تبیان، دستیار زندگی
متجاوز زمانی دست به تهاجم و یا حتی جنگ‎افروزی می‎زند كه به‎خوبی منطقه استحفاظی دشمنش را آنالیز كرده باشد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غریبه‎ها تهدید می كنند

بخش ارتباطات- متجاوز زمانی دست به تهاجم و یا حتی جنگ‎افروزی می‎زند كه به‎خوبی منطقه استحفاظی دشمنش را آنالیز كرده باشد؛ رصد زیرساخت‎ها، حفره‎ها، تردیدها، اختلافات و حتی اشتراكات از وظایف متهاجم و متجاوز است. متجاوز برای خرد و كلان نقاط قوت و پاشنه‎آشیل دشمنش تمهید چیده و برنامه‎ریزی می‎كند.

مرداک

نكته بالا را تعمیم دهید به تجاوز نرم و یا به تعبیر كامل‎تر جنگ نرم، و یا جنگ‎افروزی متجاوزین به فكر و اندیشه پاك و زلال خانواده ایرانی، خانواده بكر و معصوم با بنیان‎های محكم، عاطفی و اعتقادی.

امروز این خانواده در هجمه امواج غول‎های رسانه‎ای صهیونیستی گرفتار آمده‎ است، آ‎ن‎ها قلب فرهنگ و اجتماع ایرانی را به‎خوبی رصد كرده‎اند و با سلاح‎های دوربرد رسانه‎ای، آن‎قدر شلیك می‎كنند تا حریف را از پا انداخته و دیگر صدای ضربان قلب این دشمن را نشنوند.

جنگ نرم یك تهدید است، چه برخی مسئولین فرهنگی پذیرا باشند و چه خود را به تغافل بزنند. بی‎شك آسیب‎های درازمدت و حتی كوتاه‎مدت این تهدید نرم بسیار پرمخاطره‎تر از جنگ فیزیكی و تن به تن است.

صحبت از شبكه‎ای است به نام «فارسی‎وان»،؛ متصدیان این شبكه، به یقین در آینده نه‎چندان دور با رفع نقاط ضعف خود (كه بخش عمده آن در حال حاضر ضعف دوبلورهای ناكاربلد افغان است) به اعداد شبكه‎های خود اضافه خواهند كرد (فارسی 2، 3 الی...) و با سرعت و قدرت بیشتری به جنگ‎افروزی نرم خود در قبال جامعه ایرانی ادامه خواهند داد و افسوس كه ما در شادی اُفت‎ بینندگان بی‎بی‎سی فارسی غرق شده‎ایم.

جنگ نرم یك تهدید است، چه برخی مسئولین فرهنگی پذیرا باشند و چه خود را به تغافل بزنند. بی‎شك آسیب‎های درازمدت و حتی كوتاه‎مدت این تهدید نرم بسیار پرمخاطره‎تر از جنگ فیزیكی و تن به تن است

و این‎جاست، كه نگاه غیرفرهنگی و سیاسی ناظران و مجریان فرهنگی این مرز و بوم رخ عیان می‎كند.

رابرت مرداك هم‎راستا با دیگر مخالفان رویكردهای فرهنگی جمهوری اسلامی و با هدف تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی اجتماعی ایران اسلامی پا به میدان گذاشته است؛ میدانی كه قبل‎تر نیز عربستان سعودی، خاصه فرقه ضاله‎وهابیت با تأسیس شبكه‎ ام‎بی‎سی پرشیا و با همكاری دوستان آمریكایی و هم‎پیمانان منطقه‎ای‎اش، لنگ لنگان به آن پای گذارده بودند.

مرداک

فارسی وان با پخش سریال‎های متنوع و رنگارنگ خود نشان داد به میزان فراوانی، نسبت به تعلقات روحیات شرقی خانواده ایرانی آشناست. به طور مثال، با انتخاب سریال «ویكتوریا» كه از آغاز تأسیس این شبكه در پربیننده‎ترین ساعت شب پخش می‎شد، نشان داد مسائل اجتماعی كنونی كشور ما همچون رابطه دختران و پسران و گرفتاری‎های مردان با زنان شاغل را به خوبی می‎شناسد و نسخه دلخواه خود را برای این گرفتاری ها تجویز می كند. آن‎چنان این انتخاب، دقیق و به‎جا بود كه مخاطب سریال ویكتوریا تصور آن دارد كه این سریال تازه‎ساخت است. این در حالی است كه سریال ویكتوریا 22 سال پیش ساخته شده است، و یا درخصوص گزینش سریال‎های كره‎ای كه به‎طور كلیشه‎ای همواره در ارتباطات عاطفی مثلثی شكل ایجاد می‎شود و مشابه آن بارها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده، جای تردید نمی‎گذارد كه برنامه‎ریزان این شبكه‎ها درخصوص ذائقه مخاطب ایرانی و میل تماشای این قبیل مجموعه ها آگاه بوده‎اند.

در سریال‎های پخش شده از فارسی‎وان به‎طور تدریجی و معكوس، اعمال به‎شدت منفور و حرام از نگاه شرع و حتی عرف، از دید جامعه و خانواده ایرانی به اعمال مباح و حتی پسندیده و گاه ضروری جامعه تبدیل می‎شود؛ زیر سئوال بردن ازدواج و ایجاد شبهه و تردید مكرر درباره افرادی كه به‎زعم آن‎ها، به اشتباه هنوز به ازدواج تن می‎دهند و یا به زندگی مشترك خود پایبندند و در مقابل، ارائه دیدگاه‎ها و پاسخ به سئوال‎های شبهه‎افكنانه برای اقناع مخاطب درخصوص تغییرات زمانه و لزوم فاصله‎گیری از جامعه سنتی، از برجسته‎ترین مضامین سریال‎های این شبكه است. روابط عاشقانه دختر و پسر جوان، نمایش مكرر می‎گساری، مزخرف‎گویی‎های هنگام مستی، نمایش روابط خارج از چهارچوب‎های اخلاقی، ابراز علاقه‎های شهوانی اغواكننده، عدم وفاداری زنان و مردان متأهل به همسران، روابط نامتوازن سنی بین افراد دارای اختلاف سنی زیاد (پسر 18 ساله عاشق زن 47 ساله) و بی احترامی به والدین از این جمله‎اند.

در سریال‎های پخش شده از فارسی‎وان به‎طور تدریجی و معكوس، اعمال به‎شدت منفور و حرام از نگاه شرع و حتی عرف، از دید جامعه و خانواده ایرانی به اعمال مباح و حتی پسندیده و گاه ضروری جامعه تبدیل می‎شود

از دیگر برنامه‎های فارسی‎وان برنامه‎ای است تحت عنوان Remote control (كنترل از راه دور) كه حاوی كلیپ‎های راك بوده و پیوسته این كلیپ‎ها تكرار می‎شود؛ نكته قابل توجه این است كه تا به امروز هیچ موسیقی ایرانی در این برنامه پخش نشده است و در فضای این كلیپ‎ها، اغلب خشونت و آنارشیسم موج می‎زند، غالب خوانندگان این كلیپ‎ها نوجوانان هستند و می‎توان به‎صراحت گفت نام این قسمت، همان هدف اصلی فارسی‎وان یعنی كنترل از راه دور جوانان ایرانی است.

در آینده، سریال‎های مشابه سریال‎های كنونی از شبكه فارسی‎وان پخش خواهد شد و روند كنونی استمرار خواهد داشت. اگر در زمان برنامه‎ها و فحوای آن‎ها تأمل و تدبر كنیم می بینیم كه این شبكه، حلقه مفقوده حمله رسانه‎ای غرب و در رأس آن صهیونیسم پلید علیه ایران اسلامی است؛ آن هم با هدف منفعل و منحرف‎كردن جوان ایرانی كه در ادامه همان سناریوی از پیش طراحی شده‎ای است كه سال‎ها پیش رهبر معظم انقلاب از آن به‎عنوان تهاجم و شبیخون فرهنگی یاد كردند. امروز بیش از هر روزی نمونه‎های بارز این تفكر شیطانی را احساس می‎كنیم. همه این‎ها تهدید است به‎جای این‎كه خود را به تغافل بزنیم، بهتر است؛ تا دیر نشده اقدامات فرهنگی مؤثر از قبیل تأسیس شبكه‎های ویژه پخش فیلم، آموزش‎های رسانه‎ای استفاده بهینه از ماهواره، فراهم كردن شرایط ازدواج سهل و آموزش روابط پیش از ازدواج و ... را در دستور كار برنامه برنامه های‎مان قرار دهیم و از تهاجم نرم علیه انقلاب اسلامی كه از حمله نظامی و تحریم اقتصادی كنونی پیچیده‎تر و فرسایشی تر است جلوگیری كنیم. خانواده ایرانی مقدس است.

مسئولین فرهنگی، باور كنید این یك تهدید است

منبع: هفته نامه پنجره /سید مرتضی فاطمی

تنظیم بریا تبیان: عطاالله باباپور