تبیان، دستیار زندگی
یکی از موضوعاتی که در شرایط امروز مورد توجه قشر جوان جامعه ایرانی قرار گرفته است، جشن ازدواج یا همان عروسی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فقط آقایون جواب بدن!

ازدواج

یکی از موضوعاتی که در شرایط امروز مورد توجه قشر جوان جامعه ایرانی قرار گرفته است، جشن ازدواج یا همان عروسی است. معمولا دختر و پسر در آستانه ازدواج برنامه ریزی می کنند که جشنی بی نظیر بر پا کنند تا خاطره آن در ذهن همه بماند. برخی جشن های رنگین کمانی و پر زرق و برق را نوید بخش خوشبختی زوج می دانند، اما گروهی دیگر که این روزها تعدادشان کم نیست، به شروعی بی هیاهو ولی پر نشاط چشم دوختند تا زندگی مشترک خود را بدون هیچ وام و هزینه مضاعفی و به دور از دغدغه های چشم و هم چشمی شروع کنند.

از نظر کارشناسان یکی از علل مهم عدم تمایل پسران به ازدواج تحمیل هزینه های سنگین و غیر لازم از سوی دختران است. لذا کارشناسان و مسئولان امر با یاری رسانه های گروهی به ریشه یابی علل ایجاد چنین نگرشی پرداخته و بستری فراهم شده تا فرهنگ صحیح ازدواج و توجه به معیارهای مهم و شاخص در خوشبختی زوجین در جامعه نهادینه شود.

از نظر کارشــناسان یکی از علل مهم عدم تمایل پسـران به ازدواج تحمیــل هزینه های سنگین و غیر لازم از سوی دختران است.

انجمن زن، ریحانه آفرینش که در سایت تبیان مدعی دفاع از حقوق زنان است، این موضوع را به بحث گذاشته تا با بررسی و مباحثه بین اعضای جوان این انجمن به نتیجه معقول و مطلوبی برسیم. مبحث فقط آقایون جواب بدن لطفا! که نظرات مخالف و موافق زیادی در بین کاربران جمع کرده است، به نقل از برخی زوجین بیان می کند کاهش پول یعنی از هم پاشیدن زندگی و مردانی که همسران آنها به مراسم ساده ای بسنده می کنند، ازدواج کردن را امری ساده تلقی کرده و به دنبال تکرار این تجربه شیرین هستند. اما مخالفان این نظریه بیان می کنند که افزایش هزینه مراسم ازدواج رابطه ای معکوس با عشق و محبت میان زوج دارد.

ازدواج

به گمان برخی ارزش زن از سوی مرد با میزان مهریه و مبالغ جشن عروسی مشخص می شود. راستی به نظر شما یک خانم چقدر می ارزد؟ یک میلیون یا صد میلیون؟ بعضی از افرادی که تاکنون این اتفاق را تجربه نکرده اند، بر ساده زیستی حتی در جشن عروسی تاکید می کنند، هرچند از نظر برخی دیگر جوجه را آخر پاییز می شمارند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این موضوع در کاهش میل به ازدواج و افزایش آمار طلاق چه میزان موثر بوده است؟

انجمن زن؛ ریحانه ی آفرینش شما را به شرکت در این مباحثه دعوت می کند.


پنجره ای به سوی فجر

فعال ترین ها را بشناسید!

ماه رمضان نزدیک است

شیطان؛ در یک قدمی


واحد امور کاربران سایت تبیان