تبیان، دستیار زندگی
لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد اختراعاتتان توضیح دهید. من اعظم شقاقی هستم؛ دانش آموز کلاس سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک. اختراعی که من امسال در سی و سومین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات ژنو شرکت دادم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با اعظم شقاقی (دارنده مدال نقره از نمایشگاه اختراعات ژنو)


لطفاً خودتان را معرفی کنید و در مورد اختراعاتتان توضیح دهید.

من اعظم شقاقی  هستم؛ دانش آموز کلاس سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک. اختراعی که من امسال در سی و سومین نمایشگاه اختراعات و ابتکارات ژنو شرکت دادم روش بیولوژیکی جهت جلوگیری از آلودگی خطوط هوایی و هوا فضا از طریق اختلالات سیستم سوخت رسانی به هواپیما جهت جلوگیری از سوانح هواپیمایی بود.

تا به حال تحقیقات و پروژه های زیادی در زمینه های هوا فضا و هواپیما انجام داده ام و این پنجاه و یکمین پروژه ی من است.


وضع کشورمان را در این مسابقات چطور ارزیابی می کنید؟

اختراعات کشور ما ایران در حد بسیار بالاتری نسبت به کشورهای دیگر جهان است. طرح هایی که امسال در این نمایشگاه ارائه شده بیشتر جنبه ی تجارتی دارند و امیدوارم بازارهای خوبی برای طرح های بچه ها پیدا بشود و در سراسر کشور و جهان گسترش یابند زیرا به اقتصاد کشور و کل جهان کمک می کند.


چه عاملی باعث شد به فکر این اختراع بیافتید؟

اختراع یک چیز معمولی است که به ذهن همه ی افراد می رسد. همه می توانند فکر کنند، فقط باید آن خلاقیت را داشته باشند تا بتوانند خودشان را بشناسند چون تمام انسان ها فکر می کنند و اگر فکر عملی شود اراده ی خاصی را می طلبد. از آنجایی که من خیلی به هواپیما و هوافضا علاقه دارم تصمیم گرفتم پروژه هایی را در این زمینه انجام بدهم و خوشبختانه توانستم تا حدی این کار را انجام بدهم.

مشوقین شما در این زمینه چه کسانی بودند؟

خانواده ام مشوقین من بودند و با توکل به خدا جلو رفتم.


چه برنامه ای برای آینده دارید؟

اهداف زیادی دارم؛ شرکت در بیشتر نمایشگاه های جهانی، ادامه تحصیلاتم تا رسیدن به رتبه های بالا.

اگر مطلب خاصی دارید بفرمایید.

امیدوارم که در آینده نخبگان  کشور ما را از نظر مالی بیشتر مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم برای کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران مدال های بیشتری کسب کنیم.

بخش اجتماعی سایت تبیان

استعدادهای جوان

سهم ما از مدال های ژنو 2005