقویت کنیم در جهت تعالی کشورمان گام برداشته‌ایم. مهم نیست در چه جایگاهی قرار داریم چه کاره‌ایم و صاحب چه شغلی هستیم، مهم این است که مسئول باشیم. اگر جوانی می‌خواهد به حرفه بازیگری روی بیاورد باید خودش را در قبال این حرفه مسئول بداند به همین خاطر توصیه می‌کنم جوان‌ها به دنبال رشته‌هایی بروند که به آن علاقه دارند و بهتر است که در این راه شیوه درست را برگزینند تا به مقصدشان از راه صحیح آن وارد شوند.

"محمد علی کشاورز" هنرمند پیشکسوت عرصه سینما،تئاتر و تلویزیون، طی گفتگویی از فضای حاکم بر عرصه بازیگری انتقاد کرد.

محمدعلی کشاورز

کشاورز در این گفتگو عنوان می کند: یادم است زمانی که می‌خواستم وارد حرفه بازیگری شوم، دائم استادان مان به ما می‌گفتند شرط اصلی ورود به این حرفه اخلاق است اما ظاهراً امروز اخلاق اولین چیزی است که بعد از ورود به این حرفه زیرپا گذاشته می‌شود.

محمد علی کشاورز افزود: الان اوضاع به گونه‌ای است که تعامل چندانی میان کارگردانان و بازیگران وجود ندارد. من روزی در تلویزیون گفتم که بهتر است جوانان به جای روی آوردن به بازیگری به سمت یک حرفه مطمئن‌تر بروند؛ چرا که در این حرفه نه تنها شما امنیت شغلی ندارید بلکه نسبت به مسائل اخلاقی هم مصونیت ندارید

بازیگر فیلم "مادر" ادامه داد: کسی که اسم بازیگر را روی خودش می‌گذارد باید دارای اخلاق باشد تا الگوی خوبی برای مردم باشد؛ چرا که مردم روی هنرمندانشان یک حساب جداگانه‌ای باز می‌کنند.

بازیگر سریال"پدر سالار" ادامه داد:من الان مدتی است که اصلاً نمی‌توانم خودم را متقاعد کنم که جلوی دوربین قرار بگیرم که مهم‌ترین دلیلش زیر پا گذاشتن اصول ساده اخلاقی است.

محمد علی کشاورز افزود: الان اوضاع به گونه‌ای است که تعامل چندانی میان کارگردانان و بازیگران وجود ندارد. من روزی در تلویزیون گفتم که بهتر است جوانان به جای روی آوردن به بازیگری به سمت یک حرفه مطمئن‌تر بروند؛ چرا که در این حرفه نه تنها شما امنیت شغلی ندارید بلکه نسبت به مسائل اخلاقی هم مصونیت ندارید.

بازیگر سریال "هزاردستان" افزود: اکثر آدم‌ها در این حرفه دنبال این هستند که خودشان را مطرح کنند و در این راه نادیده گرفتن خیلی چیزها برایشان ساده است. یادم است استاد تهرانی که به ما موسیقی تدریس می‌کرد، همیشه به ما می‌گفت که شرط اول برای هنرمند شدن آدم بودن است، یعنی اول آدم باشید بعد هنرمند.

بازیگر سریالهای "سربداران" و "سلطان و شبان" در گفتگو با جوان ادامه داد: یادم است مرحوم دکتر فروغی، رئیس دانشکده هنرهای دراماتیک در آن دوران اگر فردی را می دید که ظاهری مناسب نداشت، اول به او تذکر می‌داد و اگر آن فرد نمی‌پذیرفت، عذرش را می‌خواست یعنی به بهانه حرفه هنری هر تیپی را نمی‌پسندید اما...


گروه هنر تبیان