تبیان، دستیار زندگی
برگزیدگان بخش داستان نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه از سوی شورای کتاب کودک معرفی شدند. این داستان ها، در جریان دومین نمایشگاه کتاب های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه به نمایش درخواهند آمد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه داستان ایرانی برای کودکان با نیازهای ویژه!

سه داستان ایرانی برای کودکان با نیازهای ویژه!

برگزیدگان بخش داستان "نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه"از سوی شورای کتاب کودک معرفی شدند. این داستان ها، در جریان دومین نمایشگاه کتاب های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه به نمایش درخواهند آمد.

داستان های "بیداری خرگوش‌های سفید" نوشته سید نوید سید علی اکبر، "معصومه، دختری که عینک سیاه می‌‌زد" نوشته علی ناصری و "جیک‌جیک‌های گمشده" نوشته احمد اکبرپور، سه برگزیده نهایی بخش داستان دومین نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه هستند.

به گفته ناهید جباری، دبیر اجرایی بخش داستان نمایشگاه، این سه داستان از میان ۵۵ اثر رسیده به دبیرخانه نمایشگاه برگزیده شدند و برای تصویرسازی در اختیار گروه کارشناسان تصویر شورا قرار گرفتند. داستان ها پس از تصویرسازی در نمایشگاه کتاب های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه به نمایش در می آیند.

سه داستان ایرانی برای کودکان با نیازهای ویژه!

داوری بخش داستان نمایشگاه کتاب‌‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه را فروغ‌الزمان جمالی، كارشناس ارشد مدیریت آموزشی، ناهید معتمدی، كارشناس ارشد فرهنگ و زبان شناسی باستان، پروین (ناهید) رئوفی، كارشناس فلسفه و ادبیات فارسی، شكوه حاجی نصرالله، نویسنده، منتقد و مدرس ادبیات كودكان و مسعود ناصری دریایی، كارشناس ارشد روانشناسی و آموزش كودكان استثنایی بر عهده داشتند که همگی از اعضای شورای کتاب کودک اند و در زمینه بررسی و پژوهش ادبیات کودکان و نوجوانان فعالیت دارند.

همچنین از مشاوره اساتید باتجربه دانشگاه، دکتر طلعت کاویان‌پور استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و دکتر فریده ترابی میلانی استاد آموزش و پرورش استثنائی بهره گرفته شده است.

دومین نمایشگاه کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه، از سوی شورای کتاب کودک و با همکاری دفتر بین المللی کتاب، برای نسل جوان(IBBY) از مهر تا آذر ۸۹ در تهران، اصفهان و گرگان برگزار می‌شود و شامل بخش‌های گوناگونی چون کتاب، دست‌نوشته، مقاله، فیلم، عکس، اسباب‌بازی، نقاشی و کارگاه‌های اجرایی و سخنرانی است.

برای آگاهی بیشتر، کلیک کنید.

منبع: کتابک

تنظیم: مریم فروزان کیا