تبیان، دستیار زندگی
در رسانه های دنیا و مخصوصا رسانه های آمریكا چه می‎گذرد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در رسانه های دنیا و مخصوصا رسانه های آمریكا چه می‎گذرد؟

همیشه پای یك یهودی در میان است
صهیونیسم

در سال های اخیر همیشه این شگرد رژیم صهیونیستی بوده؛ آن‎ها قبل از شروع حملات، برای فشار بر دولت قانونی حماس سعی می كنند علاوه‎بر محاصره كامل غزه، با شگردهای گوناگون و به راه انداختن جنگ روانی، مردم فلسطین را منفعل و از حمایت حماس منصرف كنند تا عقبه مردمی مقاومت خالی بماند.

وقتی خلبان‎های اسراییلی صدها بمب را بر سر مردم نوار غزه می‎ریزند، یا تانك‎های مركاوا منازل آن‎ها را هدف قرار می‎دهند، بلافاصله دستگاه تبلیغاتی آن‎ها برای كمرنگ نشان دادن جنایات سربازان خود و رودررو قرار دادن مردم با دولت حماس، از مقصر بودن نیروهای مقاومت دم می‎زنند و مكرر این خبر را مخابره می‎كنند.

رسانه‎های صهیونیستی در جهان سعی می‎كنند در جهت‎دهی و هدایت خبری این جنایات، به نحوی عمل كنند كه سربازان اسراییلی حاضر در معركه، و سیاست‎مداران و حامیان صهیونیسم در پشت میزهای مذاكره، تلفات و امتیازات بیشتری از مسلمانان بگیرند و راحت‎تر خواسته‎های خود را بر آنان تحمیل كنند.

گردانندگان رسانه‎های صهیونیستی در جهان، خود را قسمتی از پازل این جنگ و حامی اهداف صهیونیسم می‎دانند كه همانند یك سرباز اسراییلی در گوشه‎ای از این میدان علیه مسلمانان می‎جنگند. البته این همه ماجرا نیست. فارغ از نبرد صهیونیست ها و مسلمانان، یهودی ها همواره به دنبال تسلط بر همه رسانه های جهان بوده‎اند.

تسلط یهودی ها بر رسانه های جمعی آمریكا، مهم ترین حقیقت زندگی، نه تنها در آمریكا بلكه در سراسر جهان است

برای مثال، بزرگ ترین غول های رسانه ای جهان، شركت «AOL ـ تایم وارنر» است. شركت AOL با خرید شركت تایم وارنر به مبلغ 160 میلیارد دلار در سال 2000 این غول رسانه ای را به‎وجود آورد. به این ترتیب «استف كیس» كه غیریهودی است، به‎عنوان رییس و «جرالدلوین» رییس یهودی تایم وارنر به‎عنوان مدیر اجرایی انتخاب شدند. اگرچه AOL ـ تایم وارنر هنوز به‎طور كامل توسط یهودی ها اداره نمی شود، اما تقابل رهبری یك سفیدپوست سرمایه دار كه تنها دغدغه اش پول است از یك سو و یك یهودی نژادپرست از سوی دیگر، به‎تدریج منجر به افزایش نفوذ یهودی ها در درون AOL خواهد شد.

از آن‎جا كه منافع كیس به خطر نمی افتد، او هیچ گونه اعتراضی به استخدام یهودی ها توسط لوین برای پست های كلیدی و مهم ندارد. پس از بازنشستگی یا مرگ كیس، كنترل آئول (Aol) به‎طور كامل به دست یهودی ها خواهد افتاد.

دومین غول بزرگ رسانه ای با درآمد 23 میلیارد دلاری در سال 1997، شركت والت دیزنی است.

تلویزیون

«میخاییل ایزنر» رییس و مدیر اجرایی این شركت، یهودی است. امپراتوری دیزنی، تلویزیون Tachstone، و تلویزیون Buena Vista و نیز شبكه های كابلی با مجموع 100 میلیون مشترك را در بر می گیرد. در حوزه فیلم های سینمایی، گروه تصاویر متحرك والت دیزنی وابسته به استودیو والت دیزنی توسط «جوزف اروس» كه یك یهودی است اداره می شود. «والت دیزنی پیكچرز»، «هالیوود»، «تاچ استون» و «كاروان» شركت های فیلم سازی وابسته به این گروه هستند. «روس» شركت «كاروان پیكچرز» را در ژانویه 1993 راه اندازی كرد و هدایت آن را به همكار یهودی خود «راجر برنبائوم» سپرد. شركت «میراماكس فیلم» نیز متعلق به دیزنی است و توسط برادران وینستین اداره می شود.

ایسنر در آگوست 1995 شركت Capital Cities/ABC كه صاحب شبكه تلویزیونی ABC است را به چنگ آورد. این شبكه دارای 10 ایستگاه تلویزیونی در بازارهای بزرگی همچون نیویورك، شیكاگو، فیلادلفیا، لس آنجلس، سان فرانسیسكو و هوستون است. علاوه‎بر این موارد، این شركت، 225 ایستگاه تلویزیونی دیگر در ایالات متحده داشته و بخشی از سهام چندین شركت تلویزیونی اروپایی را نیز در اختیار دارد. استفن بارنشتین رییس و مدیر اجرایی شبكه كابلی ESPN وابسته به ABC هم یهودی است. این شركت همچنین بخشی از سهام شبكه های تلویزیونی كابلی A-E، Lifetime را در اختیار دارد؛ هر كدام از این شبكه ها 67 میلیون مشترك دارند.

سومین شركت بزرگ رسانه ای با درآمد بیش از 13 میلیارد دلار در سال 1997، شركت Viacom است كه توسط یك یهودی به نام «سامنر ردستون» اداره می شود. Viacom كه به تولید و پخش برنامه های تلویزیونی برای سه شبكه بزرگ مشغول است، 13 ایستگاه تلویزیونی و 12 ایستگاه رادیویی دارد. فیلم های سینمایی این شركت توسط «پارامونت پیكچرز»، به مدیریت زنی یهودی به نام «شری لنسینگ»، تولید می شود. ردستون در دسامبر 1999 با رأی سهامداران، شبكه CBS را به چنگ آورد. مدیر اجرایی CBS یك یهودی به نام «كارمازین» است كه برای ردستون كار می كند. او رییس و بزرگترین سهامدار شركتی است كه مالك شبكه تلویزیونی BCS، 14 ایستگاه تلویزیونی بزرگ، 160 ایستگاه رادیویی، شبكه های كابلی Country Music و Nashville و نیز تعداد زیادی شركت های تبلیغاتی است.

پر واضح است كه اندكی پس از آغاز به كار صنعت سینما در دهه های نخست قرن بیستم، یهودی ها تولید و پخش اغلب فیلم های سینمایی را در دست گرفتند

«ادگار برونف من» دیگر چهره مقتدر یهودی در رسانه های آمریكا است. او با خریداریPoly Gram، غول ضبط موسیقی اروپا، در ماه مه 1998 به مبلغ 10 میلیارد و 600 میلیون دلار از شركت آلمانی فیلیپس، به مرد شماره یك در بازار ضبط موسیقی تبدیل شد. درآمد حاصل از Poly Gram به‎علاوه درآمد

Universal Bronf man را به ارباب چهارمین غول بزرگ رسانه ای با درآمد سالانه 12 میلیارد دلار تبدیل كرد.

از این چهار غول بزرگ رسانه ای، دو شركت در دست یهودی ها بوده و پست های اجرایی دو شركت دیگر نیز در اختیار آن‎ها است. با توجه به تسلط كامل یهودی ها بر رسانه های آمریكایی، باور این مسئله كه آن ها بدون هیچ قصد و غرض خاصی چنین كرده اند، بسیار دشوار است.

صهیونیسم

New World Entertainment كه از سوی یك تحلیل گر «نخستین تولید كننده مستقل برنامه های تلویزیونی» لقب گرفته، متعلق به یك یهودی به نام «رونالد پرلمن» است. پرلمن كسی است كه به مونیكا لوینسكی در زمان تلاش كلینتون برای ساكت نگاه داشتن او، پیشنهاد كار داد!

معروف ترین شركت در میان شركت های رسانه ای كوچك تر، Drenm Works SKG، كاملا یهودی است. Dream works در سال 1994 توسط «دیوید گفن» مرد مقتدر صنعت ضبط موسیقی، «جفر زنبرگ» رییس پیشین «دیزنی پیكچرز»، و استیون اسپیلبرگ كارگردان سینما كه هر سه یهودی هستند، تأسیس شد. این شركت به تولید انیمیشن، برنامه‎های تلویزیونی و ضبط موسیقی می پردازد. با توجه به سرمایه و ارتباطات گفن، كاتزنبرگ و اسپیلبرگ، شركت Dream Works به‎زودی به چهار غول بزرگ رسانه ای خواهد پیوست.

پر واضح است كه اندكی پس از آغاز به كار صنعت سینما در دهه های نخست قرن بیستم، یهودی ها تولید و پخش اغلب فیلم های سینمایی را در دست گرفتند. با مرگ والت دیزنی در سال 1966 آخرین مانع حكومت یهودی ها بر هالیوود از میان برداشته شد و آن ها توانستند مالكیت شركتی كه دیزنی بنا نهاده بود را به چنگ آورند. این ها حقایقی از تسلط یهودی ها بر رسانه های آمریكایی است. تسلط یهودی ها بر رسانه های جمعی آمریكا، مهم ترین حقیقت زندگی، نه تنها در آمریكا بلكه در سراسر جهان است. هرگاه پای یك شبكه ای ماهواره ای می نشینید یا در خانه یك فیلم هالیوودی گذاشته‎اید، هروقت به رادیو یا موسیقی آمریكایی گوش می دهید یا هر چیز دیگری، مطمئن باشید كه آن محصول به‎واسطه یكی از این ابر كمپانی های رسانه ای تهیه یا پخش شده است

منبع: هفته نامه پنجره

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور